Ervaringen met stages!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LindaLinda

Ervaringen met stages!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 19:29

Graag zou ik van julli een paar ervaringen horen van julli stages!
Ik zit op het prinsentuin college te breda doe paardenhouderij niveau 4 en zit op dit moment in het 3de leerjaar.
Nu moeten wij dus op stage, maar ik weet niet zo geod waar ik heen moet.
Ik wil wel graag rijden, en dan ook les in het rijden.. om dit zo te kunnen verbeteren!
Het liefst omg Tilburg/Breda/Roosendaal

Ik hoor het graag!!

Groetejs

XUlyssesX

Re: Ervaringen met stages!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:54

hallo

ik wil wel een ervaring vertellen

maar je kon er niet rijden. dus je hebt er niks aan en het is wat ver weg denk ik.

ik heb stage gelopen bij VDL in Bears

de familie van de Lageweg was super aardig

en de medewerkers ook. ik heb een hele leerzame tijd gehad en heb echt heeeelll veel geleerd. je mocht er genoeg doen en kon ook zelf met dingen komen die je kon doen.

ja.. als je meer wilt weten.?

r0dY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:07

ik doe ook de opleiding paardenhoyderij, en zit nu in het 2e jaar.

vorig jaar heb ik stage gelopen op een fokkerij, en daar heb ik heel veel geleerd over de fokkerij en afstamming, ook kon je veel met jonge paarden werken, toileteren beetje longeren en soms rijden, en mee naar hengstenkeuringen en merrietesten en afstammelings keuring, ook bij VDL in bears

Nu loop ik stage op een dressuur/handelstal
het is daar super gezellig en leert heel veel mag ontzettend veel rijden, en longeren, zo heb ik een paard voorgereden voor de camera en die gaat naar Amerika
en rijd veel jonge poaarden en doorgereden paarden tot prix st george niveau heel leerzaam en super gezellig!!!!!!!!

maar dit is de regio Groningen

maar ik wil wel meer weten over je stage bij VDL in bears

Vue

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:13

ik loop nu stage bij een veearts
erg interessant.
vooral operaties zijn gaaf om te zien.

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:32

r0dY schreef:
ik doe ook de opleiding paardenhoyderij, en zit nu in het 2e jaar.

vorig jaar heb ik stage gelopen op een fokkerij, en daar heb ik heel veel geleerd over de fokkerij en afstamming, ook kon je veel met jonge paarden werken, toileteren beetje longeren en soms rijden, en mee naar hengstenkeuringen en merrietesten en afstammelings keuring, ook bij VDL in bears

Nu loop ik stage op een dressuur/handelstal
het is daar super gezellig en leert heel veel mag ontzettend veel rijden, en longeren, zo heb ik een paard voorgereden voor de camera en die gaat naar Amerika
en rijd veel jonge poaarden en doorgereden paarden tot prix st george niveau heel leerzaam en super gezellig!!!!!!!!

maar dit is de regio Groningen

maar ik wil wel meer weten over je stage bij VDL in bears

even via PB???

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 20:35

Ik heb de fokrichting vorig jaar al gedaan
Leuk om te horen dat julli stages zo leuk zijn!
Die van r0dY Lijkt me wel heel erg leuk op het gebied van rijden.. maar het is iid een beetje ver..

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:37

Bij ons hebben we ook stagiares, maar is helaas te ver uit de buurt voor je.
Succes!

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:42

Ik loop stage op een Welshen fokkerij. Erg aardige mensen en erg leerzaam. 's ochtends mesten en drollen scheppen wei. En dan smiddags meestal toileteren, longeren, mennen of rijden. als het mooi weer was mocht ik gewoon een end naar buiten naar de oude maas enzo. met mennen gaat ze je ook altijd uitleggen hoe het moet enzo en hoe je alles moet doen in het verkeer enz. het ligt in de polder dus echt druk verkeer is het eigenlijk nooit. het is in Rhoon (onder rotterdam) dus een beetje ver weg denk ik
*edit: www.high-flownstud.nl
Laatst bijgewerkt door Nannes op 30-11-05 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 20:43

opzich zou ik ook wel wat verder weg kunne, als je intern kan enz.

AnnaBabs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:49

Ik doe ook de opleiding paardenhouderij..zit nu in mijn 3e jaar en heb al 2 meewerkstages gedaan. Allebei hele leuk stages!

Eentje is een beetje ver weg voor je denk ik. Is een andalusier stoeterij in Kessenich (Belgie, bij Weert in de buurt). Yeguada Residelca (www.yeguada-residelca.com). Je mag daar veel dingen doen, ook rijden. En zijn ook hele aardige mensen!

Tweede is misschien iets meer in de buurt voor jou (Zij zoeken volgens mij ook nog stagiaires). Stal Maarle in Poppel (Ook Belgie, maar dan vlakbij Tilburg). Vond ik een hele leuke stageplek, aardige mensen ook. Het is voornamelijk een africhtingsstal, dus echt veel rijden kan je er niet, maar ik vond het er wel heel leuk!

Als je er meer over wilt weten dan hoor ik het wel!
Heel veel succes met het zoeken naar een stageplaats!

*edit: zie nu je laatste bericht: bij residelca kun je als het goed is ook intern...heb ik ook gedaan. Krijg je je eigen appartementje midden in de stal!

Chocotof

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:54

ik zit ook op die school, zelfde opleiding 1e jaars.
Ik loop nu stage op manege/handelsstal/pensionstal S-hoeve in Boxtel. s'ochtends uitmesten daarna rijden en voeren.

BM stables in breda prinsentuin lijkt me ook wel wat.

ilsejee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 21:29

Wat denk je van buitenland? Ik ken een superadres in de Belgische Ardennen! Véél rijden (alleen voor durfals) en véél leren!
stuur maar een pb als je meer wilt weten

Ik ben trouwens 4e jaars HBO Paardenhouderij en heb deze stage in m'n 2e jaar gedaan.

YORDY_TIMON

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 21:31

ik heb stage gelopen op een boerderij...
trippen hof is een herderfokkerij
echt super...
nu heb ik een wek bij www.tinkerhoeve.nl gelopen.. maar ga daar weg vanwege de reis tijden niet echt fijn zijn ... en laat thuis ben en dus geen tijd voor me paardjes..
en nu ga ik naar www.zandschulp.net.. nen ga daar intern en mijn paardje gaat mee:)

LindaLinda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 22:27

ilsejee schreef:
Wat denk je van buitenland? Ik ken een superadres in de Belgische Ardennen! Véél rijden (alleen voor durfals) en véél leren!
stuur maar een pb als je meer wilt weten

Ik ben trouwens 4e jaars HBO Paardenhouderij en heb deze stage in m'n 2e jaar gedaan.

Mischien is het wel wat, ik laat het je nog weten als ik meer intresse heb,

verder niemand meer?

Princess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 09:36

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 10:40

Ik heb op een gehandicaten manege stage gelopen en moet zeggen dat ik daar nooit meer heen wilt. De paarden waren echt super daar en ze werden zeer goed verzorgt maar de begleiding en mensen die er werken behandelen je nog net niet als oud vuil. Sinds ik daar stage heb gelopen ben ik de oppermester geworden verder was het alleen opzadelen en met lessen meelopen naast de paarden. Paarden longeren mochten we de laatste 2 weken van onze stage gelukkig dat was in elk geval een beetje afwisseling.

LindaLinda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 14:59

Climax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 16:00

Ik weet wel een paar hele leuke adresjes voor je, waar je ook mag rijden en waar je daar ook bij geholpen wordt (natuurlijk niet elke dag heel veel, die mensen moeten zelf ook beesten rijden en andere dingen doen, maar er is begeleiding).
Is alleen niet echt bij jou in de buurt, maar je kan er wel intern en eventueel ook een paard meenemen.

Princess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 16:02

LindaLinda schreef:
Princess schreef:
www.ruitersportcentrumwestbrabant.com mag je ook rijden, hoeft niet te mesten en zit niet ver van jou!

Ziet er leuk uit! ben je hier zelf ook geweest?

ja heb hierzelf ook 3 maanden stage gelopen

LindaLinda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 14:40

Princess schreef:
www.ruitersportcentrumwestbrabant.com mag je ook rijden, hoeft niet te mesten en zit niet ver van jou!

Ziet er leuk uit! ben je hier zelf ook geweest?

ja heb hierzelf ook 3 maanden stage gelopen

Je Heb een PM

Verder nog mensen?