Van ijzers naar ijzerloos?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

imka

Van ijzers naar ijzerloos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 22:32

Hey,
Ik heb even klein vraagje, stel je hebt een paard die al een paar jaar op ijzers staat, en je wilt graag zonder ijzers verder gaan.. Hoe kan je dit dan het beste doen en is het wel mogelijk? Alvast bedankt!

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 22:34

gewoon ijzers eronder uit laten halen
ze kunnen wat gevoelig gaan lopen dus ik raad je aan om de eerste 2 a 3 dagen niet te rijden zodat het even kan herstellen en dan langzaam weer opbouwen want de 1 loopt gevoeliger als de ander

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 22:36

onley schreef:
gewoon ijzers eronder uit laten halen
ze kunnen wat gevoelig gaan lopen dus ik raad je aan om de eerste 2 a 3 dagen niet te rijden zodat het even kan herstellen en dan langzaam weer opbouwen want de 1 loopt gevoeliger als de ander

helemaal mee eens, en in het begin als de ijzers eraf gaan niet te kort laten bekappen, expres een extra randje erop laten zitten, is het minder gevoelig.

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 22:39

idd gewoon eraf halen en even niet rijden, wel gewon in de wei zetten enzo
kijk wel in het begin met buitenrijden uit dat je neit teveel over het harde gaat of over grint of zandpaden met steentjes, daar kunnen ze erg gevoelig op zijn

hier zijn een 18 en 12 jarige van ijzers gehaald nada ze er vanaf hun 4e op hadden gestaan, na een paar dagen gewoon gaan rijden en nu ook op t harde geen last meer

Ineke2

Re: Van ijzers naar ijzerloos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 22:43

Ik heb mijn oudere pony toen ze bij mij kwam ook van haar ijzers af gehaald. In het begin was ze wel wat gevoelig, vooral op het harde en met steentjes, maar nu gaat het super. Gewoon in het begin rustig aandoen en als het op harde niet zo goed gaat, gewoon alleen eventjes rijden in de bak of op het gras.

Coberlina

Re: Van ijzers naar ijzerloos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 23:07

hey
mijn 12jarige ruin is onlangs ook van ijzers af gehaald. Hij heeft geen problemen gehad, en is zelfs niet meer gevoelig! De ijzers zijn eraf sinds half september. ik ga zelfs over de asfalt (bijna elke dag) en geen enkel probleem. ze hebben nog nooit zo goed gestaan
xxx

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 23:17

bij die van mij 5 jaar (weet niet hoe lang hij op ijzers heeft gestaan) heb ik ook de ijzers eraf laten halen 5 maanden geleden gedaan en op bepaald wegdek is hij nogsteeds gevoelig maar het gaat al een stuk beter. dus het kan zo zijn dat hij onregelmatig loopt de eerste paar dagen. ik zeg het even zodat je niet schrikt ofzo. (dat deed ik namelijk wel;) )