Vraagje over bareback pads....???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

nancyimka

Vraagje over bareback pads....???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 18:11

Hoi ,

Jullie weten dat ik reumatoïde artritus heb en artrose in mijn beide knieen en enkels. En ik de laatste tijd weer erg veel last heb zeker met deze koude en natte periode.

Aangezien ik ondanks die verende beugels (ok moet ze nog steeds instellen naar mn gewicht maar weet niet goed hoe dat moet) nog steeds heel veel last heb van mijn knieen hed ik het er vanmiddag over op stal. Iemand had het over een barebackpad, maar nu vroeg ik mij een paar dingen af.

Als ik zo'n ding wil wil ik er een waar ik mijn "verende" beugels aan kan hangen en dat moet mogelijk zijn maar dan...

* Stel Imka heeft weer een giga vervelende bui en schiet opzij omdat ze niet naar voren mag glij ik dan de andere kant af?
* Kan je deze dingen ook op proef krijgen net als zo'n boomloos zadel (dit omdat ik erg op de kleintjes moet letten en die beugels van 120 euro dus ook al geen succes waren )

Dus nu zou ik willen weten hebben jullie ervaring met zo'n pad? Waar hebben jullie deze vandaan en wat vinden jullie van deze dingen?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen aan deze info want ik word er erg depresief van ik heb altijd pijn en daar kan ik aardig mee omgaan maar hier word ik gek van dat ik bijna niet kan rijden door die rot ziekte.

Groetjes nancy

dorientjuh

Re: Vraagje over bareback pads....???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 18:24

Je mag aan een barebackpad sowieso geen beugels hangen, dat wordt door elke barebackpad verkoper gezegd, omdat dat heel veraderlijk werkt: je denkt dat je stevig zit, maar als je paard een zijsprongetje maakt, dan glijdt je bbp helemaal weg. Kijk voor wat uitgebreidere info maar eens hier op: http://137.224.239.40/EquiPlay/ Als je hier bent, dan klikken op 'barebackpad' rechts.

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 19:12

Ok ik ga meteen ff kijken.

Maar is het niet net zo iets als met een pannekoek zadel voor een shet?

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 19:16

die pannekoek zadels zijn ook levensgevaarlijke dingen vind ik!! heb bij de shet bij ons op stal al een aantal kinderen met zadel en al onder de pony gezien. Pony springt opzij, kind veel gewicht in 1 beugel en hop je hangt op zn kop. Zelfde effect heb je bij bbp's . er zijn ook af en toe van die boomloze zadels 2e hands te koop. Misschien is dat een idee?

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 20:06

Ik heb vroeger ook altijd op mn verzorg shetje op zo'n pannekoek zadel gereden. Ik vond het geen fijn zadel omdat ik er zelf zo op gleed. En idd hij glijt van zn plek af in een bocht