Petrie standaard, soepeler leer tegenwoordig?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Petrie standaard, soepeler leer tegenwoordig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 22:13

Ik had vandaag voor de fun even een nieuwe laars van Petrie in m'n handen (de standaard). Zelf heb ik jaren terug dit model gekocht, en inmiddels zit er een hogere boog op.
Maar wat mij ook op viel was dat de laarzen veel soepeler waren, het leer voelde dunner aan dan van mijn eigen laarzen. Mijn eigen laarzen waren net kachelpijpen toen ik ze kocht, ik heb ze een half jaar lang wekelijks geolied voordat er enigzins wat soepelheid in te ontdekken was. Nu zitten ze perfect.

Zijn de nieuwere laarzen van het model Standaard tegenwoordig van soepeler leer gemaakt?
Is het leer nog wel net zo goed? Ik had het gevoel dat het goedkoper leer was, en ook dunner.

Moska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 10:26

Dat viel mij nu ook op toen ik laatst bij Divoza was. Mijn laarzen zijn ook van een dikkere kwaliteit leer. Als ik nu voor de keuze zou staan, koos ik niet weer de Petrie denk ik. Het voelt alsof de kwaliteit veel minder is geworden en het ziet er ook anders uit.

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 11:40

De prijs is ook heel erg gezakt. Ik heb voor de mijne 300 euro betaalt, en nu kosten ze 195. Dat verschil moet ergens in zitten. Mijn vriend heeft de Petrie standaard, maar omdat hij er veel mee crosst zitten er nu wat beschadigingen op.

2 weken geleden ging hij nieuwe laarzen passen. Nu wil hij een echte dressuurlaars, en met die Petries blijft hij crossen.
Hij heeft de Petri toen ook vast gehad en ik vond hem er een beetje knommelig uitzien. Uiteindelijk zijn we uitgekomen op een Cavallo Weltmeister. Volgens mijn vriend zat die een heel stuk lekkerder dan de Petrie.

Ik heb zelf ook de standaard, maar volgens mij heb ik hem nog van de goede kwaliteit. Hij is 4 jaar oud en ziet er nog zo goed als nieuw uit. Het is mijn enige paar laarzen dus ik train ermee en doe ze op wedstrijden aan.

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 18:06

De standaard is volgens mij al jaren 290 euro, dus 195 zijn ze niet. Voor 195 euro heb je de Perfect, en dat is venetoleer. Overigens ziet dat er tegenwoordig ook anders uit dan jaren geleden, lijkt ook dunner leer.

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 21:40

Scum: Ik denk dat jij idd in de war bent met de perfect.
Ik heb mijn Petrie (standaard) laarzen nu volgens mij iets van 2 jaar en heb er 290 euro voor betaald. Volgens mij kosten ze dat nu nog steeds, als ze niet duurder zijn geworden. Ik heb overigens ook die met de hoge boog.

wendaliza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 22:10

HaaI,

Ik heb nu al bijna drie jaartjes de petrie perfect, en heb er 185,- euries voor betaald bij de Mr Ed, maar ik moet zeggen dat het voor mij doen super laarzen zijn, vooral als je niet de godgaanze dag op een paard zit maar ik denk dat dat ook wel moet lukken. Maar idd het leer van deze laars is wel wat dunner dan voorheen, maar buiten het feit dat de (meeste) duurdere van petrie een hogere boog hebben, zie je haast het verschil niet tussen de perfect en de duurdere versie's. Maar moet wel zeggen dat ik er de eerste drie maandjes veel last van heb gehad, maar dan reed ik ook maar twee tot drie maal in de week, en omdat ik vrij korte benen heb zaten ze eigenlijk nog ietsjes té hoog in me knieholte, maar een orgineel zooltje (onder de hiel) erin geplakt en ik zat gelijk een stukje hoger, leek ik gelijk weer wat groter (i.p.v 1.57m 1.60m )

Maar als deze echt zo ver vergaan zijn dat ze echt niet meer kunnen, dan haal ik gewoon dezelfde laars weer, ik vindt ze prima!

Doegiehjs, SheyJoen