ik zat vandaag de papieren van mijn veuleneens door te spitten en keek toen eens goed naar de bles die getekend is op het hoofd in mijn stamboek papier. deze bles komt niet overeen met de bles van mijn veulen. kan het zijn dat ik misschien de verkeerde papieren heb meegekregen? of zou het zijn dat de bles zo dusdanig veranderd is dat de tekening niet meer klopt?
hmm... de bles veranderd niet veel, groeit zelfs mee met het hoofd en blijft dus ook in verhouding gelijk..
kun je beschrijven wat er niet klopt? of is hij echt totaal anders? In dat geval zou ik contact opnemen met de verkoper. Of even het chipnummer laten controleren. Als dat wel overeenkomt heb je de juiste papieren, maar is de bles getekend door iemand die niet op heeft zitten letten ofzo ;D
idd, evn het chipnummer controleren, bij mij op stal staat een ruin die op papier een merrie is maar hetzelfde chipnummer. Foutje in de registratie.. De volgende keer als de DA ofzo langskomt kan die het zo even controleren
Die hap rechts hoort niet bij de bles. Je ziet duidelijk de witte lijn doorlopen. De bles in het paspoort is volledig correct getekend door de paspoortconsulent. Eventueel zou er als aanvulling iets van meelsnuit o.i.d. bij kunnen staan. Maar als ik het goed zie is het een haflinger, en die lichte snuit hoort dus bij zijn haflinger-kleurtje. De benen kan ik niet zien, maar die horen bij een haf ook aflopend steeds lichter te worden. Ook dat zijn geen aftekeningen, hoort gewoon bij het ras/kleur.
Juist bij de neusgaten klopt het precies. Volgens mij is de bles bij een klein veulentje iets rechter, omdat je de kleine hapjes nog niet zo goed ziet. Ik denk dat hij wel de juiste papieren heeft, maar je kunt het natuurlijk altijd even controleren.
Op de laatste foto zie je toch heel duidelijk dat de bles rechtdoor naar onderen loopt, en dat de rest gewoon het meelsnuitje is.. ? of zien jullie dat niet?
die hap zit er inderdaad niet, maar zit er in het paspoort niet ook nog een tekening van de haarwerfels? Die is namelijk heel duidelijk en zit veel hoger dan bij de meeste paarden, zou dus opgevallen moeten zijn...