scheren, welke messen gebruiken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

scheren, welke messen gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 17:26

Omdat het grote scheertopic vol staat met nutteloze info en ik door de bomen het bos niet meer zie, maar even een nieuw topic (graag laten staan moddies )

Ik heb een lister machine (zo'n grote zware) met een zestal messensets erbij, heb vorige week mn paard geschoren met de fijnste messen en ze is zo bloot geworden dat ik het haast zelf erg koud krijg als ik er naar kijk.

Graag zou ik willen weten welke messen, dikte, aantal tandjes of soort mes ik moet gebruiken om de volgende ronde mn paard niet zo bloot te laten worden.
Iemand enig idee hoe ik daar achter kan komen?
(en ga nou niet zeggen koop gewoon nieuwe messen en probeer het uit, die krengen kosten 45,- per setje dus effe iets te duur om een keer te proberen )

thanks! ook namens mn blote paardenkind

Vayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 17:41

Hmmm zit er geen duidelijke gebruiksaanwijzing bij (zal wel niet anders stond je vraag hier niet....stom trouwens dat die er niet bij zit)??? Volgens mij zijn de fijnste messen voor het hoofd en de wat groffere voor de rest van het lichaam. Dus 1 of 2 maatjes groffer dan de fijnste. Helaas kun je nu de vacht niet meer wat terug aan scheren Misschien kun je ook eens langsgaan bij de winkel waar je ze gekocht hebt voor meer info? Succes met je bloot paardenkind!!!

Ipsilonka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 18:57

Ik heb zaterdag 2 ponies geschoren met een Heiniger machine daar zaten 21-23 messen op. Een maand terug een machine gehuurd en daar zat euhm 15/31 op. Mijn voorkeur gaat uit naar de eerste.

Freggel

Re: scheren, welke messen gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 00:13

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 11:56

he, das nuttige info, thanks!