graag ervaringen zadelmarkt of zadelwinkel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

noddy

graag ervaringen zadelmarkt of zadelwinkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 19:12

Hoi, Ik wil een westernzadel aanschaffen voor mijn fjord. Ik rijd puur recreatief. De markt wordt overspoeld met goedkope zadels. Op de foto's zien de zadels er mooi uit, zoals op de zadelmarkt, en ook van de zadelwinkel, maar dat is natuurlijk niet het belangrijkste. Ik snap best dat er verschil in kwaliteit is, en dat er een groot verschil is tussen een merkzadel en een goedkoper zadel. Maar zoals ik schreef; het is voor recreatie en wil niet bergen geld uitgeven, kan ik met een gerust hart een zadel aanschaffen van bovengenoemde winkels?

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 19:13

dat vraag ik mij ook al af
Sommige zeggen dat een western juist goed moet passen, de andere zegt dat het met western niet zoveel uitmaakt

Marja1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 19:32

een zadel moet altijd goed passen, western dus net zo hard

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 19:34

ja okay, maar dat vraagt ze niet

Esther28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 19:43

Er zijn hier al heel veel topics over geweest.
Het beste is toch gewoon:
Je kan beter een goed tweedehands zadel hebben, dan een nieuw prutzadel wat niet past.
Als je straks je paard zijn rug verziekt door een slecht zadel ben je alleen maar meer kwijt aan dierenarts en fysio.
En of je nou een western, dressuur of springzadel hebt, ze moeten allemaal goed passen om rugproblemen en blessures te voorkomen.

Vergelijk het maar met schoenen voor jezelf. Of je nou een paar naaldhakken hebt die niet passen of een paar sportschoenen die niet passen, ze zullen alletwee net zo hard knellen.....

DeSa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 19:47

noddy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 20:46

bedankt voor jullie reacties: conclusie: geen zadelmarkt dus, de links en berichten waren overduidelijk! Ik wil niet de rug verknallen van mijn brave Fjordje, ik ga op zoek naar een goede tweedehandse.

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 20:49

idd
Voor mij hetzelfde

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 20:49

het zoveelste topic over zadelmarkt... vermoeiend!

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 20:53

als het te vermoeiend is hoef je niet te reageren hoor

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 21:07

noddy schreef:
bedankt voor jullie reacties: conclusie: geen zadelmarkt dus, de links en berichten waren overduidelijk! Ik wil niet de rug verknallen van mijn brave Fjordje, ik ga op zoek naar een goede tweedehandse.

Ik citeer in deze Henry Royce graag: Quality remains, long after the price is forgotten..... (Ja, die Henry is van Rolls Royce)

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 21:13

Okaay... in het nederlands
Ja sorry...

manonutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 08:37

je hebt tegenwoordig ook wintec western zadels, die zijn ook niet zo heel duur dacht ik.

Kwaliteit blijft, lang nadat de prijs is vergeten...
zoiets toch?

Mortischa

Re: graag ervaringen zadelmarkt of zadelwinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 08:40

Voor Nancy_evita in het Nederlands:
Quality remains, long after the price is forgotten =
Kwaliteit blijft,ook als je na een lange tijd de prijs van je dure zadel weer bent vergeten...

Ze bedoeld dus dat je beter een wat duurder kwaliteits zadel kan kopen,omdat die vaaik langer goed blijven.

zo'n zadelmarkt zadel is misschien voor heel even leuk,maar dan...

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 08:43

Ik heb net een hele partij goedkope zadels ingekocht en inderdaad zijn ze kwalitatief net even minder, dat klopt

Zulke zadels moet je ook niet als standaard zadel gebruiken, wel om bijvoorbeeld een keer mee te springen, of mee buiten te rijden. Daar zijn ze goed genoeg voor

ikke

Re: graag ervaringen zadelmarkt of zadelwinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 09:21

KiWiKo: Er zijn twee dingen waar ik me met die goedkope zadels druk om maak:
1) Pasvorm, houdt zo'n zadel z'n vorm wel, ook na langere tijd.
2) Een zadel kost 20 - 30 uur om te maken. Laten we voor het gemak eens zeggen dat 2/3 van de prijs voor de maakkosten zijn. Reken eens uit wat zo'n persoon dan verdient..........

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 09:23

Tja, en wat is je punt??? omdat iemand niet zoveel verdiend, snap ik niet

Zoals ik zeg, niet voor dagelijks gebruik

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 09:37

KiWiKo schreef:
Tja, en wat is je punt??? omdat iemand niet zoveel verdiend, snap ik niet

Zoals ik zeg, niet voor dagelijks gebruik

Het is maar wat je "niet zo veel" vindt. Ik vind het grenzen aan uitbuiterij en dat is inderdaad mijn punt. We maken ons druk om die arme kindertjes in Inda en omstreken dat die niet naar school gaan en zo, maar ondertussen kopen we wel goedkope india-kwaliteit tuig, OMDAT het zo goedkoop is. Daarmee houden we dus doodleuk de situatie in stand, die we beweren zo graag op te willen lossen.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 09:40

je kan ook zo denken dat deze mensen tenminste een inkomen hebben, en dan ook nog een inkomen gerelateerd aan de daar heersende economie ............ ????

kom halen we alle fabrieken weg uit India zal de bevolking leuk vinden

Charly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 09:43

ikke schreef:
Het is maar wat je "niet zo veel" vindt. Ik vind het grenzen aan uitbuiterij en dat is inderdaad mijn punt. We maken ons druk om die arme kindertjes in Inda en omstreken dat die niet naar school gaan en zo, maar ondertussen kopen we wel goedkope india-kwaliteit tuig, OMDAT het zo goedkoop is. Daarmee houden we dus doodleuk de situatie in stand, die we beweren zo graag op te willen lossen.

Dat zijn dingen die je toch altijd zul blijven zien! Neem de schoen, Nike Air Max, word in india oid gemaakt voor hooguit €5 en wij verkopen ze ook voor €139,95! bedoel ja, dat word ook gewoon gekocht! Als je overal bij na moet denken of het wel goed is of niet kun je beter NIKS meer kopen.... EN wat is het probleem verder, zoiets is toch prima voor mensen die zelf ook het niet zo breed in de portomonnee hebben als anderen.