wegdraaiende strijklappen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Barvrouwke

wegdraaiende strijklappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 22:27

Bij mijn fries draaien de achterbeschermers weg, doordat hij de benen strijkt. Waarvoor die stomme dingen zijn dus Hoe strak ik ze ook doe, ze draaien naar voren weg. Hij heeft veel sok achter (tot halverwege het pijpbeen) Zullen bandages helpen, of slaat hij deze kapot? Of heeft iemand een andere tip

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:29

dat gebeurde bij mijn Noriker ook, ik verloor ze ook wel eens onderweg. Hij deed ook z'n uiterste best om van die ondingen af te komen.

Ik heb nu een jaar een andere (natuurlijk) bekapper en nu strijkt m'n paard helemaal niet meer, geen strijklappen meer nodig dus!

Barvrouwke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 22:31

Dat is het probleem, hij wordt nu gecorrigeert, waardoor hij dus op ijzers loopt. Daarom heb ik die ondingen dus om.

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:34

Bandages zijn erg slecht voor sokken paarden, omdat het daaronder zeer snel gaat broeien. Daarbij zullen de sokken meer bescherming doen dat de bandages uberhaupt.

Klopt de maat?

Barvrouwke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 22:35

ik heb een standaard paardenmaat. er zijn maar 3 maten toch, shet, pony en paard?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:39

die van mij strijkte (of streek) juist met ijzers, nu die er anderhalf jaar onderuit zijn en hij weer in zijn natuurlijke stand kan lopen, strijkt ie niet meer gelukkig

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:59

er zijn ook paarden/pony's die strijken omdat ze strijklappen dragen..
de mm's die ze met "naakt" strijklappen-loos overhouden zorgen er met strijklappen voor dat ze dus gaan strijken, en/of omdat er wat om hun achterbeen zit kan de reden van strijken zijn

Barvrouwke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 23:04

Hij strijkt echt met zijn ijzers zijn benen kapot. Zonder ijzers geeft het behang genoeg bescherming maar anders slaat hij ze tot bloedens toe open.

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 17:04

Je hebt van Eskadron ook peesbeschermers voor achter. Zien er hetzelfde uit als die peeskappen van voor maar ze zijn iets groter. Zowel binnen-, als buitenkant dus beschermd. Probeer die maar eens rond te laten draaien.
Wat ook nog wel eens wil helpen is om de strijklappen iets hoger te doen. Ik denk eerder dat je Fries tijdens het rijden wat dunnere benen krijgt waardoor je strijklappen wat losser komen te zitten en dan makkelijk kunnen draaien. Als je ze iets hoger doet zakken ze alleen maar naar beneden, zonder dat ze draaien.