Wintertenen...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Myrtje_

Wintertenen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 15:36

heyy

Nou zoals de titel al zegt,, heb ik in de winter zoooon erge last van mn tenen als ik ga rijden..
Het lijkt dan net of ze zijn bevroren, en als ik ze probeer te bewegen, doet het echt ongelooelijk veel pijn.
Daarbij komt het dat ik al 3paar sokken draag..en toch helpt het niet...
Iemand misschien tips..??
Zou je er erg dankbar voor zijn!!

ssssuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 15:39

Thermo sokken! De oplossing.. Echt heeerlijke dingen.. iets van 13 euro ofzo.. Maar ze werken echt..

cecieltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 15:42

mijn vader deed altijd als hij ging rijden een vuilniszak om zijn voeten heen.. hij zei dat het dan heerlijk warm bleef.
Ik heb het zelf nooit geprobeerd en ga liever voor de thermosokken

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 16:38

3 paar sokken werkt juist niet! je tenen zitten dat te ingesloten en worden dus koud.

ik heb ook wintertenen, als ze 1 keer doorkoud zijn geweest heb ik ze de hele winter dik en paars... en het jeukt!!!

zorg voor goede sokken (evt thermosokken) en koop goede warme schoenen (rimfrost van mountain horse, zijn is schoen en laars verkrijgbaar)
ook heb je nu zooltjes voor onder je tenen die warm worden en dat 4 uur lang blijven. ze worden niet lomp warm, maar wel warm genoeg zodat je tenen niet ijskoud worden...

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 17:12

Getver dat ken ik Lissy. Mijn tenen zijn op dit moment ook redelijk rood/paars, en elke (kleine) aanraking doet ongelovelijk veel zeer .

Wat ik nu doe is een lekker warm voetenbadje nemen voor ik weg ga, afdrogen, een paar dunne sokken en een paar dikkere sokken (past dan nog prima in mijn laarzen) en daaroverheen een plastic zakje.
Ideaal!

_Marleen_

Re: Wintertenen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 17:13

Plastic zakjes e.d. om je voeten is volgens mij helemaal niet goed, dan kan je warmte juist niet weg en kan je last krijgen van bijv. schimmel tussen je tenen.

Ik heb vandaag thermolaarzen gekocht. Ook al gebruikt en het scheelt echt heeeeeel erg. Had namelijk erge pijne voeten met lopen als ik buiten bezig was. Voor mij is dit echt de oplossing. Ook nog dikke paardensokken eronder en ik kom de winter door

xxx

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 17:16

Indd, thermo laarzen zijn het lekkerste wat er bestaat om je voetjes warm te houden

tamaletty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 17:21

ja vind ik nou ook, ik heb nog thermolaarzen van vorig jaar, maar ze zijn nog steeds lekker warm

Thermosokken heb ik zelf nog niet geprobeert, lijkt me ook wel handig, dubbel zo warm

ssssuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 18:33

ik had dan altijd thermosokken aan.. in me thermolaarzen

Snipsnap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 18:38

wat ik gister hoorde op de les is: wanneer je thuis komt en je gaat rijden of je moet s'avonds buiten staan ofzo ga dan eerst lekker onder een warme douch trek dan droge kleren aan maar vooral schone kleren en belangrijkste schone droge sokken aan. want iedereen kan wel zeggen van ik heb geen zweetvoeten maar wanneer je de hele dag op de zelfde sokken loopt gaat daar vocht in zitten en wanneer je dus in de kou loopt worden je voeten dus mooi koud door dat vocht wat je in sokken hebt. maar wat nog het beste is dat je nieuwe sokken aan doen. heb het zelf vanmiddag gedaan toen ik ging rijden en het hielp super maar ja proberen kan geen kwaad toch??

hunter87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 19:41

skiesokken/thermo sokken en thermo laarzen..

Hinata

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 19:44

AAAAAH wintertenen, heb der altijd zooooo last van, vanmiddag kon ik het niet meer laten en ben ik naar de drogist gegaan, nu heb ik van vsm homeopatisch geneesmiddel bij winterhanden en -voeten... Helpt wel goed!

cathynz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 01:57

kamfer olie op je tene doen helpt goed en ook schaapevachte slipper savonds aan sinds dat ik dat doe heb ik geen last meer..

Serendipity1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 02:03

Ik heb ook last van wintertenen. Ben een keer halfbevroren geweest en sinds toen. Wisselbaden eens proberen?