Vochtige en koude leren rijlaarzen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska1970

Vochtige en koude leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 07:49

Omdat er de laatste tijd zo vreselijk veel regen is gevallen, heb ik er af en toe last van dat ik lastig in mijn leren rijlaarzen kom, omdat ze dan een tikkeltje vochtig zijn.
Op zich heb ik een prima zadelkamer, maar als het echt zo extreem veel regent, heb ik dat wel eens.
Nou schijnen er apparaatjes te zijn, een soort slangen ofzo, die doe je in je laarzen, en dan blazen ze je laarzen in "no time" lekker warm en droog.
Wie heeft ervaring met zo'n apparaat, en wie weet waar ik er eentje kan kopen ?

ladylay

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 08:37

hoe behandel jij je laarzen voordat dit gebeurde...?
kan daar namelijk ook me te maken hebben...
enige wat je moet doen is naar het rijden met een vochtig doekje afnemen...en dan insmeren met schoenpoets......niet anders !
bij voorkeur die van kiwi....
en later uit wrijven.....als je dat doet heb je er opzich geen last van...en wel tja...dan weet ik het ook niet.......maar ik heb nooit ergens last van gehad

qtiej_gurl

Re: Vochtige en koude leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 08:44

neem ze anders gewoon mee naar huis. zoveel ervaring heb ik niet met leren laarzen maar idd wat Ladylay zegt.

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 09:21

als je je laarzen GOED ingevet hebt (geolied) komt er geen vocht van buiten naar binnen in
wat een tip is tegen koude voeten als je zelf wat zweet voetjes hebt is een maandverband op de bodem leggen , hier trekt het vocht in zodat je voeten droog en dus warm blijven en natuurlijk katoenen sokken aan

Udo2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 10:45

Je kunt ze het beste mee naar huis nemen. Op de meeste stallen is het gewoon te vochtig, dit is niet goed voor je leer. Je heb t idd van die laarzen drogers, weet niet of het werkt. Zag wel dat er voor 19,95 bij de Anwb een aanbieding was, misschien wat voor jouw??

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 11:05

Door het gebruiken van de laarzen worden ze altijd vochtig. Invloed van buitenaf door regen, modder ed., maar ook van binnenuit door transpiratie. Laarzen moeten na gebruik kunnen opdrogen. Gewoon bij kamertemperatuur en NIET bij de kachel. Wanneer je de laarzen gewoon op stal laat staan in een niet verwarmde zadelkamer, duurt het langer voordat ze droog zijn. Goed poetsen met schoenpoets (GEEN olie o.i.d.) zorgt ervoor dat de laarzen beter waterafstotend zijn. Je kunt speciale inlegzooltjes bij de schoenmaker/hakkenbar kopen die isoleren voor warmere voeten.