Trailer probleem

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Forcalquier

Trailer probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 13:44

Mijn paard van 10 heeft een licht evenwichtsprobleem ze word wel gewoon gereden en ook getraind zodat ze minder last heeft van haar probleempje. Alleen sinds een 1 jaar heeft ze het ook moeilijk op de trailer vooral in bochten, eerst stond ze alleen maar flink te trappelen maar tegenwoordig laat ze zich net aan niet vallen ze gaat wel op haar knien.

We hadden een stal gebeld die dat soort problemen oplost en hun advies was om het schot (2 paards trailer) er tussen uit te halen en als ze zich wilde laten vallen gewoon laten gaan ze zou dan zo schrikken dat ze het nooit meer zou doen, nou niet dus want het schot is er uit en mevrouw doet niks en blijft keurig staan. Maar ja toch een probleempje ik kan nooit meer samen met mijn moeder rijden want zodra het schot er in staat en haar maatje er naast staat begint het weer .

Nou vraag ik mij dus af of dit door haar evenwichtprobleem komt of heeft het een andere reden hebben jullie misschien nog tips hoe ik het kan proberen want dit is echt niet grappig er is al 2 keer een nieuw schot in gezet omdat ze de hele trailer verbouwd aan haar maatje licht het niet want ze staan al 7 jaar samen en kunnen niet zonder elkaar.

Ze heeft overigens geen laad probleem want ze loopt er zo in.

Ik hoor het wel van jullie

vannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 15:20

jah wat je zou doen
mischien een veewagen nemen waar ze schuin ov overdwars staan dat is voor een paard echt het lekkerst
en anders zou ik het zo niet weten
succes verder

Perla

Re: Trailer probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 16:21

wendyashley schreef:

We hadden een stal gebeld die dat soort problemen oplost en hun advies was om het schot (2 paards trailer) er tussen uit te halen en als ze zich wilde laten vallen gewoon laten gaan ze zou dan zo schrikken dat ze het nooit meer zou doen, nou niet dus want het schot is er uit en mevrouw doet niks en blijft keurig staan. Maar ja toch een probleempje ik kan nooit meer samen met mijn moeder rijden want zodra het schot er in staat en haar maatje er naast staat begint het weer .

waarscheinlijk heeft ze die ruimte van 2 plaatsen nodig om haar evenwicht te bewaren ik zou dus het schot er mooi uitlaten zo kan ze goed wijdbeens staan.
en ik zou ook heel voorzichtig rijden vooral in de bochten.
en wil ze haar wel weer laten vallen goed beschermen( deken op transportbeschermers om en een goed halster met veiligheids knip)
succes er mee

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 17:09

wat voor soort schot heb je er tussen? een stevige houten tot aan onderaan of zo'n dikke plastic zeil/schot (gut hoe heet dat ook al weer?)
tegen zo'n plastic schot kunnen ze zich niet schrap zetten en kan ze misschien dr evenwicht minder bewaren dan tegen een stevige houten. Knap paard trouwens dat ze het schot uberhaupt kapot krijgt! heeft ze daar niks aan overgehouden?

Raar advies trouwens van die stal om dat schot er uit halen en dr daarmee bang te maken.....

Forcalquier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 13:16

Het is idd zo'n buizen frame met dik rubber ertussen, nou is het overigens niet zo dat het schot 2x helemaal kapot was maar er is elke keer wel wat . Verder word ze wel goed beschermt hoor deken op, hoge transportbeschermers en ze heeft sinds kort zelfs hoefschoenen, ook krijgt ze hooi als afleider maar dat helpt dus ook niet.Verder zitten we er idd aan te denken om een vrachtwagentje aan te schaffen alleen vraag ik mij dan af of ze zich dan laat vallen met optrekken en afremmen aangezien ze het nu in bochten doet en verder rijden we echt heel rustig hoor . Dat advies van die stal vonden wij ook vreemd maar je gaat er vanuit dat hun het wel weten aangezien het hun dagelijks werk is uiteindelijk hebben ze wel een beetje gelijk want ze blijft nu heel goed staan omdat ze niet kan hangen tegen het schot en ik ben er ook van overtuigd dat het komt omdat ze nu meer ruimte heeft.
Ik wil jullie nog een advies vertellen waar ik helemaal krom van lach:
ik had de eigenaar van mijn ex manege opgebeld voor advies en hij zei dood leuk nou dan schuif je er een strobaal onder, door het prikken blijft ze wel staan. heel leuk gevonden maar heeft ie er ook bij stil gestaan hoe je een strobaal onder een paard krijgt als ze in de trailer staat, ik heb het niet geprobeerd maar denk ook niet dat ik dat uberhaupt voor elkaar krijg.
Maar goed ik moest er wel om lachen in ieder geval bedankt voor jullie reactie.

BlueStar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 17:30

Misschien voelt je paard zich stabieler als je een houten tussen schot heb, 1 tot aan de bodem. Ze kan dan met haar voeten aan beide kanten steun zoeken. Misschien ken je iemand met zo een trailer en kan je het uitproberen.

Misschien vindt ze dat je te los of te vast staat, probeer dat eens uit goed strak zetten dat haar hoofd op de plaats blijft of juist zo los zetten dat ze op de achterstang steun kan zoeken.
Bij het strak vast zetten zou ik je het advies geven blijf in de trailer staan als je gaat rijden, bij problemen dan je haar gelijk los maken. Ik weet dat dit eigenlijk niet mag maar misschien is jullie eigen terrein net groot genoeg om het daar te proberen. Ook zie je gelijk wat wel echt haar probleem is tijdens het vervoer.

Anders blijft er denk ik weinig over dan de hele rijstijl van de chauffeur zo aan te passen dat het voor je paard haalbare kaart wordt. En ach wat maakt het nu uit dat je 20 auto's achter je heb hangen Je paard gaat voor.