Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
de mijne heeft ook nog wel zulke streken, maar wat je kan proberen is een doek/trui ofzo om zijn ogen vasthouden en dan proberen. het kan namelijk zijn dat hij het niet zo eng vindt als hij niks kan zien, of dat hij je daardoor meer gaat vertrouwen. Maar wat doet hij trouwens precies? Als hij namelijk rechts of links van de plank gaat lopen heb ik nog wel een paar tips
en verder... heel veel oefenen!!
succes er mee
.
en helemaal alleen, raar maar waar...tis t beste om niemand om je heen te hebben en ff lekker relaxed met je paard alleen te zijn en geen zenuwen van een ander erbij te hebben( in ieder geval heb ik gemerkt dat mijn paard zenuwachtig wordt van bemoeizuchtige mensen die t allemaal wel beter weten en tevens wordt ik daar ook zenuwachtig van, dat voelt zij weer...en zo maken we t cirkeltje rond, uiteraard is t belangrijk dat je paard zich ook laat laden met drukte eromheen, maar om te beginnen eerst ff het vertrouwen in elkaar vinden zonder pottekijkers en dan later kan er wel iemand bij staan kijken, maar hulp heb je dan in ieder geval niet meer nodig....zie ;
succes in ieder geval.Citaat:''We hebben het voor elkaar!!Kelly heeft haar angst overwonnen, ze gaat nu op de monty roberts manier erin, dus zonder dat ik voor haar loop. (das toch de monty roberts manier ?? of de natuurlijke wijze in ieder geval )
Ik had de longeerlijn vandaag gepakt en vastgemaakt aan halster, door het voordeurtje heen en weer naar buiten naar de achterkant. Daar stond ik naast de klep bij Kel. en met een kleine ophouding en mijn aanwijzing liep ze er zelf in.
Dit heeft ze wel 10 keer op en neer gedaan zonder enige moeite binnen 2 tellen, dit accepteerde ze zo goed...echt verbazingwekkend..de eerste keer stond ze ff te kijken, moet ik het nu helemaal zelf doen, okee das goed als jij dat wil dus op naar de volgende stap ; klein stukje op het erf rechtdoor gereden, ik ben bij haar gestaan om te kijken hoe ze zich nu neer zet en of er nog spanning in zit. Op het moment van wegrijden zette ze haar oortjes naar voren ging in een hoek van 45 graden staan (dus schuin) benen wijd nam een hap hooi en alles was goed
Verderop gestopt , uitgeladen...beloond...en weer inladen op dezelfde manier, ik hoefde niet eens een ophouding te geven, ze liep er al op mijn aanwijzen direkt in. Wel hebben we nu dus het tussenschot eruit en geen balken. De voorbalk heeft mijn man vervangen voor een sterk goed strakgespannen touw ( sleeptouw van de auto).