sandclear

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

missnynke

sandclear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 12:14

ik had laatst een emmertje sandclear/sand-ex/whatever gehaald, om mn paarden mee te behandelen.
ik had het door de muesli gedaan, beide namen een hap, trokken gekke bekken, de haflinger gooide daarna zn bak op de grond, de ander liet het staan, liet wat ie in de mond had ook voor het grootste gedeelte vallen. Daarna nog appelmoes overheen gedaan om het lekkerder te maken, maar helaas.
ik heb het laten hangen (die van de haflinger op een plek wara hij het er niet af kon gooien) en vanochtend was het bijna leeg, terwijl ze het normaal binnen 10 minuten op hebben.

niet echt een succes dus,
nou staat op de verpakking dat je het maandelijks 7 dagen moet geven, volgens mij doet niemand dat, dat spul is ook bijna niet te betalen, maar is het ook goed als je het af en toe geeft?
Of werkt het dan niet goed?

Wat is jullie ervaring ermee?

RUBYWHITE

Re: sandclear

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 13:40

Wat een eigenzinnige beestjes

Vorig jaar heb ik een paard in pension gehad die koliekerig was. Die hebben we via de DA ook sandclear gevoerd, 2maal daags een schepje door haar muesli heen. Zonder problemen at ze het op. Vind persoonlijk aan sandclear ook niet een bepaald naar geurtje zitten oid. Heb t niet geproeft hoor

Misschien dat je anders met kleine beetjes zou kunnen beginnen? En dan steeds meer opvoeren zodat ze het niet teveel proeven?

lonnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 13:48

hmm zelfde probleem, heb via n bokker een emmer zandweg overgenomen om preventief te voeren aangezien mijn ytinker vorig jaar zandkoliek heeft gehad. Maar dit is ander spul dan dat ik vorig jaar had. Dat at hij wil, dit ook niet, dus als iemand een oplossing heeft zodat het spul aantrekkelijker wordt om te eten, graag!

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 14:11

ik vond het verder ook niet vies ruiken ofzo, van haflingerruin is ook altijd wel dat hij onbekende dingen niet wil eten, ik zal het idd langzaam opvoeren.
dus de aangegeven hoeveelheden zijn niet heel belangrijk?
hoe werkt zoiets, neemt het elke keer een beetje zand mee uit de maag?

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 14:22

Ik heb dit spul ook eens van de dierenarts gekregen. die van mij eet het gewoon op. Je hoeft niet elke maand een kuur te geven, dat is meer voor echte zandeters. je kan het bijv. 1x per half jaar geven, maar dan moet je wel de "kuur" afmaken. dus wel die hele week geven. als je af en toe eens een beetje geeft, dan heeft het geen nut.

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 15:34

Die van mij vindt het ook vreselijk smerig.

Heb vreschillende merken geprobeerd, maar niks lust ie. Dan maar niet!

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 19:23

droebel schreef:
Ik heb dit spul ook eens van de dierenarts gekregen. die van mij eet het gewoon op. Je hoeft niet elke maand een kuur te geven, dat is meer voor echte zandeters. je kan het bijv. 1x per half jaar geven, maar dan moet je wel de "kuur" afmaken. dus wel die hele week geven. als je af en toe eens een beetje geeft, dan heeft het geen nut.

waarom is het zo belangrijk dat ze de kuur afmaken?
het heeft toch verder niks met bacterien enzo te maken?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 20:32

waarschijnlijk om zeker te zijn dat het meeste zand weg is?

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 21:49

maar als je bijv. 5 ipv 7 dagen doet, dan is het meeste toch ook wel weg (dan kan ik namelijk met 2 paarden precies met 1 emmertje doen:p)