wie heeft er tips voor paardje inrijden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

2001

wie heeft er tips voor paardje inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 13:07

hey
ik mag binnekort beginnen met een paardje bijrijden
deze is nog maar licht ingereden
en vind het in zijn eentje maar een beetje eng dus is hij gewend om
samen te rijden
het is dus de bedoeling dat ik deze veder ga beleeren

nu de vraag heeft iemand tips hier voor?

_Cindy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 13:09

Laat het door iemand doen/vraag iemand je te helpen die het al vaker heeft gedaan? Ik kan je wel via bokt wat tips geven, maar dat is natuurlijk nog niet genoeg. En ik weet ook totaal niet wat je paard al kan, hoe oud het is en wat voor soort paard?

Emeraldo

Re: wie heeft er tips voor paardje inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 13:10

Zoek een ervaren begleider die jullie samen vooruit kan helpen. Die er bij is als jij op het paard gaat, en tips geeft/les geeft. Vanaf een computer is het lastig om goede tips te geven aan een ruiter die je niet kent, en een paard dat je niet kent.

Doe voorzichtig!
Succes!

2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 13:12

het is een appaloosa van 5 jaar en het is een ruin
ik weet zelf ook nog niet wat hij allemaal kan want ik ga donderdag pas kijken
hij kent volgens mij de basis al wel een beetje en doet niet aan bokken of steigeren hij is erg lief
maar ik dacht misschien heeft er iemand goede tips voordat ik begin

2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 13:13

Emeraldo schreef:
Zoek een ervaren begleider die jullie samen vooruit kan helpen. Die er bij is als jij op het paard gaat, en tips geeft/les geeft. Vanaf een computer is het lastig om goede tips te geven aan een ruiter die je niet kent, en een paard dat je niet kent.

Doe voorzichtig!
Succes!

ja das waar en bedankt voor de tip
hopelijk heeft iemand nog wat

ikkemetwikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 14:16

jouma is echt braaf hoor,wacht eerst donderdag maar af,ik denk dat je hte reuze mee vind vallen allemaal!
gisteren heeft hij voor het eerst in de bak geredn,achter wikke zijn dikke kont aan,en hij is echt braaf,alleen nog wat onwennig!

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 14:21

Toen ik de titel las dacht ik: groen paard, zelf beleren, topicstarter vraagt advies, dus mijn advies is: geef het uit handen aan een professional en ga niet zelf klooien.

Na het eerste bericht zie ik dat het paard licht is aangereden, en dat is een heel ander verhaal. Ligt er helemaal aan hoe ver ze zijn met inrijden, maar over het algemeen kun je wel stellen dat je het idd kunt gaan overnemen, maar wel onder constante begeiding. Niet proberen op te lossen met een les in de week of zo.
Ik weet niet waar je staat en of er een mogelijkheid is om met je paard op een locatie te gaan staan waar je wel constante begeleiding hebt.

Verder begrijp ik ook dat het een nieuw aan te schaffen paard is waar je naar wilt kijken. Dan zou ik toch eerst kijken of het paard wel klikt, en of hij gezond is, voordat ik me zorgen zou maken of ik begeleiding nodig heb en hoe ik dat kan krijgen....

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 16:15

Ik ga eind april een paard verder rijden en ik heb al tegen de eigenaar gezegt dat ik dat alleen onder begeleiding wil doen.
En daar is hij ook accoord meegegaan.
Het is voor mij de 1e keer dat ik een jong paard verder ga rijden en ik ben veel te bang om iets fout te doen. Het is een hele slechte gedacht van mij ik weet het. Ik ken het paard nu al ruim 2,5 jaar. *heb 'm zelf opgevoed *
Dus mijn tip is om te zorgen dat er een ervaren begeleider bij is
Veel suc-6 nog! En heel veel plezier!

Mayraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 16:53

haal er inderdaad eerst maar eens een ervaren persoon bij.
Mij hebben ze ook geholpen met Sita inrijden en dat was een hele goede keus

2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 19:21

Mexx2 schreef:
jouma is echt braaf hoor,wacht eerst donderdag maar af,ik denk dat je hte reuze mee vind vallen allemaal!
gisteren heeft hij voor het eerst in de bak geredn,achter wikke zijn dikke kont aan,en hij is echt braaf,alleen nog wat onwennig!

ja ik weet het in me achterhoofd ook maar ja ik ben van te vooren altijd best zenuwachtig en als ik dan het paardje zie heb ik altijd zoiets van ooooooooooww.. das zo gedaan en dan gaat ook alles goed

maar je hebt gelijk ik moet maar gewoon donderdag afwachten...
hopelijk ben je er dan ook kan ik je ook in het echt ontmoeten

groetjes
dit topic kan gesloten worden hoor