De warmste handschoenen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Margee

De warmste handschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 09:03

Ik heb altijd koude handen en voeten en met rijden voel ik ze na een kwartier helemaal verstijven. Pijnlijk en onbruikbaar zijn ze dan.
Wat zijn nu de warmste handschoenen? Ik zoek ze met een lange boord tegen het inwaaien. Wie heeft bv de neopreen handschoenen in gebruik?

Daantje1981

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 09:11

Ik heb ook vaak last van koude handen. Ben begonnen met stoffen handschoenen maar die houden de warmte gewoon niet vast. Nu rij ik alweer een tijdje met leren handschoenen van Roeckl, light en grip staat erbij geschreven. Die hebben een soort fleece voering van binnen en zijn echt heerlijk warm.
Ook zijn ze wat langer en hebben ze elastiek zodat het wel goed aflsuit. Ze zijn wel wat duurder. Geloof 35 of 40 euro.

Koude voeten heb ik ook vaak. Daar is volgens mij erg weinig aan te doen. Dikke paardrijsokken en leren laarzen zijn aangenamer dan gewone sokken en plastic laarzen. Maar daar en tegen ook duurder!

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 09:33

tjah.. ik kan juist niet zoveel aan mijn handen doen.. ik neem mijn gewone handschoenen mee als ik op de fiets zit en als ik aan het rijden ben doe ik gewoon mijn paardrijhandschoentjes aan.. die waren iets van 10 euro ofzo (het merk weet ik zo niet meer) maar als je eenmaal bezig bent heb ik geen last van koude handen meer
En over die koude voeten; ik heb gewoon paardrijsokken aan of sokken waar badstof aan de onderkant zit (evt. misschien een panty/majo(of hoe je dat ook schrijft) eronder, en dan in mijn gewone rijlaarzen (of chaps) maar ik heb er geen last van dan. Als ik de gewone 'dunne' sokken aandoe dan heb ik wel last van koude voeten. Misschien kun je speciale stalschoenen kopen, die zijn ook heel erg warm en waterdicht! (de meeste dan )

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 11:03

idd,roeckl handschoenen die zijn bij mij ook lekker warm

Karin

Re: De warmste handschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 11:07

Bij toeval liep ik twee winters geleden tegen een paar dubbellaags fleece handschoenen van Horka aan. Aan de onderkant zijn ze zwart, aan de bovenkant hebben ze een kleurtje (ik heb ze in het donkerblauw). Vorig jaar zag ik ze liggen bij een andere ruitersportzaak, meteen meegenomen omdat ze me zo goed bevielen en nu heb ik dus twee paar. Ik krijg er soms zelfs klamme handen in, zo warm zijn ze.

Geen idee of ze nog worden verkocht, je zou daarvoor even moeten informeren bij Horka. Ik heb ook geen foto waarop ze duidelijk te zien zijn, deze komt nog het meest in de buurt.

Over de neopreen handschoenen van Kitt hoor ik ook goede verhalen. Misschien schaf ik daar ook nog wel een paar van aan.

Warme handschoenen zijn voor mij gewoon een noodzaak in de winter. Zodra de temperatuur het vriespunt nadert, functioneren mijn handen niet meer zonder handschoenen. En dat is geen grapje (was het dat maar...).

_Maggy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 11:27

ik heb ook gewone handschoentjes aan als ik ga rijden.
maar ik krijg binnenkort speciale paardrijsokken
voor het echt koude weer.
thermo sokken zijn het

Carlaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 12:33

Na alle positieve verhalen denk ik er binnenkort over om handschoenen van Neopreen te kopen. Schijnen geweldig te zijn.

Margee

Re: De warmste handschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 12:43

Karin schreef:
Warme handschoenen zijn voor mij gewoon een noodzaak in de winter. Zodra de temperatuur het vriespunt nadert, functioneren mijn handen niet meer zonder handschoenen. En dat is geen grapje (was het dat maar...).

Precies, dat gevoel. Geen gewoon koude handen maar handen die er bijna niet meer zijn......
Wat ik ook zo vreemd vind van rijhandschoenen zijn de korte polsjes. Je steekt juist je handen iets naar voren en dan is dat stuk juist bloot..... vreselijk....

Diva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 13:24

Carlaa schreef:
Na alle positieve verhalen denk ik er binnenkort over om handschoenen van Neopreen te kopen. Schijnen geweldig te zijn.

same here! staat al op mn verlanglijstje voor kerst