Ok ik heb echt even de raad van een goeie bokker nodig.. Het is een beetje een luxe probleem maar het knaagt verschrikkelijk aan me..
Deze zomer heeft mijn merrie te koop gestaan. De reden was omdat ik graag verder wou in de sport maar zij totaal niet wilde en tegendraads was en het totaal niet ging zoals het moest. Ik ken haar van veulen af en ben altijd de enige geweest die ermee heeft gereden. We hebben veel samen meegemaak en Ondanks alles heb ik geen afscheid kunnen nemen van haar en heb ik ze maar niet verkocht. Hoewel we al 3 jaar op diezelfde rust moeten zwoegen en altijd van af moeten beginnen omdat ze steeds hervalt, ze plots begint te staken of begint te crossen, het is mijn merrietje en dat zal ook altijd zo blijven.. Ik heb 200% vertrouwen in haar, ken haar perfect en zij mij..
Ik heb mij onlangs aangesloten bij een ruitervereniging om wedstrijden te kunnen starten. Het ging al ietsje beter met haar en na 3jaar op hetzelfde zwoegen wou ik het toch eens proberen. Als was het maar om te zien hoe ze was op wedstrijd en of dit zou lukken. Alleen ben ik nog nooit op wedstrijd geraakt, ze wil niet op de trailer omdat ze ooit eens een accidentje heeft meegemaakt toen ze heel jong was en dit nooit heeft kunnen verwerken. Alleen op een vrachtwagen(tje) wil ze maar dit hebben wij niet en kunnen we ook niet gebruiken van iemand. We weten niet of die schrik voor de trailer er ooit uit zal gaan want ze is echt heel moeilijk van karakter ook. Maar dit doet er niet echt toe..
Nu is er iemand op de vereniging die sportpaarden fokt. En ik ben supergek van een 4jarige orlando die tevens heel erg goed springt en al wat parcoursjes heeft meegelopen. Ook mijn instructrice heeft een heel leuke 4 jarige calvadosruin staan. Mijn vader heeft gezegd dat ik een goed paard krijg waar ik verder mee kom maar dat ik dan toch mijn merrie zal moeten verkopen...
Ik weet echt niet meer wat gedaan. Ik wil echt graag verder zowel in dressuur als springen maar ik kan mijn merrie echt niet missen. Er is geen mogelijkheid voor 2 paarden dus dit is geen optie..
Er is iemand bij mij op stal die ooit met mijn merrie heeft gereden. Een jonge gast van in de 20, studeert voor veearts en kan vrij goed met haar rijden. De bedoeling is gewoon puur recreatief. Hij heeft ooit gezegd dat hij haar de max vond en ik het moest laten weten als ik ze ooit zou verkopen. Wat wel vreemd is is dat ik bij hem alleen het heb kunnen verdragen dat ze met mijn paard reden. Ik vond het zelf leuk dat hij ermee reed en niet iemand anders... Ik zou eventueel wel kunnen vragen of hij niet geinteresseerd is maar dit is dan ook weer zo raar en dan ben ik mijn merrie voorgoed kwijt wat ik dan weer niet echt wil..
ik vind dit echt moeilijk en wou even de hulp van jullie inschakelen.
enig idee wat jullie zouden doen?
groetjes
Laatst bijgewerkt door Karin op 06-12-05 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt