Ik ben begonnen als kleine ruiter op een manege, hier in de buurt, maar ik wou meer, dus ben ik met een vriendin op een kinderboerderij gaan helpen, ze hadden daar 2 shetlanders en een haflinger. In het begin heb ik de shetlanders veel verzorgt, (niet vast, maar probeerde er zo vaak mogelijk heen te gaan, min. 3 keer per week) maar omdat ik lang voor mijn leeftijd ben, mocht ik snel Lieke, de haflinger gaan poetsen, omdat dit heel goed ging, mocht ik proberen om op haar te rijden, dit vond ik echt zo gaaf !
Lieke is altijd een brede haflinger geweest, en ze zat zo heerlijk, alleen ze was vaak best langzaam, maar in het bos (balijbos) reed ze altijd lekker door. Alleen begin dit jaar werd ze verkocht
ik ben die dag niet naar school gegaan, maar met mijn moeder nog even wezen kijken, hoe ze weg ging etc. Met de einenaresse heb ik ook nog even kennis gemaakt, maar daarna heb ik haar nooit meer gezien en ik mis haar wel ..
Informatie Over Lieke
Naam : Lieke
Ras : Haflinger
Leeftijd : rond de 13/14 ? (geen iedee !)
Stond bij : De balij boerderij in Zoetermeer, met Madelie en Fresia in
de wei.
Vroeger : Ik weet dat Lieke vaak is verhuist, van boerderij naar boerderij en dat een meisje, Lieke altijd heeft gevolgd, van boerderij naar boerderij, Lieke kreeg haast elk jaar een veulen, en de moeder van de (nu inmiddels al vrouw) belde de boer van de boederij of er nog een Lieke nog een veulen verwachtte dit jaar, zodat zij dit veulen kon kopen voor haar dochter. De eigenaar van de kinderboerderij vertelde de moeder van "het meisje" dat ze van plan waren Lieke te verkopen, omdat het niet klikte tussen de shetlanders en Lieke, en kleine kinderen durfde niet zoveel met haar. Dus de moeder van "het meisje" kocht Lieke. "Het meisje" had een vriend met een boerderij, dus ze had genoeg stalling. Begin dit jaar, hebben ze Lieke opgehaald en heb ik haar nooit meer gezien
.Nu : Ik ben toen opzoek gegaan naar een nieuw verzorgpaard, en toen kreeg ik het adress van een man en een vrouw die een haflinger en een tuigpaard in bezit hadden en dat ze nog een verzorgster zochten, van het 1 komt het ander en ik ben wezen kijken met mijn moeder, De haflinger was LIBERTY het veulen van LIEKE blijer kon ik niet zijn! , Liberty heb ik geboren zien worden, en na 4 jaar zie ik haar gewoon terug, en word ze mijn verzorgpaard.
Hoofdfoto van Liberty

Waarom : Ik zoek Lieke omdat ik gewoon wil weten waar ze nu staat etc. ik weet zeker dat ze een prima plek heeft gevonden, en dat ze niet beter kon krijgen, omdat "het meisje" Lieke al kent van kleins af aan, maar ik zou zo graag Lieke nog 1 keer willen zien, of een foto van haar willen hebben ....
Foto`s : Ik heb 2 foto`s van Lieke, ik was nog klein dus ik kon niet super fotograferen maar hier zijn ze :
Lieke in de sneeuw

Lieke in de zomer

Ik hoop echt zo dat `1 van jullie bokkers weet waar deze lieverd nu is ..
want ik mis haar echt
Het ging allemaal zo snel, de ene keer reden we nog lekker buiten en de andere keer hoor ik dat ze verkocht is
X
Candice