Hoe denken jullie over een pessoabit die correct word gebruikt?
Aangezien ik voor Nat zo'n eentje ga aanschaffen. Ze is oersterk en helemaal door het dolle heen als ze in een groep rijd. En ik kan vertellen dat een fjord van 550-600 kilo, buldozerbouw (zeer ouderwets), die ooknog op de voorhang loopt, en niet te vergeten aan je hand gaat hangen niet erg prettig is ...
Niks helpt om haar dan terug te krijgen; -trekken, sjorren, ed => niet zo voorstander van, wel geprobeert alleen nog erger hangen.
-Zagen => al helemaal geen voorstander van, hoofd gaat ff omhoog en daarna weer hangen
-Zit => reageert ze niet op
-ergens in parkeren => voorgangers ramt ze aan de kant (spijtig genoeg al gehad), bomen/bosjes/ed. gaat mevrouw vrolijk bij langs met gevolg dat Tanja met der knie in de boom zit.
Ik ga dan een paar lessen nemen met pessoabit zodat ik zeker weet dat ik em correct ga gebruiken.
Ik doe dan de bakstukken en 'normale' teugels aan de ring waar zelf het mondgedeelte van het bit ook aan zit, en mijn 'noodrem' die komt dan aan het ringetje eronder of de onderste (moet kijken hoe ze erop reageert). Het is dan de bedoeling dat ik mijn noodrem er alleen bijpak als we gaan galloperen, aangezien mijn rem alleen dan kwijt is. De rest van de tijd word er een knoop ingelegt en hangen ze een beetje op de nek zonder dat ik ze vast heb.
Aan het eten kan het niet liggen, in de zomer krijgt ze namelijk alleen gras en thats it. Ik denk ook dat het komt omdat ze opgefokt raakt in grote groepen
Nu wil ik jullie menig horen!
Tanja