Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
velinda schreef:Nu heb ik haar deken vervangen door een met staartflap en nu heeft ze er ook geen last meer van.
Astragirl schreef:Staat hij nog op de wei? De meeste paarden die schuren hebben een eiwitteveel door te veel gras op de wei of te veel krachtvoer. De afvalstoffen hiervan zetten zich op de huid vast, en dat veroorzaakt een enorme jeuk.

ellepel schreef:vervang de prestatiebrok eens door onderhoudsbrok..
een pony die naast nog wat gras ook nog veel hooi krijgt heeft dacht ik geen prestatiebrok nodig.. zit toch ook meer eiwit in toch??
granenmixen bevatten soms veel melasse,( suiker) ook daar kan een dier op reageren, dus probeer eens een tijdje geen muesli te voeren,maar alleen brok..
verder heb ik op het moment voor mijn eczeem pony "summerwash" gekocht, heel vettig spulletje en t werkt bij mijn pony ook nog!

ilsejee schreef:kleine reactie op de wormen van Cassidy (:)) mijn pony reageert juist heel sterk op het ontwormmiddel en begint na het ontwormen heel hevig te schuren (de dagen/weken erna)

ilsejee schreef:kleine reactie op de wormen van Cassidy (:)) mijn pony reageert juist heel sterk op het ontwormmiddel en begint na het ontwormen heel hevig te schuren (de dagen/weken erna)
Venetia schreef:ilsejee schreef:kleine reactie op de wormen van Cassidy (:)) mijn pony reageert juist heel sterk op het ontwormmiddel en begint na het ontwormen heel hevig te schuren (de dagen/weken erna)
Ok, dat vind ik een teken dat je daar het probleem wel eens zou kunnen moeten gaan zoeken!
Het feit dat ze daarna zoveel schuurt is een teken dat de wormen er dan uit aan het komen zijn! Dan heb je te maken met een fikse wormbesmetting. Rond deze tijd zijn wormen zeer actief. Ontworm met 'een a twéé weken tussenpoos met een wormmiddel met ivermectine. Het is even heftig maar daarna is het klaar.
Wellicht zijn het aarswormen, dan werkt een ander wormmiddel ook goed, maar welke het precies was weet ik niet meer . Ik dacht dat het om fenbendazol ging, maar het kan ook de pyrantel geweest zijn.
Dat zul je even in de boeken na moeten zoeken, dat wil ik ook wel voor je doen eventueel.