Orican Denim?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Liex

Orican Denim?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 18:31

Heeft iemand ervaring met de deken Orican Denim van Weatherbeeta?
Ik heb m net besteld en volgens mij, althans dat hoop ik Is het een superfijne deken.

Toch wou ik nog even voor de zekerheid weten of iemand hier ervaring mee heeft. Of natuurlijk gewoon met de Weatherbeeta dekens

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:37

jahaaaa, weatherbeeta!!!
Superdekens!!! Ik heb er een heleboel en ik wil nooit meer wat anders! Superpasvorm en onverwoestbaar
Ik heb een hele erge sloper, beresterk paard dat uit menig deken is gescheurd, op mijn weatherbeeta's zit geen krasje, niets
Doen, ik kan je niets beters dan dit aanraden!

Liex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 18:42

Zoozo dat is positief!
Haha mooi dan weet ik wel zeker dat ik een goeie koop heb gedaan

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:44

Ik ben ook fan van WeatherBeeta. Heb de Orican High (360 grams) uit de collectie van twee jaar geleden en dit jaar heb ik er een Landa High (220 grams) bij gekocht. Idd geweldige dekens. De Orican heb ik beide keren na de winter laten wassen bij een dekenwasserij, en hij kwam als nieuw terug (en nog waterdicht). Je ziet vrijwel niet dat-ie gebruikt is, terwijl mijn paard 'm maandenlang dag in dag uit op heeft gehad, in de stal en in de paddock. De Landa heb ik nog maar net, maar die doet het ook goed.

s_uzanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:57

ik heb ook een Landa en een los halsstuk. ze bevallen egt heel erg goed. ik heb hem ook al laten wassen (vorig jaar gekocht) en nog steeds heel mooi en helemaal waterdicht en hij is ook nog niet stuk terwijl er wel dekenslopers bij haar in de wei staan

Liex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 19:01

Mooi mooi mooi
Het moest ook wel goed zijn, zo'n merk!
Haha, het valt dan nog mee dan mijn pony niet zo'n sloper is.
Maar ik wil gewoon een goede deken

LotusT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 19:29

Hoi,

Ik heb ook de orican, qua pasvorm vind ik hem erg goed, maar mijn paard heefd hem nu pas 2 dagen op dus over de duurzaamheid kan ik geen menig geven

never

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 19:54

hahah dan zal ik mijn slechte ervaring maar ff neerzetten dan mijn paard kreeg dr mega groote schuurplekken van
Plus de deken was niet waterdicht hij lekte na een week al bij de naaden

Puera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 20:16

Ik heb ook een Weather Beeta staldeken. Ik weet 't model niet maar deze deken is 300 -grams en is die felroze gekleurde met nylon voering (2 jaar terug bij Divoza gekocht). Echt een superdeken. Past perfect op mijn paard en qua prijs ook nog eens heel netjes (99,95).

Liex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 21:28

Ja zelf vind ik de prijzen ook redelijk, voor dat qualiteit deken

Prince

Re: Orican Denim?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 08:30

Leek me een super deken, had de Orican High Neck gekocht in mt 175, maar de maten vallen erg groot ! Hij was echt veels te groot voor mijn pony van 1.47 die normaal toch maat 125/175 heeft !
Deken teruggebracht, blijkt deze deken niet in een kleinere maat leverbaar .

Equital Europe zou hem volgens hem webshop wel in een kleinere maat hebben (mt 165 dus) maar daar lig ik inmiddels mee in de clinch omdat ik al besteld en betaald heb en zij hem dus toch (ondanks info via de mail en telefonisch) ook NIET in een kleinere maat kunnen leveren (en ik mijn geld ook nog niet terug heb) .

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 08:58

Prince, als je het kunt oplossen met Equital, probeer het dan eens bij http://www.equestrianclearance.com/

Die hebben een enorm aanbod in WB, ook kleuren en modellen die niet in NL verkrijgbaar zijn. Zoals mijn donkerblauwe Landa High, die heb ik daar vandaan.

Prince

Re: Orican Denim?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 21:54

Karin, bedankt voor de tip ! De orican high neck hebben zij idd ook in alle kleinere maten. Ik denk dat de 5,3 net te klein valt, dus ik ga voor de 5,6 (heeft ze van Bucas ook, alleen Bucas noemt dat de 125 terwijl WB de 5,9 de 125 noemt ?).
Overigens ook een hele leuke fleece deken gezien (lichtblauw met sterretjes, met roze afgewerkt ) voor 21 engelse ponden, ongeveer 33 euro ofzo denk ik. Misschien dat ik die er meteen bij bestel. Ik betaal toch de verzendkosten al (moet ik wel eerst mijn geld nog terug krijgen van equital).

Rivjenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:45

Karin schreef:
Prince, als je het kunt oplossen met Equital, probeer het dan eens bij http://www.equestrianclearance.com/

Die hebben een enorm aanbod in WB, ook kleuren en modellen die niet in NL verkrijgbaar zijn. Zoals mijn donkerblauwe Landa High, die heb ik daar vandaan.

hoe zit het met de verzendkosten?
en hoe lopen de maten, wat moet ik hebben voor een pony van 1.26, nrmaal 1.55 onderlengte......

Prince

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:24

Rivjenn schreef:
Karin schreef:

hoe zit het met de verzendkosten?
en hoe lopen de maten, wat moet ik hebben voor een pony van 1.26, nrmaal 1.55 onderlengte......

De verzendkosten zijn 15 pond. Maar de dekens zijn goedkoper dan in Nederland. Per saldo kom ik incl verzendkosten net zo duur uit als een in Nederland gekochte orican HN.
Voor wat betreft de maat moet je volgens mij de cm omrekenen naar foot (zijn diverse omrekenprogramma's op internet) en dat is dan je maat. Ze zetten op de site van WB wel de Nederlandse maat erachter maar die klopt dus niet helemaal. Bij Bucas is bv 5,6 foot gelijk aan maat 125 ruglengte, terwijl bij WB de 5,9 gelijk is aan maat 125 ruglengte. En de 5,9 valt echt groter dan de 5,6 !

Een conversion site is:
http://ntl.nectec.or.th/services/converter/#length

Als je bv 1.75 onderlengte omrekent wordt dit 5,7 foot (dus de engelse maat).

1.55 wordt 5,0 foot.