Hoeveel zou jij er voor over hebben?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Siddieqje

Hoeveel zou jij er voor over hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 11:42

Mijn vriendin huurt al jaren een pony. Welsh C/D-pony dacht ik. Ze denkt er aan om hem te kopen maar aangezien hij dus al een redelijke leeftijd bereikt heeft weet ze ook wel dat hij over een paar jaartjes gewoon als weidepaardje zal dienen.

Ze is er emotioneel aan gehecht, en dat weet de verkoper dus zal hij daar proberen gebruik van te maken. Nu willen we graag een maximumbedrag vooropstellen zodat we niet 'in het zak gezet worden'.

Hoeveel is deze pony waard

- manegepony, C/D, welsh ruin
- 20 jaar
- geen prestaties in de sport
- begint nu toch wat te verouderen
- kan springen maar niet hoger dan ong. 50-60 cm
- is bang van water.

Ineke2

Re: Hoeveel zou jij er voor over hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 11:44

De slachtprijs + emotionele waarde...
Dat weet de eigenaar dus je krijgt hem gewoon niet goedkoop...

Ik zou er in elk geval niet meer dan 800 euro voor geven incl. spullen.

Linde90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 11:50

Deze pony is een manegepony (geweest), en heeft niet in de sport gelopen, kent dus weinig.

20 jaar hoeft nog niet eens zoveel te zeggen, maar als ie wat begint te verouderen zou ik er dus geen 800 euro voor willen geven, meer 500.

wel beetje kinderachtig dat de eigenaar gebruik maakt van d'r emotionele waarde

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 11:57

Linde90 ik heb het over 800 euro als uiterste prijs
Dát vroeg de TS namelijk.

En het is misschien kinderachtig van de eigenaar, maar ook wel slim. Als je zelf weet dat je ergens meer geld voor kan krijgen zal je toch ook niet zeggen van joh geef maar de helft minder...

Blon_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 12:01

ik ken t dat paard waar t bij mij om ging is nu 15... Heeft alleen met mij een aantal wedstrijdjes gelopen... IK heb toch besloten het niet te doen en te wachten.. ik kende t paardje 5 jaar en heb haar al die jaren dag in dag uit voledig verzorgd en gereden.. maar nu heb ik er tot mijn spijt toch afscheid van genomen en ben op zoek gegaan naar iets anders..

Siddieqje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 12:02

Tja het is nu éénmaal een manege eigenaar, en handelaar dus tuurlijk buiten ze dat uit. Dat weten wij ook, daarmee dat we ongeveer een richtprijs willen zodat we weten hoeveel we maximum mogen geven.

Paardje is nog altijd een manegepony.

Blon_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 12:09

heb je geen foto van t paardje? en evt ook onder t zadel?

Siddieqje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 12:13

op mijn computer thuis wel, maar hier niet. Dan wordt er trouwens teveel afgegaan op uiterlijk. Mooie pony dus zoveel meer, lelijke pony dus maar zoveel.

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 12:20

Tja, sorry, maar ik ben ook bereid wel wat meer te betalen voor een knapperd! Maar dat geld denk ik in het geval van deze pony niet echt. Hij is al vrij oud, hoeft niet meer echt te presteren neem ik aan en betekent veel voor je vriendin.

Ik denk ook aan iets als max. 800 euro.

Shirlemiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 12:27

Ik zou zelf ook zeggen 500 euro,en die huidige eigenaar kan nu wel bluffen maar hij zal toch geen rijen potentiele kopers voor zijn deur hebben staan voor een 20 jarige pony die niks kan?Mijn uiterste prijs zou dan 750 euro zijn omdat ze gek is op dat beestje.Ik heb een paar jaar geleden het zelfde verhaal gehad,werd ook gechanteerd door de eigenaresse.Als ik niet de pony zou kopen dan belde ze slager.Omdat ik ook stapel mesjogge was op dat beestje die ik 5 jaar lang verzorgde,was een weidemaatje van mijn eigen pony.Ik heb toen van ellende maar ja gezegd,want slacht dat kon in mijn ogen niet.Ik heb toen voor een 24 jarige 600 GULDEN(geen euro)betaald.De pony leeft nu nog(ze is 27 jaar) en woont bij ponyrusthuis OP HERME.Ik ben dus blij dat ik het gedaan heb,anders was ze dood geweest.

Blon_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 12:31

ik zou ook zekedr niet hoger dan 750 gaan!
800 is gewoon echt te veel..
en uiterlijk blijft bij paarden nu eenmaal meerwaarde dan karakter!
ik geef voor een mooi paard ook meer uit dan voor een paard dat er gehavend bij loopt!

Siddieqje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 12:38

ik zou er zelf niet aan denken om een inmijnogen lelijk paard te kopen. Maar gezien de leeftijd van de pony en het feit dat ze er al gehecht aan is, is mooiheid niet meer zo belangrijk.

Blon_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 12:48

nee maar om nu een hoop geld aan emotionele waarde uit te geven.. Ik denk en daar blijf ik bij dat ze beter afstand kan nemen.. ik wete hoe moeilijk het is *het heeft bij mij ook een jaar geduurd* maar op den duur ben je er blij mee!
de eigenaar van mijn VZ paardje wilde van haar af en ik mocht haar voor 1500 over kopen.. t was een veel te dikke fjordenmerrie die alleen ik een paar keer heb uitgebracht op wedstrijden..
ze staat op t punt om hoefbevangen te raken en ze is niet goed ontwormt en geent...
ook is ze van af haar 4 de tot haar 13de manege pont geweest tot ze verkocht is omdat ze niet meer handelbaar was voor klanten *te eigenwijs*
Ik heb nu eindelijk een nieuw paardje gevonden dat dus wel goed verzorgd word!

miesie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 13:05

Niet meer dan 500 euro... Voor 500 euro heb je zoiezo al leukere, jongere beestjes.. En ze is er misschien wel aan gehecht maar je moet toch ook realistisch blijven!
Maar ik ben bang voor haar dat de prijs wel hoog zal liggen, manege pony's zijn vaak onmisbaar of hoeven niet perse weg en die gaan dan echt niet zomaar even voor een klein bedrag weg!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 13:11

Ik denk dat de eigenaar blij moet zijn als je het er voor over hebt om er 800 euro voor te geven
Je bent waarschijnlijk de enige koper (op de slager na)
En het is dus jouw of de slager,
Dus niet veel meer dan de slachtprijs...

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 15:00

500 euro lijkt mij ook meer dan genoeg met evt spulletjes

Alytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 19:38

ik zou er niet meer dan 500 voor geven

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 19:40

500 idd