Voeren na het rijden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Voeren na het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 18:49

Geen idee of er al een topic over is?

In ieder geval, voeren jullie na het rijden? En geven jullie dan iets lekkers of echt krachtvoer? En het belangrijkste, als beloning of omdat je dan een zware training achter de rug hebt?

Ikzelf voer een bekertje energiekernmix van Subli en een paar wortelen. Extra kuil kan ik niet geven want ze is er heel gevoelig voor en krijgt dan snel diarree.

Ik voer het als beloning na het werk

Eilandje

Re: Voeren na het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 18:53

In de zomer niet, dan krijgt ze na het rijden een paar wortels of een appel of wat paardenkoekjes ofzo. In de winter geef ik na het rijden hetzelfde en dan ook nog een halve emmer luzerne.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 18:55

naast zijn normale voer. (ochtend en avond) krijgt hij na het rijden van mij altijd wel wat wortels en appels. Soms ook wel eens een handje met musli.

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 18:55

Ze krijgt van mij meestal een halve of hele schep bix na het rijden, afhankelijk van hoe hard we gewerkt hebben en hoe lief ze is geweest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 18:56

Die Energiekernmix is juist voor dat je gaat rijden. Een snelle energieleverancier die doordat het oliehoudende zaden zijn en andere toevoegingen is het een snelle verbrander voor de spieren. Dat is dus anders dan sportbrok voeren die energie levert die in de lever wordt opgeslagen en door arbeid vrijgemaakt moet worden. Energiekernmix zal veel minder snel spierverzuring geven.

Je voert dit dus eigenlijk samen met je krachtvoer en na een korte tijd na het voeren heeft je paard dus die extra energie die hij kan gebruiken voor extra spierarbeid.

En effe on-topic, hangt er van af hoe laat ik rij, soms alleen hooi, soms gaat hij het gras op, als hij op stal blijft en hij heeft veel moeten doen, een half schepje muesli.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 18:58

russel schreef:
Die Energiekernmix is juist voor dat je gaat rijden. Een snelle energieleverancier die doordat het oliehoudende zaden zijn en andere toevoegingen is het een snelle verbrander voor de spieren. Dat is dus anders dan sportbrok voeren die energie levert die in de lever wordt opgeslagen en door arbeid vrijgemaakt moet worden. Energiekernmix zal veel minder snel spierverzuring geven.

Je voert dit dus eigenlijk samen met je krachtvoer en na een korte tijd na het voeren heeft je paard dus die extra energie die hij kan gebruiken voor extra spierarbeid.

En effe on-topic, hangt er van af hoe laat ik rij, soms alleen hooi, soms gaat hij het gras op, als hij op stal blijft en hij heeft veel moeten doen, een half schepje muesli.

Ik voer de energiekernmix vanwege het rustgevende effect Bovendien gaat ze er geweldig van glimmen

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 19:01

Die van ons krijgen sowieso altijd na het rijden iets lekkers (een appel, wortel of handje snoepjes). Hoe slecht of goed het ook ging.
En als hij hard gewerkt heeft, krijgt hij een halve schep muesli extra.
Maar ik laat hem wel altijd even drinken na het rijden, als hij daarna nog eten krijgt.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 19:23

Ik geef na het rijden ok altijd nog wat powerplusmix de hoeveelheid hangt af van de gedane arbeid maar meestal 1/4 of 1/2 kilo voor mijn C pony en 1/2 of 3/4 voor mijn E pony.In de winter geef ik ook nog 1/2 wortels.

laulau85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 19:37

Mijn paard krijgt na het rijden altijd een plukje hooi en wat biks of snoepjes als beloning...

Lins_Vetra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 19:49

Na het rijden ( intensief of niet maakt niet uit) geef ik wat reform mix en een peentje of een appeltje.. Het is gewoon als beloning.

ilsejee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 20:31

jep, lucerneslobber, oftwel: lucerne, soms muesli, en ong. 10 liter water.
Ik geef het als beloning, en zodat ik zeker weet dat ie direct na het rijden weer genoeg heeft gedronken. vind ik erg belangrijk..

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 20:39

Mijn paard krijgt hooi, zemelen en een aard wortels na het rijden..

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 21:05

De mijne krijgt standaard na het rijden voer. Gewoon omdat ik dan op stal ben en voeren voor het rijden niet goed is. (Standaard krijgt ze trouwens iedere avond 1 kg basisbrok. )
Bij gewone arbeid (uurtje in de bak etc) een halve schep muesli en na een zwaardere training (duinrit van 2 a 3 uur met veel draf en galop) 3/4 muesli en 1/4 kentucky lite. Ze staat dus ook echt in haar box te wachten op het voer.
Voeren na het rijden als beloning is in mijn ogen onzinnig. Je paard legt echt geen verband tussen het voer en de gedane arbeid. Het is dan alleen voor je eigen gevoel.