Ervaring met "Mair" Borstelframe?!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Alayda

Ervaring met "Mair" Borstelframe?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 22:44

Een tijdje terug heb ik hier een topic geplaatst over mijn pony die enorm haar staart schuurt nu ze weer op stal staat 's nachts.
Ik heb al vanalles geprobeerd maar inmiddels is haar staartwortel alweer bijna kaal...
Ik baal hier echt heel erg van en voel me inmiddels nogal wanhopig omdat ik al zooo veel geprobeerd heb.
Maar....het (mair) borstelframe (te bestellen bij de paardendrogist) heb ik nog niet geprobeerd en heb deze nu besteld..
Ik ben erg benieuwd of jullie ervaringen hiermee hebben!!!
Ik hoor het graag!!!

ikke

Re: Ervaring met "Mair" Borstelframe?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 09:32

Iemand op stal heeft zoiets (volgens mij van de Agradi) en dat werkt voor dat paard prima.
Ik weet natuurlijk niet wat je allemaal al geprobeert hebt, maar voor mijn paardje werkte het om elke dag een schepje knoflook te voeren. Helaas lust niet elk paard knoflook

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 10:12

Ik heb al jaren geleden zelf een plankje gemaakt met daarop 2 simpele houten borstels met vrij stevige haren van de Blokker , onderste borstel gewoon recht naar voren wijzend erop zetten , bovenste borstel een beetje schuin naar beneden richten , op staartwortelhoogte op de muur in de stal.... en terwijl de andere paarden allemaal van die ontplofte staartwortels hebben door het schuren in een bepaalde tijd , heeft die van mij nog een heel prima ongeschonden bolletje op de staartwortel...en dan zitten er best veel haren in de borstels.

Ik heb het haar nooit zien doen maar als er steeds haar inzit dan zal ze er toch wel gebruik van maken

Diva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 13:26

Wij hebben ook zo'n contructie zelf gemaakt. Ze hadden heel snel door hoe het werkt en maken er veel gebruik van.
We verwisselen na ongeveer een half jaar de borstel omdat die dan 'op' zijn.
We gebruiken van die rode bezemkoppen.

Alayda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 17:57

Niemand meer ervaring met zo'n borstel-frame...??
Morgen komt ie als het goed is en ga hem meteen ophangen. Hoop echt dat het werkt!