Na een jaar weer paardrijden met eigen paard?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

imka

Na een jaar weer paardrijden met eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 16:44

Hey,
Wie heeft er een paard aangeschaft na een jaar (of langer) niet meer gereden te hebben. En hoe pakte je dit weer op met je nieuwe paard en hoe ging het? Ben benieuwd.

haf_jessie

Re: Na een jaar weer paardrijden met eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:14

ik haha.
Ik had al 7 jaar niet meer gereden,nam 2 manegelesjes en kocht vervolgens een paard.
Wel beetje dom want ik wist bijv niet eens meer hoe een halster om moest enz. Maar dat is weer helemaal goed gekomen.
Ik denk dat een jaar niet zo lang is,misschien kan je paar keer op een paard van een vriendin/of manege rijden? Om er weer een beetje in te komen,ook als je naar paarden gaat kijken weer.
succes,groetjes eline

madelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:45

nou ik heb 3 of 4 jaar niet meer gereden en ben toen weer begonnen met een bijrijdpaardje. mijn houding was gewoon echt niks. het poetsen en tutten enzo kon ik nog wel maar dat rijden . nu ga ik weer lessen om er toch weer in te komen, want ik merk gewoon dat mijn houding gewoon niet meer klopt

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:58

ik zou van te voren een lesje boeken op een manege om gewoon het gevoel weer even terug te krijgen, het kan nl. flink tegenvallen om weer te rijden na zo'n lange tijd!

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 01:30

Heb na 13 jaar niet gereden te hebben een paard gekocht en ben er gewoon opgestapt. Gaf wel enige weken spierpijn. Verder helemaal niet over na gedacht, bedenk ik me nu
We hadden al wel 2 jaar een tuiger, maar die liep alleen voor de wagen. Dus het halster omdoen, optuigen en omgang met het paard was niet echt nieuw.

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 08:35

Ik heb na 6 jaar niet gereden te hebben mijn allereerste eigen paard aangeschaft Een draver, mak dier, alleen wat snel Ik heb er buitenritjes mee gemaakt en heb een paar lesjes weer meegedraaid op de manege om mijn balans weer terug te krijgen
De draver heb ik een klein half jaar gehad, de wedstrijdkriebels kwamen weer boven en ik wilde heel graag weer echt gaan springen Draver verkocht en springpaard gekocht, ik ben erg blij dat ik het na al die tijd weer heb opgepakt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 08:43

Ik heb na 10 jaar niet te hebben gereden een jaarling gekocht. Ik denk dat ik gemiddeld 1 keer per jaar op een paard zat. Wel deed ik altijd actief aangespannen rijden. Het begin van het inrijden heb ik laten doen, was bang dat ik er na 1 bokje ook langs zou liggen. Bokken heeft ze nooit gedaan, en omdat ze nog zo jong was is het rijden ook opbouwend gegaan, niet teveel spierpijn dus.

Siddieqje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 10:11

Had bijna 2 jaar niet meer gereden toen ik een bijrijdpaard kreeg, een draver. De basiszaken lukten nog wel, maar mijn houding heb ik toch wel heel lang moeten aan werken. Dus een paar lesjes in het begin. Je maakt namelijk weer beginnelingsfouten ( 2 handen aan 1 kant van de manenkam, teveel trekken, benen te ver naar voor,.....) . Hangt natuurlijk van je niveau af dat je had voor je stopte. En spierpijn is er altijd weer bij.

lucienne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 10:18

ik heb ook na 2 jaar niks doen een paard gekocht,
naja ik heb niet helemaal niks gedaan want ik reed af en
toe es op het paardje van een vriendin.
Voor ik mijn paard kocht reed ik al een paar maanden op haar.
Ben er toch wel achter dat je een hoop dingen verleerd.

Reddevil_taz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 10:29

Ik heb 12 jaar gereden ook prive en jonge paardjes ingereden. Daarna ben ik 5 jaar gestopt.
Zoals je in mijn profiel kan zien heb ik pas een paardje gekocht. Ik had binnen 2x het oude gevoel weer terug.

Ik moet er alleen aan wennen dat dit paard ook echt van mij is. En dat ik er nu toch elke dag heen moet, zoiets zit nog niet helemaal in mijn systeem .

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 12:03

Ik denk dat het best kan hoor met goede begeleiding en misschien les.
En vooral beide niet overvragen want dat is spierpijn

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 12:06

Ik heb een jaar niet meer gereden en ben weer begonnen op een kleine manège waar ik eigenlijk steeds hetzelfde paard rijd. Je kunt daarover lezen in mijn topic (roze onderschrift is link naar dat topic). Okee, het gaat vooral over mijn op hol geslagen hormonen , maar toch ook mijn ups en downs in het rijden...

Aeris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 12:08

Wel, ik heb door een ongeluk met een paard, ongeveer 3 jaar niet meer gereden. Daarvoor reed ik 8j ofzo.
Toen ben ik weer beginnen rijden in een manege, en na 2 maanden heb ik mn hafje gekocht

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 13:28

ik heb nu al een half jaar niet gereden, omgang met paarden wel blijven houden. Heb nu een paar maanden een veulen en daarvoor via een kennis ook met paarden bezig geweest.
Heb vanaf het begin van het nieuwe jaar ook weer les op iemands prive paarden, ik weet anders dat als ik een jaar of 3-4 niet meer gereden heb en ik wil mijn fjord zelf gaan inrijden dat het een ramp gaat worden.
Ik heb van de zomer weer op een paard gezeten en dat ging waanzinnig, had gelijk het gevoel wel terug.(en dat met ook daarvoor een gat van 1-1,5 jaar)
Ik ben dus niet bang dat het verkeerd gaat tijdens mijn eerste les(ben alleen bang dat ik als ik eenmaal zit er niet meer vanaf wil!! )