zadel danny kroetch

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MJTulp

zadel danny kroetch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 11:43

Vorig jaar kocht ik een dressuurzadel van Danny Kroetch en Ger Geertsen. Mijn paard heeft een bijzondere rug en niks past. Behalve dit zadel! De boom was verstelbaar en er zaten Flair luchtkussens in. Nou, na jaren zoeken en werkelijk alle merken er op gehad te hebben, was ik in de zevende hemel en mijn paard, gezien zijn verbeterde prestaties, ook. Ik kon opeens doorzitten!
Het is werkelijk een heerlijk zadel.

Maar je voelt em al aankomen. Het zadel was gebruikt (2 jaar) en kostte (schrik niet) 2000 euro. Ik investeerde mijn spaargeld er in, zoveel centjes heb ik niet.
Ik heb hem een jaar en gisteren hing ie als een zak aardappelen over de schoft van mijn paard. Conclusie: gebroken boom.

Nou komt ie: ik ben de laatste zes weken alleen aan het stappen met mijn paard, want hij heeft een gekneusde hoef.
Geertsen beweert dat er iets met het zadel is gebeurd, hij zegt dat ik lieg. (Echt waar, ik ben letterlijk voor een leugenaar uitgemaakt)
Het zou door mijn paard komen (achterover slaan) of mijn stalgenoten hebben het zadel stiekem gebruikt.
Mijn paard is een makkelijk braaf recreatiebeestje en mijn stalgenoten kunnen niet bij mijn zadel want die ligt achter slot en grendel op een zadelsteun.
De boom brak spontaan! Tijdens het stappen of tijdens het liggen in de zadelkast of...?

Ik heb een rechtsbijstandverzekering en ik heb met een advocaat contact opgenomen. Als er meer mensen zijn met problemen met dit zadel, dan zou het kunnen zijn dat er sprake is van een ondeugdelijke constructie.

Ik heb niet het nieuwe model (DK-Saddles), ik heb de JES van het Canadese merk Schleese, die door Kroetch is ontworpen.

Mijn vraag is nu: kennen jullie meer mensen met een dergelijk zadel van Kroetch/Geertsen en hebben die mensen er problemem mee? Dan kunnen we ze misschien aanpakken.

Anoniem

Re: zadel danny kroetch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 11:51

Ik heb niet zo'n zadel, maar als een paard ermee op zijn rug is gaan liggen, dan kun je dat doorgaans echt wel zien (leer op lepel bijvoorbeeld beschadigd). Als je zadel op die gebroken boom na geen enkele beschadiging heeft, zou ik het meenemen naar de winkel waar je het hebt gekocht en het gewoon laten zien. Misschien geloven ze je dan wel.

MJTulp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 12:03

Dank voor je antwoord. Maar het is dus een canadees zadel, dat is het probleem. Het gaat me honderden euro's kosten om em op te sturen en te laten repareren.
Een zadelmaker kan zien dat het paard niet achterover geslagen is, maar juridisch is dat geen bewijslast. Wil ik het juridisch voor elkaar timmeren, dan moet ik ermee naar TNO om te laten onderzoeken of hij kapot is doordat hij gewoon niet goed gemaakt is (ondeugdelijk ding) of omdat er iets mee gebeurd is tijdens het rijden.
Wat wel helpt is mensen vinden die er ook problemen mee hebben, dus als je iemand weet?