paard wassen met dit weer?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

anne_bento

paard wassen met dit weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 07:52

mijn bonte shet met veel wit, die dagelijks in de blubberige paddock en wei staat is nu ondertussen bijna zwart en met gewoon borstelen is dat niet schoon te krijgen. ze heeft ook nog eens een heel dikke wintervacht...
nu wil ik binnekort weer eens fotos maken, om uit te vergroten maar vind het wel leuk als ze dan weer mooi wit is eigelijk...

ik sta op een stal met alleen koud water, en geen binnenstal, solarium enz, het enige wat ik heb is een fleece zweetdeken en een ongevoerde regendekentje. kan ik haar nu gewoon wassen en daarna meteen dr fleece dekentje op en met dr stappen zodat ze droog is? (Dat gaat wel vrij lang duren ben ik bang met die vacht...
of dr andere deken eroverheen en weet het land op dat ze lekker droogt? of na het wassen met fleece dekentje op stal dat ze de hele nacht kan drogen en schoon blijft? ben bang dat ze dan verschrikkelijk kou vat maar hoe doen mensen het dan als ze op keuring gaan?

ik durf het niet zo goed aan..

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 07:58

hmm... met dit weer zou ik ze buiten niet wassen, binnen doe ik het zelfs alleen als het HEEEEELLL erg nodig is, maar ik zou ook niet weten wat je moet doen.Kun je die foto's niet in de zomer maken?? heb je ook meteen mooiere achtergrond.

anne_bento

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 08:01

dat duurt nog zo lang maar als het niet anders kan ga ik dr natuurlijk niet alleen maar voor die fotos wassen! dan maar vies op de foto

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 08:02

tja, zou jij buiten gaan douchen met dit weer???

OranVera

Re: paard wassen met dit weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 08:08

De shet die ik verzorg is bruin. Maar altijd zitten haar achterbenen helemaal onder de stront omdat ze op stand staat. Ik kom altijd donderdag, vrijdag en zaterdag. Maandag doet een ander meisje haar. Maar als ik donderdag dus kom zit ze helmaal onder en dan moet ze wel gewassen worden. We hebben gelukkig warm water. Alleen als het vriest doe ik het natuurlijk niet.

Maar ik zou in jouw geval niet wassen als je alleen koud water hebt. Je kan wel een dekentje omdoen, maar je moet je ff inbeelden hoe koud dat is voor je beesiej. In de zomer is het altijd wel lkkr voor afkoeling, maar in de winter ....

viola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 08:51

Alleen voor de foto zou ik haar absoluut niet gaan wassen. Zeker zo'n shet niet. Ook al zou je haar binnen met warm water kunnen wassen dan nog duurt het wel even voordat ze weer droog is hoor. Als je haar 's ochtends wast met dit weer mag je blij zijn als ze voor het donker wordt droog is.

Ik heb ook twee witte shetten die dag en nacht buiten lopen (met inloop stal en ik denk er echt niet aan ze in de winter te gaan wassen hoor. Ze zitten weleens onder de bagger, maar zonder te wassen zijn ze over het algemeen de hele winter wel toonbaar. Als het regent gaat die bagger er wel weer af.

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 08:53

De benen wassen met dit weer, oke, maar je shet helemaal wassen lijkt me niet zo'n goed idee. ik denk dat je dat zo'n 3 uur aan het droogstappen bent

anne_bento

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 08:54

dan doe ik het niet bedankt voor de snelle reacties!

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 10:03

Ik zou het ook niet doen

Er zit niets anders op dan wachten op warmer weer

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 10:10

Brrrrrrr bibbbberrrr arm shetje...
Haha, ne joh, véél te koud, de onderbenen kun je wel doen, daar zitten geen spieren die kunnen bevriezen. Maar waar nog niemand aan gedacht heeft ( ikke lekker wel )is dat als je gaat wassen de beschermlaag tegen de kou eraf haalt, de vetlaag die op de huid zit beschermd ze heel goed, dus niet wassen anders kan je kleintje ook niet naar buiten.
Als je trouwens met flinke zon foto's neemt, zie je vaak die vieze plekken op een schimmel niet, en bewerk anders de foto een beetje