Nieuwe bomen Wintec?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

BeLoVeD

Nieuwe bomen Wintec?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 17:55

Heej

Mijn haflinger is nu een dik half jaar onder het zadel. Ik heb een Wintec Pro Isabelle Werth op hem liggen met een witte boom (34 cm) erin. Gister onder het rijden merkte ik dat het zadel achter klapperde. Dus als ik ga lichtrijden komt het zadel een stukje met m'n kont mee omhoog.
Voor mij een duidelijk teken dat het zadel niet goed meer ligt, omdat Noran (haflinger in kwestie ) meer bespiering heeft gekregen. Het doet hem volgens mij ook pijn, want hij is ontzettend nijdig als ik ga draven. In stap en galop valt het wel mee, omdat je dan vrij stil zit. Maar in draf kom je toch telkens weer in het zadel neer.
De goedkoopste oplossing is om er een nieuwe boom in te zetten. Een tijdje geleden las ik op bokt dat er 3 wijdere boommaten bij zijn gekomen. De witte was voorheen de wijdste en die zit er nu al in. Wie weet waar je de nieuwe Wintec bomen kunt kopen of bestellen?
Ik zit er zelfs over te denken om als dat niet de oplossing is een nieuw (2ehands) zadel te kopen. Maar welke merk zadels hebben zadels die een bredere boom hebben dan 34 cm?

Oliver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 18:29

Ah, ik heb precies hetzelfde probleem! Het ook een Wintec Isabelle werth. Ik weet alleen niet of die nieuwe boom in ons zadel past.

zonnebloem18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 18:32

De nieuwe bomen passen alleen in de nieuwe wintec wide.
Wat ik wel ergens heb gehoord is dat iemand het zadel aan heeft laten passen op de nieuwe boom bij de zadelmaker.

ienna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 21:16

Ik zou het wel even laten nakijken voordat je een nieuwe boom aanschaft, want vaak als het zadel klappert is je boom juist te wijd, zodat het zadel voor meer naar beneden "zakt" en achter dus omhoog komt. Zeg niet dat dat altijd zo is, maar dat kan wel het geval zijn.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 21:28

In de Wintec Wide passen idd die extra brede (paarse) bomen, en zoals ik mij heb laten vertellen, ook de rode en witte bomen die er al langer zijn. Andere bomen niet.

Verder zou ik nog eens goed nakijken of het zadel niet klemt of juist te los ligt. Omdat als hij klappert idd vaak ietwat te wijd is...

olga

Re: Nieuwe bomen Wintec?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 22:07

Ik heb bij mijn pony met ijzerdraad een malletje gemaakt van dr rug, daar ben ik mee naar de zadelmaker geweest en die heeft aan de hand daar van een boom gemaakt die in mn Wintec past. Maar je zal inderdaad bij jou zadel niet een hele brede boom erin kunnen zetten. Ik zou het eens aan je zadelmaker vragen.

BeLoVeD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 17:05

Maya schreef:
In de Wintec Wide passen idd die extra brede (paarse) bomen, en zoals ik mij heb laten vertellen, ook de rode en witte bomen die er al langer zijn. Andere bomen niet.

Verder zou ik nog eens goed nakijken of het zadel niet klemt of juist te los ligt. Omdat als hij klappert idd vaak ietwat te wijd is...

Wat mij vooral opvalt is dat het zadel wel 15 cm boven zn rug ligt zeg maar. Het ligt niet om zijn rug, maar er bovenop..