ruiters met muisarm

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tripper

ruiters met muisarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 21:25

Wie herkent dit?

Ik zit met stage veel achter de computer en dan krijg ik een beetje spierpijn in mijn armen. Hierdoor heb ik als ik ga rijden nog meer last van mijn armen. Ook kan ik dan niet goed meer voelen of mijn paard haar ontspant en bewegen mijn handen te veel. Daar krijg ik commentaar op op wedstrijd.

Zijn er meer die dit hebben en welke invloed heeft dat op het paardrijden?

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 21:30

Span je uberhaupt niet te veel in je armen/schouders dan? Ik zit ook veel achter de computer en heb daar soms ook last van, maar bij het rijden totaal niet.

batje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 00:12

Ik heb ook RSI gehad en mijn schoudergewricht is nog steeds aangetast en dat merk ik zeker bij het rijden. Als ik rechtop zit en mijn armen goed hou voel ik de spanning in mijn rechterschouder (ook als ik niet op een paard zit)
Als je nu nog in de beginnende fase zit zou ik snel maatregelen nemen: fysio en minder computeren..

Obsessed

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 09:51

Ik heb dit ook, en daardoor kreeg ik op een of andere manier ook nog eens de neiging om mijn paard vast te gaan zetten. Zorg dat je heel veel ontspant tijdens het rijden, zo is het bij mij wel beter geworden.

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 12:40

Neem tijdens heb computeren even zwaaipauzes, dus gewoon even gaan staan en lekker zwaaien met die armen.

796285

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 14:09

Ik heb aan beide armen heel heftig RSI, maar ik rijd ook bewust een beetje in de richting van western zodat ik zo min mogelijk met m'n armen hoef met rijden.

Adrija

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 14:20

Herkenbaar! Ik heb daar ook last van gehad; ging echt helemaal scheef zitten. Totdat mijn instructrice ingreep, nóg veel meer op ontspanning letten in je schouder/arm/hand. Gek genoeg heeft het ertoe geleid dat ik wel veel meer gefocussed ben op die ontspanning van dat deel van je lichaam wat het rijden (hopelijk!) ten goede komt. Ik heb nu al veel minder last.
Ik kreeg er last van toen ik naast het gecomputer op werk, ook nog eens thuis internet kreeg (en de hele tijd zat te bokken ).

Heb je anti-rsi training gekregen btw? (houding, gebruik van shortcuts op het toetsenbord ipv de muis, muizen met je linkerhand en het houden micropauzes?)

Tripper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 17:03

Bedankt voor de reacties. Ik heb geen anti-rsi training. De ene dag heb ik er wel last van en de andere dag niet. Hoop niet dat het erger wordt. Het is heel moeilijk te ontspannen wanneer het pijn doet.