je paard als medium..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sirius_

je paard als medium..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 22:23

Misschien een hele stomme vraag hoor..

Laatst las ik in een dolle bui een B-boekje dat ik als 10 jarig meisje graag las, namelijk 'Pas op voor de paardenheks, evelien.'
Daar wordt een situatie beschreven waarin een paard zon hevige koliekanval heeft dat deze niet te benaderen is. Ze gebruiken een ander paard en door die aan te raken nemen ze de pijn bij het zieke paard weg.

Is di echt mogelijk? Of is dat zo'n fantasieverhaal? Je weet maar nooit..

Surion

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:25

Ik denk dat dit een fantasieverhaal is
Maar ken je nog die tweeling , Rescuing Hug?
De tweeling lag in een bedje samen en de ene was erg ziek en ging dood gaan. De ander is toen naar hem/haar toegekropen en zo is ie er bovenop geraakt!
Dus als dit in de mensenwereld kan , zou dit misschien oo, wel bij de paarden kunnen...

Annash
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:29

He dat boekje heb ik ook eens gelezen!

Ben even aan het denken... maar als mensen kunnen magnetiseren c.q. pijn verminderen en weghalen bij dieren, misschien kunnen dezelfde mensen die hier heel goed in zijn dit ook via een ander paard. Het kan ook via een foto, dus ik zou er niet gek van staan te kijken.

Weet je wat; ik ga het even voorleggen bij mijn 'lerares'

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:11

Shanna16 schreef:
He dat boekje heb ik ook eens gelezen!

Ben even aan het denken... maar als mensen kunnen magnetiseren c.q. pijn verminderen en weghalen bij dieren, misschien kunnen dezelfde mensen die hier heel goed in zijn dit ook via een ander paard. Het kan ook via een foto, dus ik zou er niet gek van staan te kijken.

Weet je wat; ik ga het even voorleggen bij mijn 'lerares'

dit wou ik ook net gaan zeggen.

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 22:27

bedankt voor de antwoorden tot zover. iemand nog reacties, hij zakt zover weg..En ik vind t juist erg interessant

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 23:00

je het is moeilijk om er echt iets over te zeggen, ik denk dat er weinig ervaringen mee zijn, en aangezien dit alleen maar uit een (hoogstwaarschijnlijk fictief) boekje komt, zijn er ook geen concrete voorbeelden. zijn er hier wel mensen die bekend zijn met genezing/ wegnemen van pijn door handoplegging?

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 23:02

Wat een kul...

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 23:27

Margreet schreef:
Wat een kul...

niet erg netjes om zo'n reactie te plaatsen voor de mensen die hiermee wel bekend zijn en er ervaringen mee hebben (EN er ook baat bij hebben). heb je het zelf ooit weleens gezien, of je erin verdiept?

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 23:33

Je vraagt toch om een mening over het geval dat je beschrijft?
Nou daar geloof ik niet in

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 00:11

Margreet schreef:
Je vraagt toch om een mening over het geval dat je beschrijft?
Nou daar geloof ik niet in

ik heb het topic niet geopend hoor

maar dit klinkt in ieder geval netter, merci!

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 00:59

tja , poezen staan der om bekend energie tenemen en te geven
heb met paarden vaker meegamaakt dat als het echt fout lijkt tegaan het wonderbaarlijk beter ging als hin maatje er bij kwam
maar zou geen wonderen verwachten , la siets niet te redden is is het niet te redden niet door handoplegging niet doorpijn wegnemen etc

ben der van overtuigd dat ook de beste medium niet kan genezen slechts de genezing kan bevorderen of een setje geven in de juiste richting
het lichaam moet het toch zelf doen al dan niet met (wat voor dan ook) hulp van buiten af (heel erg ruim van da tot magnetiseur bv.)

Gerrie

Re: je paard als medium..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 09:52

Het verhaal van TS lijkt me idd meer fantasie.

Wat wel al eens uitgetest is de uitwisseling die er plaatsvind tussen een paard en een meervoudig gehandicapt kind dat door het paard gedragen werd.

Het energieniveau werd voor de sessie bij beide gemeten.
Na de sessie was bij het kind een toename, bij het paard een afname geconstateerd.

Ook niet alle paarden kunnen dit 'aan' zogezegd.
De een kan zich nog net laten aanraken maar het kind in kwestie ook op zijn rug, dat niet.

amigo1310

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 11:24

ik geloof hier wel in ik ben een keer naar een vrouwtje geweest en zij is paranormaal begaafd...... en zij heeft mij een bepaald steentje gegeven met krachten en daarna liet ik een foto zien van mijn paard want die rende elke keer als ik bij hem in de buurt kwam in zijn land dan rende hij voor me weg ik denk wel een 3 maanden lang en dan was het weer over en dat had ik verteld...... ik vroeg wat er met hem aan de hand was waarom hij niet mee wilde..... ze zegt hij is harstikke gelukkig en blij maar er is niets mis met hem maar met jou .....omdat jij niet lekker in je vel zit voelt mijn paard dat en wil hij niet dat gaat hij ontwijken....... ze zei als jij dat steentje draagt zul je zien dat er verandering in komt..

ik kwam de volgende dag en hij bleef staan hij rende in ieder geval niet eens weg de dag daarna kwam ie hoor.....--> HELEMAAL VAN ACHTER UIT HET LAND KWAM IE NAAR ME TOE LOPEN ----- dus ik geloof hier wel in!!!!!

gr. nathalie

Jessicauvita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 11:40

Maar gaat de pijn dan naar een ander mens/ dier ?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:01

Gerrie schreef:
Het energieniveau werd voor de sessie bij beide gemeten.

En hoe meet je dat?

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 20:40

Het verhaal kwam van Erik ism Emiel en ik neem aan dat ze daar de lecher antenne of biosensor voor gebruikt hebben

Maar als dolfijnen een helende werking hebben (krant van vandaag) waarom zouden andere dieren oa paarden dat niet hebben??