dominant ofniet?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

smurf1988

dominant ofniet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 07:58

Oke even misschien een beetje een vaag vraagje, ik heb dus een 3,5 jarige en als ik hem aan het op/af zadel, poetsen of zoiets doe dan is hij altijd heel kliederig met het hoofd en hij bijt vaak (het bijten doet hij naar mijn idee niet uit gemeenheid, volgens mij meer uit speelsheid). En als ik met hem naar de bak loop dan duwt hou me soms helemaal omver zeg maar Nu had ik gisteren les en omdat ik er een week niet op had gezeten heb ik hem even los in de bak gelaten. In plaats van te rennen liep hij steeds achter mij aan, ongeveer 2 meter van mijn vandaan. Als ik ging stil staan stond hij ook meteen stil enz, hij lette echt heel erg goed op mij. Er stonden allemaal enge hindernissen in de bak (zwartepietenparcours) en één hindernisje (ongeveer 20 cm) vond hij heel erg eng. Toen ik daar dus overheen stapte sprong hij er dus heel lief overheen.
Ik vond het echt een hele lieve actie, maar ziet hij mij nou als leider ofniet?

angeldevil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 08:15

ja zeker ziet hij jou als leider dan... als het paard je volgt heeft ie volkomste vertrouwen in jou...

dry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 08:29

Hey knolliepower
Jij bent inderdaad de leider in onbekende situaties. Verder is ie gewoon een beetje speels. Hij is nog jong, dus niet verwonderlijk. Maar dat bijten en je omver duwen zou ik hem toch snel afleren, dat pikt een leider tenslotte ook niet. En voor je het weet draaien de rollen om.

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 08:42

Misschien is hij ook wel te lui om aan het werk te gaan en denkt er zo van af te komen. In het kader van: ëven lief doen en baasje trapt er wel in".
Dat bijten etc bij poetsen en opzadelen, doet hij uit speelsigheid denk je..
Als ik jou was zou ik daar toch wat aan doen. Over een paar jaar is dat echt niet leuk meer.
Bestraffen die boel.

redje

Re: dominant ofniet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 19:46

knolliepower schreef:
Oke even misschien een beetje een vaag vraagje, ik heb dus een 3,5 jarige en als ik hem aan het op/af zadel, poetsen of zoiets doe dan is hij altijd heel kliederig met het hoofd en hij bijt vaak (het bijten doet hij naar mijn idee niet uit gemeenheid, volgens mij meer uit speelsheid). En als ik met hem naar de bak loop dan duwt hou me soms helemaal omver zeg maar Nu had ik gisteren les en omdat ik er een week niet op had gezeten heb ik hem even los in de bak gelaten. In plaats van te rennen liep hij steeds achter mij aan, ongeveer 2 meter van mijn vandaan. Als ik ging stil staan stond hij ook meteen stil enz, hij lette echt heel erg goed op mij. Er stonden allemaal enge hindernissen in de bak (zwartepietenparcours) en één hindernisje (ongeveer 20 cm) vond hij heel erg eng. Toen ik daar dus overheen stapte sprong hij er dus heel lief overheen.
Ik vond het echt een hele lieve actie, maar ziet hij mij nou als leider ofniet?

heej heej,, lautje

dat heb je mij nooit veteld dat hij zi deed :P..
mja..spreek je wel weer aan de de tele..

xxx mii