leascontract!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sunset

leascontract!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 17:34

Ik heb iemand die geinteresseerd is in het Leasen van mijn merrie
U Nique
Echter is voor mij het "leasen" helemaal nieuw... ben daarom op zoek naar een concept van een leascontract. Is er iemand die dit ooit opgesteld heeft of er ooit een heeft getekend...
Wie kan mij meer info geven over het "leasen" in het algemeen...???

clara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:34

Misschien informeren bij je verzekeringsmaatschappij. Die weten denk ik wel hou je zoiets goed kan regelen en wat er allemaal in zo'n contract moet staan ( qua aansprakelijkheid dan)

pruyssen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 13:04

Sunset,

Ik heb nog een lease contract uit de tijd dat paardenlease deden.
Hier staat alles in wat er in moet staan.
Je kan van mij een exemplaar krijgen.
Je kan het dan nog zelf aanpassen.

Groet
Conrad
Voor hulp bij alle problemen met paarden o.a. trailermak maken alles zonder geweld.

Vayo

Re: leascontract!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 13:11

Hoi,

Een concept heb ik zo niet voor je maar ik kan wel wat punten geven wat je zeker in het contract moet verwerken. Ik hoop dat je daar wat aan hebt.

- Wat is de leaseprijs per maand of per 4 weken? Op welke datum dient het leasebedrag betaald te worden (bijv 1e van de maand). En voor hoe lang geld deze overeenkomst?

- Mogen er naast degene die het contract heeft getekend andere of het paard rijden?

- Welke kosten zijn voor jouw rekening (denk aan: stalling, voer, stro, hoefsmid, dierenarts e.d.)?

- Moet het paard bij jullie gestald worden of mag de ruiter zelf het paard ergens (aan huis) stallen?

- Wie is er verantwoordelijk voor het op tijd uitmesten, voeren en in en uit de wei zetten? Maak hier goede afspraken over en leg deze vast!!!

- Wordt er gezorgt voor het zadel, hoofdstel en dekens e.d.? Verwerk in het contract welke spullen je beschikbaar stelt en hoe de staat was van deze spullen op moment dat het contract getekent wordt en hoe deze spullen verzorgt moeten worden.

- In hoeverre is de ruiter (financieel) verantwoordelijk voor schade aan jouw paard en aan de door jou beschikbaar gestelde spullen?

- Wat gebeurt er als bijvoorbeeld het hoofdstel of zadel kapot is (buiten ruiters schuld om) en de ruiter dus een periode niet met compleet harnachement kan rijden?

- Mag degene die het paard leased springen, buitenritten maken en aan wedstrijden deelnemen en dus eventueel het paard per trailer vervoeren?

- Wat gebeurt er bij langdurige ziekte of blessure van de ruiter? Kan het contract worden stilgelegd of de overeenkomst verbroken worden of betaald de ruiter gewoon door?

- Wat gebeurt er bij langdurige ziekte of kreupelheid van het paard? Wordt het contract dan stilgelegd of beeindigd?

- Heeft het verbreken van de overeenkomst consequenties? Is er dus een opzegtermijn of kan de huur van het paard per direct opgezegd worden?

- Zorg dat je te allen tijd het recht behoud je aan de overeenkomst te ontbinden. Dit kan het geval zijn als de ruiter niet goed voor het paard en de spullen zorgt, maar ook wanneer blijkt dat de africhting van het paard en de rijkunst van de ruiter te ver uit elkaar ligt.