buitenland stage wat te doen met paard

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Haflingergek

buitenland stage wat te doen met paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 18:03

Zijn er hier mensen die op op buitenlandstage zijn geweest of gewoon voor een tijd naar het buitenland zijn geweest?
Zo ja wat deden jullie met je paard? Onderverhuren aan iemand? En zijn daar mensen voor te vinden? En hoe regel je dat allemaal?
ben benieuwd naar jullie ervaringen!

esziiY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 18:04

Ik ben niet op stage geweest maar wat mij het beste lijkt is ergens stallen bij iemand die je goed kent en dan diegene amar vertrouwen!

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 18:06

ik heb toen mijn paard uitbesteed aan een heel betrouwbaar iemand

Haflingergek

Re: buitenland stage wat te doen met paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 18:07

Hoe had je dat toen geregeld met aansprakelijkheid. Wat als er bijvoorbeeld een ongeval gebeurd of het paard wordt ziek.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 18:08

tja dit was 18 jaar geleden, toen was het allemaal heel anders :D

StalGriendt

Re: buitenland stage wat te doen met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 18:34

Ik ga eind januari voor 5 maanden naar Wales. Nou heb ik het geluk dat mijn vader de paarden doet (en ik heb een heel makkelijk paard dat met gemak een paar maanden stil kan staan). Als je paard gewoon door gereden moet worden zou ik een verzorger of bijrijder zoeken. Of je kunt hem/haar ook naar een beroepsruiter brengen dan weet je zeker dat ze goed verzorgd en bereden wordt maar daar hangt dan natuurlijk ook wel een prijskaartje aan.

Tessebes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 11:34

Onderverhuren zou ik niet aan beginnen, ik zou al blij zijn als je iemand vindt die hem gratis goed voor je bij wil houden.

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 14:03

Ik ben een tijd in Zuid-Korea geweest, en 2 x bijna een maand in Italie. Als eerstejaars heb ik stagegelopen bij een handelsstal waar ik 'ben blijven hangen' zeg maar (bevalt goed! ) en daar heeft mijn paard gelogeerd toen ik de eerste x in Italie was (toen was het nog m'n pony, daar zijn ze ook nog flink mee aan t klussen geweest en het was een draaaaak , kreeg m wel een stuk beter terug ) M'n paard is daar ook heen geweest toen ik in Korea zat, en toen ik in Italie was heeft een goeie vriendin haar gedaan. Daarnaast zijn de staleigenaren waar mn paard staat ook super en die willen 'm ook wel helemaal verzorgen als ik dat vraag.

796285

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 17:08

Ik ga begin februari het land uit en heb een bijrijdster gevonden. M'n vader doet het paard gedeeltelijk en de bijrijdster kende ik al, dus ik heb er wel vertrouwen in zo.