handelsstal: wat zijn jullie ervaringen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Eva1975

handelsstal: wat zijn jullie ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 15:09

.
Laatst bijgewerkt door Eva1975 op 23-03-25 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 15:47

Ik heb zelf geen slechte ervaringen met handelaren. Tuurlijk, rotte appels heb je erbij, maar reken maar dat die er tussen de particulieren ook zijn. Ik denk dat je voor een beestje zoals jij die zoekt best wel goed zou kunnen slagen bij BM-Stables, die hebben vaak leuke recreatiepaarden/pony's staan.

Anoniem

Re: handelsstal: wat zijn jullie ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 15:52

Goede afspraken maken, laten keuren en afspraken op papier laten zetten en neem iemand mee die ook veel kijk en verstand van paarden heeft, 2 weten meer dan 1tje.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 16:17

Weet je ook de reden waarom dat jij je eigen paard moeilijk kan verkopen? Momenteel is het ook een moeilijke tijd om te verkopen maar wellicht dat je dat eerst voor jezelf na kan gaan?

Mijn ervaring bij handelsstallen is dat je nuchter moet blijven en je nooit moet laten verleiden tot snelle koopjes. Goede handelaren spelen nu eenmaal in op de kopende partij. Als ze serieus een paard aan jou willen verkopen en de verkopende partij is eerlijk, dan zullen ze je niet dwingen direct de koop te sluiten. Vaak kun je een 2e keer nog wel terug komen om nog een keer te rijden. En volg je intuïtie en niet je verstand mbt het financiele plaatje. Paarden die te mooi klinken voor te mooi geld,....die bestaan niet.

Als je zelf geen ervaring hierin hebt, zou ik een deskundig iemand mee nemen. Handelsstallen draaien nu eenmaal op omzet, je hoort mij niet zeggen dat het allemaal rotte appels zijn, maar onwetende kopers die zichzelf niet goed laten inlichten kunnen ook problemen geven wat voor beide partijen een nare bijsmaak kan geven.

Voorkom dat ....

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 16:57

De eigenaar van BM stables zit hier ook op bokt .
Boktnaam Natasja, pb haar eens.

MariseLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 20:10

Ik heb zelf mijn pony bij BMstables gekocht, maar pb me maar even als je mijn mening wil weten (aangezien de eigenaar ook op Bokt zit )
Ik vind t nl n beetje hard om mijn mening er zomaar over te zeggen..
Maar ik kan zeggen dat ik niet helemaal tevreden was, waardoor ik nooit meer een paard bij een handelstal (ook niet bij een andere dan BMstables) zal kopen/verkopen.

pb me maar als je meer wil weten...

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 21:03

Welke pony heb je gekocht?
Wanneer was dat?
Waarom maakte je geen gebruik van de inruilgarantie als hij/zei niet beviel?

Aan de TS:
Wij verkopen veel paarden en ponys jaarlijks.
Niet iedere combinatie past bij iedere combinatie.

Soms worden ponys/paarden voor weinig geld aangeboden, enerzijds kan dat omdat zij niet veel capaciteiten hebben in de sport, anderzijds omdat er nog wat werk aanzit.

Dan hebben wij ook altijd sportpaardjes ertussen staan, die al wat kennen, die zijn wel duurder als de vorige groep.
Houd daar rekening mee bij een inruil.

Edit Mariselover:
Marise komt volgens mij van ons, evenals Donny.
Er staat in je profiel dat ze je weer over je angst heeft heengeholpen, en op de fotos te zien klikt t goed tussen jullie.
Laatst bijgewerkt door StalDoorstap op 01-12-05 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 21:10

Bij manege Molendijk hebben ze ook handelspaarden en inruil mogelijk ik vind het een goede handelsstal.
Misschien ook iets voor jou het is in Heerhugowaard

missnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 22:24

Probeer iets te kopen waar meer informatie over bekend is. Bij een handelssatl weten ze vaak te weinig van een paard, of ze vertellen niet alles. Als je ergens een paard kunt kopen die iemand al kent, dan weet je gelijk al veel meer. Dus ik zou in je omgeving vertellen waar je naar op zoek bent en misschien kent iemand wel zo'n paardje

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 23:22

ik heb er over het algemeen niet zo´n goede ervaringen mee. vaak kunnen ze veel minder dan dat er gezegt word. en nog een nadeel vind ik dat je de geschiedenis niet weet van een handelspaard

_Natasja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 23:28

ja, maar bij een handelaar kun je [vaak] nog terug met je paard, bij een particulier is vaak wat moeilijker.

edit: en dat het paard minder kan dan dat er gezegd wordt, als het goed is probeer je een paard eerst uit voordat je het koopt, toch??

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 23:41

ik noem maar even wat he, een paard koopt wat ohz gereden is en betuigd is. je hebt alleen ohz kunnen proberen omdat jezelf/handelaar geen tuig heeft. hem daarna in het tuig zet en heel de boel op stelten zet...

mijn ervaring is dat je bij een particulier eerder terug kunt dan bij een handelaar.

_Natasja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 23:49

Tja, ach das per geval verschillend. Gelukkig hoef ik me daar nooit echt mee te bemoeien. M'n ma regelt dat soort zooi.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 23:50

ik ook niet, maar veel bekenden wel. ik heb aan 6 paarden voorlopig genoeg

andrea37

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 11:24

mijn ervaring is goed maar 1 keer ook niet goed gegaan ik maak meestal de afspraak is het niks breng ik het binnen een maand weer terug dat zet ik zwart op wit dat ik mijn geld weer terug krijg of wat anders uitzoek 1keer ben ik de fout in gegaan met een pony te kopen en kreeg ook een garantie niet goed andre pony uitzoeken alleen werd er niet bij gezegd dat het wel een half jaar kon duren, dus hield dat in dat ik de pony ook nog eens een half jaar moest houden ik heb haar zo vaak gebeld dat dit zeker geen brzve kinder pony was en staats gevaarlijk was dat ik hem gelijk na 3dagen terug wou brengen en zal wachten op een andre pony die zei zal zoeken maar nee pony mocht niet eerder terug je snapt wel dat ik daar mijn kind heel verdrietig mee maakte. heb toen een andre handelaar gebeld en verteld dat hij nooit verkocht mocht worden aan een kind hij heeft hem nu verkocht aan een man die een pony zocht om zijn tuin bij te houden. ben blij dat ik van deze pony af ben ik trap er ook niet zo snel meer in

Eva1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 11:40

.
Laatst bijgewerkt door Eva1975 op 23-03-25 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

andrea37

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 11:49

bij www.sporthorses staat een hele site met handelaren wat zoek je eigelijk voor een paardje?

Eva1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 11:58

.

andrea37

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 12:01

nee dat heb ik niet staan wel een brave d maar nog nooit voor de kar gestaan

Eva1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 12:03

.

belinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 13:20

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 16:38

Bij handelaren kun je vaak beter een paard kopen dan bij een particulier.Voor hun is het belangrijk dat hun naam goed blijft.En als het paard je niet bevalt kun je hem altijd omruilen.Natuurlijk moet je daar niet voor een topsportpaard komen {alhoewel af en toe staat er best wat grappigs bij}.En gewoon altijd laten keuren.

Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 17:23

MariseLover schreef:
Ik heb zelf mijn pony bij BMstables gekocht, maar pb me maar even als je mijn mening wil weten (aangezien de eigenaar ook op Bokt zit )
Ik vind t nl n beetje hard om mijn mening er zomaar over te zeggen..
Maar ik kan zeggen dat ik niet helemaal tevreden was, waardoor ik nooit meer een paard bij een handelstal (ook niet bij een andere dan BMstables) zal kopen/verkopen.

pb me maar als je meer wil weten...

sorry beetje offtopic, maar hoe kunnen stallen zichzelf nou verbeteren als de kritieken niet gegeven worden?

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 18:10

Ik heb een goede ervaring met bm-stables. Ik had zelf een paard wat ik moeilijk kwijt kon, en heb die daar ingeruild voor een paard waar het wel mee klikte.
Met ´kleine´handelaren heb ik iets mindere ervaringen. Vooral voor de invoering van de chip werd er iets te veel gesjoemeld met de leeftijd.
Maar wanneer je eenmaal thuis bent in het handelswereldje weet je snel genoeg waar je vooral wel en vooral niet heen moet gaan.
Ik ken handelaren die je zonder blikken of blozen een groen paard meegeven als zadelmak. Een paard met ocd als sportpaard verkopen. Een paard van 20 plus verkopen als tienjarige Dat zegt in mijn ogen ook natuurlijk iets over de kopers.....

Een particulier kan ook echt het nodige verzwijgen, weet ik uit ervaring.

missnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 18:46