zou jij je pony weg doen voor wedstrijd rijden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

zou jij je pony weg doen voor wedstrijd rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 21:11

hoihoi

ik lees zo hier en daar vaak te koop mijn super pony ivm overgang naar paard (vaak doordat ze wedstrijden willen gaan rijden) ik heb ook een tijdje met die gedachte rondgelopen en ben ook egt op zoek geweest naar een paard, ik heb een d welsh die erg kijkerig wakker is en niet zo heel makkelijk te rijden is vooral niet op vreemd terrein en bij vreemde paarden. nu vond ik dit een probleem, maar ben er wel vanaf gezien, ik houdt mn pony nu en ga starten in 2006 tussen de paarden.... we zien wel hoe het loopt, ik zal raar aangekeken worden, het los rijden zal misschien een ramp worden maar ach als we er allebei maar van leren en misschien eens puntjes kunnen rijden.
ik weet dat sommige mensen het belachelijk vinden dat ik het doe maar er zullen er ook vast zijn die het niet belachelijk vinden.

hier onder de bokkers ervarenden met een pony tussen de paarden (misschien toevallig ook een niet zo'n makkelijke die ook bang is op vreemd terrein met vreemde paarden?? en die tips heeft?) want ik doe mn pony (voorlopig) niet weg hoor, ook al zal ik misschien in sommige mensen hun ogen voor aap staan! ik durf het aan!

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 21:17

Ik vind het gaaf van je dat je die uitdaging aan durfd!!!!

Ik vind indd ook dat je het steeds vaker ziet, dat mensen hun pony weg doen omdat ze anders met hun kleine ding bij de paarden moeten starten... Aan de ene kant snap ik dat wel hoor, maar ik zou dat niet doen.

Rij ook geen wedstrijden, dus misschien mis ik dat stukje *feeling* ofzo hahaha!

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 21:19

Heb trouwens even op je profiel gespiekt Gaat helemaal lukken joh tussen de paarden, jullie zijn een mooie combi!!!

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 21:20

Ik heb met een Haf gereden tussen de paarden

Dus met jouw pony moet het zeker lukken

SylviaG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 21:44

Jullie zijn inderdaad een leuke combinatie. Gaat vast lukken tussen de paarden!! Succes..

Flippertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 21:48

Ik zou mn pony niet weg doen omdat ik volgend jaar tussen de paarden moet gaan starten. Ik ben klein, dus een pony toont mooi, en mn pony is een grote E, 1.55m dus een bijna-paard
Bij mensen die lang zijn en dus mooier tonen op een paard, en eigenlijk wel uitgerenden zijn met hun pony snap ik wel dat ze een goed tehuis gaan zoeken voor de pony en opnieuw gaan beginnen met een paard.

marfiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 21:57

Ik ben ook 18 geworden en rij nu een jaar met een pony tussen de paarden, de pony is zelfs al 23 maar nog super fit!! het gaat hardstikke goed en word niet aangekeken op dat ik met een pony ben..!
En aan de punten heb ik tot nu toe ook nog niets gemerkt, leuk voor de ervaring! zou zeggen gewoon doen ik heb er ook zeker geen spijt van.

Ineke2

Re: zou jij je pony weg doen voor wedstrijd rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:14

Ik ga voor het eerst starten in 2006, met mijn pony tussen de paarden.
Hem verkopen voor een paard, echt niet

Wie weet ooit als ik alle punten in het Z2 heb ofzo, maar dan heb ik misschien wel weer een andere ambitie die ik met hem kan doen.

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:17

Nee hoor, mijn pony gaat gezellig mee naar de paarden toe, heb wel nog een jaarling-paard staan.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:18

K zou mn pony never nooit niet weg doen voor een paard !!

MaraYvette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:21

ik heb ook jaren met mijn ponytje 1.45 tussen de paarden gereden dressuur en springen ging goed totdatie ziek werd maar daar kon hij bniks aan doen natuurlijk maar t kan dus best doe t gewoon!!! is juist n extra uitdaging:)als je dan n mooi punt haalt voor bijv middendraf voelt dat super:)

absque_dubio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:33

echt goed dat je dit topic opstart, en je hebt er echt gelijk over!
maar nu heb ik eff een offtopic vraagje
*graag pbtje voor het antwoord,,..*
is het zo dat je alleen met een E-pony bij de paarden mag starten,
of maakt de hoogte niet uit? en zitten er nog speciale dingen of
wat dan ook aan verbonden?
ik wil nl. graag met een pony tussen de paarden gaan starten,
ook al ben ik nog lang geen 18, en ga ook nog geen wedstrijden
rijden,,..
ik ga de uitdaging dan aandurven om met een pony tussen de
paarden te rijden!

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:44

Je mag met elke maat pony tussen de paarden starten. Verder moet je lid zijn van een rijvereniging (geen ponyclub zeg maar).

Ik ben trouwens gaan mennen met mijn pony, ik heb haar ook nooit weggedaan voor een paard.

mesastamp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 07:32

FuRyoMaRLoeS schreef:
Ik vind het gaaf van je dat je die uitdaging aan durfd!!!!

Ik vind indd ook dat je het steeds vaker ziet, dat mensen hun pony weg doen omdat ze anders met hun kleine ding bij de paarden moeten starten... Aan de ene kant snap ik dat wel hoor, maar ik zou dat niet doen.

Rij ook geen wedstrijden, dus misschien mis ik dat stukje *feeling* ofzo hahaha!

uitdaging ik startte altijd bij de paarden met mijn pony met succes hihi de ponys en kleinere paarden zijn toch wel in op het moment bij de paarden jurys hoor;)

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 09:25

Ja ik zou mn paard niet zomaar weg doen je hebt er toch een band mee. Dan toch geen wedstrijden? Er is meer dan dat?

EquineNature

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 09:27

Gewoon doen hoor! Ik start zelf ook met mijn E pony tussen de paarden. Hij is 19 en ben hartstikke dol op hem, ik zou hem nooit weg doen in het belang van wedstrijden.
(het feit dat we al drie jaar in de B starten zegt genoeg )
Heel veel succes en plezier!!

_Sammy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 09:38

ja idd gewoon doorzetten je houd van zo een beest dan ga je hem toch niet weg doen voor die paar wedstrijdjes als je er nog gewoon op kan rijden en een goeie combi bent!..

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 10:58

ik zelf lees dit vaak ook met verbazing. Ikzelf heb een haflinger (pony dus) en ben 18 in januari ga ik starten tussen de paarden.
Waarom zou een pony tussen de pony's beter lopen dan de paarden?

miesie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 11:16

Ik heb mijn pony weggedaan omdat ik verder wilde.. Niet zozeer hogerop ofzo, maar mijn pony vond er niets aan elke dag was ik weer aan het vechten als ik gewoon lekker ontspannen wilde rijden.
Ik heb haar ook gehad ik vind dat als je echt een pony zelf uitkiest je een goede keus moet maken en er eerst goed overna moet denken of het wel de juiste pony voor je is..

Ik heb een hele leuke tijd met haar gehad, ook wel een band maar niet zo heel hecht, komt denk ik ook omdat ze ontzettend lang (jaar of 8) manege pony is geweest en zich niet zo snel hecht met iemand of ten minste als iemand anders haar dan iets lekkers geeft is ze de dikste maatjes met die persoon
Misschien als ik bij een bos of fijne uitrijmogelijkheden in de buurt had gewoond ze er dan nog was en had ik gewoon lekker vaak buiten gaan rijden, maar aangezien ik in Rotterdam woon is dat er niet echt..

Ze staat nu in denemarken en hoeft bijna niet meer te lopen, staat alleen lekker heel de dag op de wei en s'avonds in een lekkere schone stal en af en toe 's een buitenritje.. Beter kon ze het niet treffen.

Ik moet er hard voor werken, betaal alles zelf en dan wil ik er ook wel gelukkig mee zijn en ook mijn pony moet er gelukkig van worden en allebei elke dag in gevecht wordt je beide niet gelukkiger van.

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 11:41

Pff, er wordt vaak zo moeilijk gedaan over het met een pony starten tussen de paarden! Ik heb zoiets van: als je niet (veel) te groot of te zwaar bent en je hebt beide plezier in het rijden EN je kunt nog verder komen samen, waarom zou je dan een overgaan op een paard?
Ik start zelf met mijn Fjord tussen de paarden en dat gaat prima. Heb zelden iets gemerkt van bevooroordeelde juryleden ofzo. Er was er maar eentje die vond dat er alleen KWPNers in de wedstrijdring horen en GEEN fjorden. Die moesten maar voor de wagen. Maar toen ik met Pjelk een mooie middendraf liet zien wastie ook om

Ik zou gewoon lekker starten met je pony. Veel plezier

Oh ja, voor mij is het veel belangrijjker dat ik maatjes met mijn pony ben en we samen alles kunnen doen wat we leuk vinden. Ik ben niet zo ambitieus op wedstrijdgebied en zie het vooral als toetsing van onze dressuurtraining thuis en als we verder komen is dat alleen maar mooi meegenomen. Maar dit ligt natuurlijk voor iedereen anders. Anderen willen juist weer zo gauw mogelijk naar de Z en zoeken dan dus een paard dat dat ook kan.

miesie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 11:44

Ik was er trouwens ook vergeten bij te zetten dat mijn nieuwe paardje waarschijnlijk een E-pony wordt, omdat ik pony's veel leuker vind en zelf maar 1,61 ben

nienertjeske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 12:00

ik mag nu nog 1 jaar bij de pony's rijden, daar maak ik natuurlijk wel gebruik van. en daarna ga ik ook naar de paarden. ik ben alleen wel heel erg benieuwd hoe het met springen zal gaan. Rijd een van jullie soms spring wedstrijden op een d-pony (1.43) tussen de paarden?

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 12:01

Ik heb zelf een kleine welsh part bred (voorheen welsh-K ) van maar 1.41, zelf ben ik 23 jaar oud en 1.64m groot.
Ik heb nog niet officeel gestart maar wel met KNHS jury.

Dit jaar ga ik weer starten onderling maar KNHS gejureerd bij mijn nieuwe rijvereniging
Ik heb vorig jaar 6 winstpunten gereden in 6 wedstrijden
Tussen de paarden met een pony die erg onervaren was en erg kijkerig
We zijn namelijk pas sinds januarie echt met de dressuur bezig, voorheen trainde we voor de endurance (toen woonde ik nog in het Gooi).

Zie mijn profiel voor wat foto's
Moet wel toegeven na het zien van die foto's ben ik wel 10kg afgevallen en wil er nog minimaal 5 kwijt, dat ziet er toch beter uit en is beter voor mijn pony's rug

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 12:03

Zo te zien in jou profiel is die pony van jou nog aardig breed in verhouding met die van mij
En jij aardig dun dus het plaatje is beter als bij mij en ik heb ook winst gereden

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 12:39

ik vind er nix gedurfds aan. je ziet zo vaak ponies tussen de paarden lopen. dat is echt geen reden om je ponie voor te hoeven verkopen.

je weet dat als je ouder dan 18 bent je tussen de paardenmoet met eenponie.. dus dan had je gewoon niet aan een ponie moeten beginnen..

als ik ooit na willem een ander zou nemen zou ik bewust voor een ponie kiezen, ben en blijf een ponie gek.. en daar zou ik gewoon wedstrijden mee gaan rijden