Het topic 'BR frontriemen voor 17,50' is verwijderd

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Eline

Het topic 'BR frontriemen voor 17,50' is verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 09:27

Het is niet de bedoeling om op Bokt mensen met naam en toenaam op internet te zetten. Ik vind het prima als gedupeerden elkaar via bokt bereiken en informatie uitwisselen, maar naam en toenaam, emailadressen, gironummers, foto's en IPadressen graag via pb, en níet op een openbaar forum.

Als er klachten zijn over een bepaalde gebruiker, meld dat dan ook bij de moderators. Wij zijn op dit moment in overleg over het marktplaatsgebeuren, als er ook mensen via bokt gedupeerd zijn hoor ik dat graag.

In het vorige topic is een hoop paniekvoetbal en toch wel ernstige beschuldigingen te lezen. Als ik het goed lees zijn er twee mensen echt gedupeerd: Ullwinn en ziolette, de rest heeft recentelijk een bestelling gedaan en vertrouwd dit niet. Ik heb met Ullwin en Ziolette contact opgenomen.

CaylinnMae

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 10:07

Ik heb je een PB terug gestuurd Ik heb het einde van het topic niet meegekregen, maar het is inderdaad niet netjes dat al die informatie op een openbaar forum komt te staan. Toch goed dat er nu wel aandacht voor is, want van de andere kant kan het natuurlijk ook niet!

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 10:16

Mensen oplichten is inderdaad niet de bedoeling, maar let wel dat als het via marktplaats gebeurt, bokt er bitter weinig mee te maken heeft, en er eigenlijk ook bitter weinig meer kan.

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 11:12

Nou ik vind dat als ze hier ook alles opzet dat mensen best gewaarschuwd mogen worden.

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 11:20

Charos: er is een verschil tussen mensen waarschuwen voor oplichters en mensen aan de schandpaal nagelen, en in het vorige topic gebeurde dat laatste. Stel dat dit duo: viewtopic.php?f=13&t=499991 zich aan zou melden op bokt zouden ze gelijk een enkeltje 'tot nooit meer ziens' krijgen, maar voor zover ik kan zien terwijl ik met verschillende mensen per pb in 'gesprek' ben is het hier een stuk minder zwart/wit dan daar.

Zoals je in de richtlijnen van EA kan lezen, is het op bokt toegestaan om informatie over 'oplichters' te delen, maar dan moet iemand wel eerst de kans hebben gekregen één en ander in orde te maken en die kans niet aanpakken.

CaylinnMae

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 11:34

Ze plaatste hier ook altijd advertenties en ik meen me te herinneren dat iemand in een reactie op 1 van haar topics ook zei nog iets van haar te krijgen, terwijl het geld wel was overgemaakt. Ik ga eens even kijken of ik dat topic kan vinden!

RUBYWHITE

Re: Het topic 'BR frontriemen voor 17,50' is verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 12:08

Ellende...de laatste tijd zie ik dit via diverse forums veel vaker voorkomen. Misschien is deze website voor mensen die gedupeerd zijn een tip en kunnen jullie dat als moddie`s naar de gedupeerden hier op bokt communiceren?

http://www.kopersbelangen.nl

Het is maar iets wat in mij op komt hoor, wellicht kunnen jullie er wat mee?

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 14:05

Kan er niet een soort van openbare 'zwarte lijst' hier op bokt komen? En dan met betrekking tot bokt zelf?

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 15:46

patos: er is geen zwarte lijst nodig op bokt. Iedereen die mensen via bokt belazerd krijgt een permanente ban. Tot nu toe is dat nog maar twee keer nodig geweest (en die mensen staan met reden 'niet nakomen afspraken EA of iets in die richting) vermeld. Of het in het geval van de bokker die hier besproken is tot een permanente ban komt valt te bezien. Er heeft zich bij mij nog niemand gemeld die via bokt opgelicht is. Op Marktplaats zijn een aantal dingen niet goed gelopen, en daarmee ben over met verschillende mensen in gesprek.