Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
BrankaZ schreef:Misschien dat een fysiotherapeut je hiermee kan helpen? Overigens, een brace geeft steun, maar verstevigd de spieren niet. Eerder het tegendeel, je ontlast de spieren die daardoor dus zwakker kunnen worden.
Zelf, ondanks rugblessure/-klachten, geen ervaring hiermee.

Noukie schreef:ik begrijp het
gaf alleen even aan hoe dat voor mij toen gewerkt heeft (en dat de "je rug wordt er alleen maar slechter van" verhalen niet altijd waar hoeven te zijn.
Destijds was ik er erg mee geholpen, nu is hij niet meer nodig.
en dat je geen pijnscheut wil als ze opzij springt is logisch, daardoor kan je ook niet meer 100% goed reageren vaak..
Spieren die je niet (genoeg) gebruikt worden gewoon zwakker. Ik heb door mijn blessure zelf 6 weken in een brace gelopen (als alternatief voor een gipscorset) en heb daarna dus een jaar eerst bij een fysiotherapeut en later een mensendiecktherapeut gelopen om de spieren van mijn romp weer op voldoende sterkte te krijgen.BrankaZ schreef:
Als je dat ding teveel gebruikt is dat "je rug wordt er alleen maar slechter van" wel waarSpieren die je niet (genoeg) gebruikt worden gewoon zwakker.