Mijn haflinger is nu een dik half jaar onder het zadel. Ik heb een Wintec Pro Isabelle Werth op hem liggen met een witte boom (34 cm) erin. Gister onder het rijden merkte ik dat het zadel achter klapperde. Dus als ik ga lichtrijden komt het zadel een stukje met m'n kont mee omhoog.
Voor mij een duidelijk teken dat het zadel niet goed meer ligt, omdat Noran (haflinger in kwestie
) meer bespiering heeft gekregen. Het doet hem volgens mij ook pijn, want hij is ontzettend nijdig als ik ga draven. In stap en galop valt het wel mee, omdat je dan vrij stil zit. Maar in draf kom je toch telkens weer in het zadel neer.De goedkoopste oplossing is om er een nieuwe boom in te zetten. Een tijdje geleden las ik op bokt dat er 3 wijdere boommaten bij zijn gekomen. De witte was voorheen de wijdste en die zit er nu al in. Wie weet waar je de nieuwe Wintec bomen kunt kopen of bestellen?
Ik zit er zelfs over te denken om als dat niet de oplossing is een nieuw (2ehands) zadel te kopen. Maar welke merk zadels hebben zadels die een bredere boom hebben dan 34 cm?