pas dit?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

pas dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 18:36

Een pony van rond de 1.25m met een meisje van 1.62m en 42 kilo...
Zou dit kunnen?

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 18:37

Ja hoor
Lijkt me geen enkel probleem

PaardenMeisJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 18:37

Ja hoor, ik ben 1.75 en rij op A-Welshjes van 1.20 Dit doe ik dan iedere zaterdag, dan rij ik buitenritjes, dus niet zwaar werk.

Barvrouwke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 18:43

Zal wel kunnen, maar het toont niet.

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:59

Waarom toont het niet? Misschien heeft die pony meer bast dan een grotere pony waar ze dan dus onderuit zou komen.
En sinds wanneer is het in de ruitersport belangrijk hoe iets staat?

Malibu_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:00

ik denk dat het wel gaat hoor!!!

Barvrouwke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:24

Lusitana schreef:
Waarom toont het niet? Misschien heeft die pony meer bast dan een grotere pony waar ze dan dus onderuit zou komen.
En sinds wanneer is het in de ruitersport belangrijk hoe iets staat?

Tjah.. waarom rijdt ankie geen bonte paarden? Niet banketstaaf bedoelt, maar er wordt tegenwoordig gewoon op beeld getoetst.

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:52

Anky kan rustig een bont paard rijden, hoor want Anky is heilig als ik het mag geloven.
Maar rijden we of doen we mee aan modeshows? Laat maar, gezien de hele stejes hype, weet ik het antwoord al.
Sorry dat ik zo bitter ben, maar wat is nu eigenlijk de essentie van het paardrijden, wat je doet of hoe je eruit ziet? Is het niet sneu dat mensen op uiterlijk afgaan en dat is alleen maar een afspiegeling van een maatschappij waar ik me gelukkig niet in hoef te begeven.
Er bestaat absoluut iets als te groot en te klein en ideaal, in verband met het kunnen geven van spoorhulpen bv. Maar dat heeft wel met de individuele ruiter te maken, dan kun je niet van maten aflezen. Ruiter kan wel erg korte benen hebben of juist erg lang. Pony kan ondiep zijn of diep, platgeribd of rond en dat maakt wel verschil.
Maar voor het plaatje moet je nooit een pony laten staan.
ik zal trouwens graag een protocol willen zien waarop een jury durft te zetten:"Te groot voor de pony" want hoe wil je in hemelsnaam dat in een beoordeling voor prestatie meenemen?
En waarom is het bv helemaal niet van belang in de springsport en de samengestelde wedstrijdsport. Of...eigenlijk zelfs niet in de dressuur als je maar naar andere landen kijkt.
Wel eens in de ponywdstrijdsport rondgekeken? Daar rijden best wat lange slungels rond die super presteren en eerlijk worden beoordeeld en niet op het plaatje.
en zo kan ik wel eevn doorgaan.

Marilla, laat je niet ontmoedigen, rijd op ponies die je leuk vindt en niet op die je van anderen zou mogen volgens de laatste mode ideeën.