Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
) Urielle schreef:Wil je een bijrijder of iemand die least?
Urielle schreef:Ik ken alleen de constructie van leasen bij prive-eigenaren dat je een X bedrag per maand betaald (25-100 Euro) en daarnaast alle kosten op je neemt. Je zet dan als leaser het paard ook op een stal die je zelf uitzoekt. Je hebt dan een eigen paard (mag er alles mee doen) waarvan je de aanschafkosten niet hebt betaald maar waarvoor je wel een contract hebt dat je jaarlijks kunt verlengen en waarmee je eerste recht op aankoop hebt. De optie zoals jij hem noemt ken ik alleen bij maneges, waarbij je een aantal dagen kunt rijden maar het paard dus ook nog gewoon in de lessen wordt gebruikt.
Ik vraag me af of in jouw geval een bijrijder niet interessanter is nl. Je wilt immers maar voor een paar dagen in de week iemand hebben. Het is ook wel fijn om nog iets van zeggenschap te hebben als je zelf ook nog rijdt. Je leaser kun je nl. niet gelijk aan de dijk zetten als je een contract hebt, of er moet al sprake zijn van echt mishandeling oid.
Voor de bedragen van bijrijders kun je kijken op het verzorgpaardenforum (subforum), niet in iedere regio staan mensen er nl. voor open om te betalen. In de Randstad is het gebruikelijk zag ik, maar in veel regio's kunnen redelijke ruiters ook gratis paarden rijden (of worden er voor betaald!). Misschien heb je er wat aan om in dat topic te kijken.

Elsemiekje schreef:Ik ben een leaser en betaal €125 per maand en hoef daar helemaal niets voor te doen!
dus dat is dan wel veel om te vragen
DePeperd schreef:Wow kei veel voor een pony leasen zou ik zoiets van 30 - 50 per maand vragen denk ik.
xMoonlightx schreef:Elsemiekje schreef:Ik ben een leaser en betaal €125 per maand en hoef daar helemaal niets voor te doen!
onze stallingskosten zijn 125 euro per maanddus dat is dan wel veel om te vragen
biks kuil stro en zaagsel enzo zit bij de stalling in begrepen