paardenverzekering

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

clara

paardenverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 19:45

Waar zijn jullie paarden verzekerd en hoe bevalt jullie die verzekering?

Ik wil namelijk mijn nieuwe aanwinst ( veulen) gaan verzekeren.

Alvast bedankt

LotusT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 20:01

Mijn paard is bij efo verzekerd, tot nu toe geen problemen mee gehad...

laboum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 21:01

Zelfde als sitatje, nooit geen problemen en kosten snel terug gestort gekregen op mijn rekening.

Buckje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 21:42

Hier ben ik ook benieuwt naar. Denk er ook over. Wat zijn de kosten =

laboum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:54

Ligt er helemaal aan hoe je je paard verzekerd. Je kunt hem alleen verzekeren voor als ie dood gaat, voor ziektenkosten, brand en diefstal. Je kunt ook voor alles wat ik eerder noemde in 1 verzekeren. Het hangt ook nog af van wat voor je bedrag je je paard verzekerd. Verzeker je hem voor alles voor een bedrag van bv 5000 euro dan betaal je meer premie dan wanneer je hem voor alles verzekert van een bedrag van 2500 euro. Anders gewoon is informeren bij EFO zelf?

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 23:44

hoe kan je daar informeren, iemand adres? en als je dan de DA laat komen, en het kost bijv. 100 Euro, krijg je dat dan vergoed? (als je verzekerd bent voor ziektekosten) en hoeveel bedragen de premies globaal gezien? hoeveel batalen jullie bijvoorbeeld en wat voor dekking heb je dan?

haf_jessie

Re: paardenverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 08:21

Ik ben verzekerd bij interpolis,echt een top verzekering.
Mijn vorige paard had ik daar verzekerd,en dat paard heb ik na 9 maanden in moeten laten slapen.
Ze was verzekerd voor 2000 euro(dat bedrag krijg je per jaar aan ziektekosten terug en bij inslapen dat bedrag)
Ik betaalde 150 euro per half jaar aan premie.
Alle dierenarts rekeningen die ik gehad heb van haar(en dat waren er wat)kreeg ik terug,je hebt een eigen risico van 20% met een minimum van 40 euro per rekeing wat je moet betalen.
Ook kreeg ik het aankoopbedrag,die 2000 euro terug na het inslapen(min 350 euro,omdat ze geen slechtgeld kregen)
Het geldf stond altijd snel op mijn rekening.
Mijn nieuwe paard is ook verzekerd bij hun,en ook met hem al paar dingetjes gehad,ze vragen nooit ergens naar,je krijgt altijd je geld terug.
Tis echt een top verzekering.

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 09:28

Mijn dierenarts zij dat verzekeren zinloos was. Hij vond dat het oplichterij was, je betaald jarenlang premie & vaak krijg je minimaal uitgekeerd. Hij zij dat je beter de premie-geld opzij kon gaan zetten voor noodgevallen.
Ik geef hem daarin gelyk, als je die verhalen soms hoort over de verzekering..

haf_jessie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 09:59

Ben ik niet mee eens,bij mijn vorige paard heb ik in 9 maanden iets van 2600 euro teruggehad van de verzekering.

laboum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:04

Ik ben het ook zeker niet eens met rakkertje13. Ik heb een paard gehad, inmiddels 3, waarvan de 2e een ongeluk in de wei kreeg. Ik was nog bezig met het regelen van de verzekering, nog niet verzekerd dus. Paard stond lang in kliniek voor intensieve behandeling en dan als ie niet verzekerd is kunnen de kosten enorm hoog oplopen. Ik kies dus uit eigen ervaring voor een all-inn verzekering.

Pytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:08

onze paarden zijn bij de onderlinge verzekering hier uit t dorp verzekerd. t kost per paard 35 euro per jaar en ze vergoeden een hele hoop!