Gedoe met die chip

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Obsessed

Gedoe met die chip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 09:59

We hebben op 't moment een pony op het oog en de mensen die haar te koop hebben, hebben haar zelf ook nog maar een weekje of twee.
De vorige eigenaar zou de papieren nog meegeven, maar die moest hij nog opzoeken of iets dergelijks.
Er waren nog andere belangstellenden voor de pony, maar die wouden haar niet hebben als ze ouder was dan een bepaalde leeftijd.
Maar stel nou, dat er geen stamboekpapier bij zit, en alleen zo'n chippaspoort, dan kan het toch ook zo zijn dat ze over de leeftijd liegen?

Marja1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 10:06

je kunt altijd even naar het gebit kijken kan je wel aardig schatten of ze de waarheid spreken

Obsessed

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 10:09

Ja, dat hebben we ook gedaan en ze zeggen dat ze tien is, maar ze lijkt toch echt ietsje ouder! Maar goed, hoe kun je nou tegen die vrouw zeggen: je zegt wel dat ze tien is, maar aan haar mond te zien is ze ouder?

Marja1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 10:11

gewoon waar het op staat, geen gedraai erom heen maar ik zou zelf echt wachten tot de papieren binnen zijn.

Waarom verkopen ze m eigenlijk?

Anita_D

Re: Gedoe met die chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 16:05

Ik weet niet of je de leeftijd altijd goed kunt inschatten door het gebit te bekijken.
Toen mijn dierenarts hier pas was om DNA van mijn shetlander te nemen, heb ik ook gevraagt of hij de leeftijd kon zien in de mond.
Ik heb Oscar namelijk gekocht als 2 jarige afgelopen zomer, maar mijn smid zei meteen dat hij volgens zijn gebit toch wel minstens vier jaar moest zijn.
En ik moet zeggen dat mijn dierenarts er ook wel even goed naar moest kijken voordat hij het zag, maar Oscar bleek toch te gaan wisselen binnenkort, dus hij bleek toch 2 jaar te zijn.
Omdat ik verder ook geen geboorte datum heb van Oscar, moest ik die zelf maar verzinnen, omdat ze dat in het paspoort willen zien.
Maar zoals Sweetness, van haar hebben we ook geen papieren, toen iemand van het KWPN haar DNA kwam halen, en de uiterlijke kenmerken van haar opschreef, is er helemaal niet naar het gebit gekeken, we hadden wel kunnen zeggen dat ze 7 is in plaats van 13.