Voorsingel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Voorsingel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 15:03

Ik heb een nogal 'rondgeribte' merrie, waarbij de singels standaard achter de voorbenen schuift en daarmee het zadel dus naar voren. Zadel past, is niets mis mee, maar het is puur dat buikje waardoor de boel gaat schuiven. Ik heb een voorsingel van iemand kunnen proberen en dat werkte, maar ik kan hier nergens zo'n ding te koop vinden!
Divoza heeft ze, maar die zijn echt stervensduur (over de 70 euro voor een deels stoffen singeltje?!) Verder ben ik ze nog niet tegengekomen.
Wie weet waar ze nog meer te krijgen zijn?
En zit er nog veel verschil in qua model? Wat is het fijnst?

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 15:53

ik weet dat ze hartsstikke duur zijn.
als je 2e hands op marktplaats voorsingel in tikt?? soms zie je ze wel eens te koop staan.

of kan er geen voorsingel in je zadel gemaakt worden?? dat is wel goedkoper, maar of dat hetzelfde effect heeft...

Ferroowtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 15:55

dacht dat ze ze bij horselover winkels voor redelijke prijzen hadden (rond 40 euro staat mij bij, voor leren dacht ik) weet het niet meer zeker maar zal zo misschien even in de catalogus kijken...

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 16:49

Ik heb geen Horselover catalogus meer, uitgeleend en nooit meer teruggekregen... Daarna 10 x aangevraagd maar ze hebben m niet meer ofzo. Erg handig.

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 16:50

wat is de omvang van je paard?
ze worden bij ijslanders veel gebruikt.
www.icelandic-horses.com en dan informatie, weblinks, staan internetshops tussen die ze verkopen.

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 17:01

ehh, stevige kwnp'er van 1,64... ze heeft van vzh-singel maat 120 en dressuursingel 60... omvang zou ik even op moeten meten.