wassen van een broek met leren zit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

wassen van een broek met leren zit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-02 22:38

Ik ben gister bezweken voor een Kentucky rijbroek, model Miami City, heel mooi kleurtje beetje donkeroranje-achtig. Zit werkelijk super, maar de zit is van echt leer. In de ruitersportzaak zeiden ze dat ik hem gewoon kon wassen en dan tijdens het drogen uit elkaar moest trekken zodat het leer niet hard wordt.
Ik heb weleens verhalen gehoord dat leer heel problematisch zou zijn, wie heeft er ervaring mee?

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~


chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 23:14

Mijn ma rijdt altijd met zo'n echt leren zitstuk. Zij gebruikt er speciale lederwasmiddel (ik kan wel eens voor het merk kijken) voor en ik dacht ook dat het met groene zeep kon.l

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30594
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 05:43

Mijn broek wordt ook gewoon meegewassen met de rest, dus gewoon waspoeder.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 07:41

Ieuw rampenplan vond ik t!! Ik heb wel speciaal wasmiddel maar ook daarmee bleef het leer stug. Wat wel helpt is in de droger doen, maar ja daar krimpt ie ook een beetje van. Je kunt er speciaal wasmiddel voor kopen dus.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 08:43

Echt leer is vreselijk. Je moet inderdaad steeds tijdens het drogen, het leer alle kanten op rekken. En dan nog is het vaak hard.
Voor mij alleen nog maar nepleer!

Navragen is beter dan afvragen.

Hartje
Berichten: 1933
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: Ymuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 10:34

Wassen met alleen (!!!!!) Kavalclean, dus verder geen waspoeder erbij. Verkrijgbaar in gele flessen bij de ruitersportzaak. Hiervan blijft het lederenzitvlak lekker zacht en soepel.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 10:37

zou het niet weten (gewoon niet wassen Misselijk Haha! !) ik heb met kunstlederen zit en die wassen we gewoon.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 11:20

echt leer vond ik een ramp ben dus ook voor kunstleer gegaan echt leer waste ik gewoon net als de rest van de rijbroeken

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-02 12:08

Hmm weinig hoopgevend dit...... Haha! Haha!
Ik zal hem maar gewoon niet wassen idd Tong uitsteken
Hartje, bedankt voor de tip met Kavalclean, ga ik zeker proberen!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Andrea_
Berichten: 1614
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 17:40

gewoon wassen die broek Knipoog zelf heb ik een eurostar broek met lederen zitvlak, wil nooit meer een andere broek, ze zitten erg fijn! Haha!
dus gewoon wassen en als ze nat zijn het leer uitrekken verder niets speciaals!!! Knipoog Pling

"Het hoofd van een welsh Cob, de actie van een Hackney en het lange haar van een Shire"......Balou?
http://www.depaardenbazaar.be

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 23:09

Is die van Eurostar niet gewoon van kunstleer? Dat is inderdaad geen probleem. Maar die van Kentucky hebben echt leren stukken.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-02 11:15

Ikheb idd zelf ook een Eurostar met kunstleren zitvlak, geweldige broek! Maar die hoef je ook niet uit te rekken...
Ik ga iig Kavalclean halen. Lachen

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 14:37

Wat denk ik een stuk goedkoper is, om de leren stukken voor het wassen in te smeren met groene zeep.
Daarna gewoon in de wasmachine en daarna lekker uithangen.

Komt helemaal goed!!

(p.s die nepleren stukken van Eurostar zijn toch wel erg makkelijk hoor Haha! )

Succes!

Op zoek naar de zon!!!

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

goeie timing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 18:14

goeie timing dit topic.
heb net een Kentucky met echt leerstuk dus...had idd tip gekregen met groene zeep inwrijven en dan met fijnwas-middel wassen, en tijdens drogen het leer goed uittrekken...
zal mij benieuwenm, eerst maar eens vies maken Haha!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 09:14

Daar word je toch helemaal gek van zo'n speciale behandeling van 1 van je rijbroeken. Ik werd er in ieder geval wel gek van en koop er nooit meer 1. Elke keer apart insmeren of apart wassen en dan uittrekken daarna. Extreme duivel

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Wopkebrok en 68 bezoekers