Goede informatieve boeken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Reem

Goede informatieve boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 17:05

Ja ik weet dat er al topics over zijn geweest, maar kan ze met de zoekfunctie niet terug vinden..

Ik heb een paar boeken op het oog, en ik wilde eigenlijk weten of iemand van jullie het heeft gekezen en wat je er van vond.
Het gaat om het boek 'Paardrijden met gevoel', 'Beter paardrijden kun je leren' en 'Das Gymnasium des Pferdes'.
alhoewel ik het laatste boek wel erg duur vind, maar volgens mij wel een topper.

Of heeft iemand anders nog een boek wat erg aan te raden is op het gebied van dressuur?
Misschien heeft iemand zelfs wel een van deze boeken thuis liggen die aan het verstoffen zijn..

(Eenvoud van de dressuur heb ik al, erg goed boek trouwens )

[edit] dit is een link waar volgens 'paardentips' goede boeken opstaan, misschien kent iemand een boek uit de lijst die erg bevallen is: http://www.paardentips.com/kk_500000.html

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 17:44

ik heb ze alle 3 en vind vooral de middelste erg goed. gaat over de zit en inwerking en minder over hoe je bijv. moet wijken. aanrader vond ik.

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 17:52

ik heb de middelste en vind het een super boek!

bleuberta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 17:55

Ík heb ze ook alle 3
Vind het goede boeken maar voor boek 3 moet je wel ff gaan zitten hoor, maar een super boek!

HippoLogic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 19:35

Paardrijden met gevoel ken ik niet. Beter paardrijden kun je leren heb ik zelf: dat is een erg leuk boek. Das gymnasium des pferdes heb ik uit de bibliotheek geleend en wil ik nog wel eens zelf aanschaffen. Zeer interessant!

Reem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 09:08

Oh ja dat is natuurlijk ook een optie bij zo'n duur boek.. lenen bij de bieb. Kan ik m altijd nog aanschaffen als ik m echt super vind.

Maar niemand die nog een ander boek aan te raden heeft?

HippoLogic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 10:03

Centered Riding - Sally Swift
Verlichte rijkunst - Heather Moffett
Het paard in beweging - Sara Wyche
De aard van het paard - Stephen Budiansky

Reem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 16:55

PeruaansePas schreef:
Het paard in beweging - Sara Wyche

Dit boek heb ik inderdaad ook over gelezen, lijkt me erg interessant. Is het makkelijk te volgens voor een 'leek' op het gebied van anatomie?

HippoLogic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:10

Het is wel te volgen als je echt interesse hebt in het onderwerp anatomie. Het helpt wel als je er al een paar namen van spieren kent. Als je de namen hardop uitspreekt, onthoudt je ze gemakkelijker.

Reem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 17:27

Ik vind dat ik meer moet weten over de anatomie. Maar weet er echt niks van.. Misschien eerst maar eens in verdiepen op andere manieren en als het me echt interesseerd het boek kopen. Bedankt voor de tip

HippoLogic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:10

Wat ik heb gedaan is voor (ik geloof) €35,- vijf anatomie posters besteld bij http://www.virbac.nl/postershop/ . Je kunt ze ook los kopen. Eerst de poster van het skelet op de wc gehangen, daarna de poster van de spieren, de organen, zenuwstelsel en bloedomloop.

Verder heb ik naar aanleiding van de posters informatie over de werking van de spieren uitgezocht (oa met hulp van een paar vrienden die geneeskunde studeren kwam ik al een eind) en zodoende ben ik begonnen.

Reem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 19:42

Aha, ok ja dat is ook zeker een tip om te onthouden. Eerst misschien even wachten tot ik uit huis ben, maar dat duurt toch niet zo lang meer hoop ik. *slaat de link op*