aftekening op stamboekpapier.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

aftekening op stamboekpapier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 11:16

Hallo,

ik zat vandaag de papieren van mijn veuleneens door te spitten en keek toen eens goed naar de bles die getekend is op het hoofd in mijn stamboek papier.
deze bles komt niet overeen met de bles van mijn veulen.
kan het zijn dat ik misschien de verkeerde papieren heb meegekregen?
of zou het zijn dat de bles zo dusdanig veranderd is dat de tekening niet meer klopt?

ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Groetjes [naam]

ilsejee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 11:21

hmm... de bles veranderd niet veel, groeit zelfs mee met het hoofd en blijft dus ook in verhouding gelijk..

kun je beschrijven wat er niet klopt? of is hij echt totaal anders? In dat geval zou ik contact opnemen met de verkoper. Of even het chipnummer laten controleren. Als dat wel overeenkomt heb je de juiste papieren, maar is de bles getekend door iemand die niet op heeft zitten letten ofzo ;D

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 11:23

ik zal het wel evenen tekenen in paint en dan laat ik het zien!

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 11:23

idd, evn het chipnummer controleren, bij mij op stal staat een ruin die op papier een merrie is maar hetzelfde chipnummer. Foutje in de registratie.. De volgende keer als de DA ofzo langskomt kan die het zo even controleren

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 11:35

jah ik dacht idd ook al even de chipcode na laten kijken.. want de aftekening is wel heel frapant..

heb het eventjes gescant.

Afbeelding

en zijn hoofdje
Afbeelding

Barvrouwke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 11:48

Ik vind het wel meevallen qua verschil. Ze zijn alleen die hap rechts vergeten. Maar evengoed even de chip laten controleren.

ilsejee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 11:59

Die hap rechts hoort niet bij de bles. Je ziet duidelijk de witte lijn doorlopen. De bles in het paspoort is volledig correct getekend door de paspoortconsulent. Eventueel zou er als aanvulling iets van meelsnuit o.i.d. bij kunnen staan. Maar als ik het goed zie is het een haflinger, en die lichte snuit hoort dus bij zijn haflinger-kleurtje.
De benen kan ik niet zien, maar die horen bij een haf ook aflopend steeds lichter te worden. Ook dat zijn geen aftekeningen, hoort gewoon bij het ras/kleur.

geen zorgen dus!

ilsejee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 12:00

leuke foto trouwens! kerstkaart-foto?

cissy

Re: aftekening op stamboekpapier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 12:15

Citaat:
Die hap rechts hoort niet bij de bles. Je ziet duidelijk de witte lijn doorlopen.

hoe zie je dat dan? volgens mij hoort die hap er wel bij, dat witte haar moet ergens vandaan komen...

Wat zit er onder het halster nog voor een hapje? lijkt wel of de haren dubbel zitten of dat er nog eens stukje bles onder zit.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 12:17

haha er staan nog meer fotos van hem in het fototopic.

hmm ik vind het tog maar raar hoor. maargoed ik zal zowieso vragen wanneer de veearts komt enten of hij even kijkt of het chipnummer wel klopt

bedankt iig voor de moeite!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 12:19

Afbeelding
Afbeelding

hier nog foto zonder halster maar niet echt heel duidelijk.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 12:23

op de foto mét halster vind ik juist dat de bles op de tekening er anders uitziet. bij de ogen en boven het halster.

imaudy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 12:41

Juist bij de neusgaten klopt het precies. Volgens mij is de bles bij een klein veulentje iets rechter, omdat je de kleine hapjes nog niet zo goed ziet. Ik denk dat hij wel de juiste papieren heeft, maar je kunt het natuurlijk altijd even controleren.

ilsejee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 15:18

Op de laatste foto zie je toch heel duidelijk dat de bles rechtdoor naar onderen loopt, en dat de rest gewoon het meelsnuitje is.. ? of zien jullie dat niet?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 15:21

jah dat zien we wel :p maar het gaat om de aftekening bij tussen de ogen. aan de rechterkant mis ik op de tekening een hap!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 15:26

Afbeelding

die happen zie ik dus niet op de tekening.

Squawk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 15:29

bij mijn pony op zn papieren staat er ook iets anders dan zijn bles er nu uitziet. Ind e 5 jaar dat ik hem heb is zijn bles veel breder geworden...

ilsejee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 18:23

owwwww... dat was me nog niet opgevallen

die hap zit er inderdaad niet, maar zit er in het paspoort niet ook nog een tekening van de haarwerfels? Die is namelijk heel duidelijk en zit veel hoger dan bij de meeste paarden, zou dus opgevallen moeten zijn...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 07:16

hmm nee in paspoort zie ik nix staan.. naja... danmaar ff wachten totde veearts komt en dan het chipnummer controleren

bedankt voor de moeite iig allemaal!