wat betaalt een leaser??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Arwennn

wat betaalt een leaser??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 18:36

Ik heb misschien een domme vraag.. maar volgend jaar moet ik heel misschien mijn pony te leas aanbieden, en nou vroeg ik me af wat zo'n leaser precies betaalt??
Ze/Hij moet dan ongeveer 4 dagen mijn pony verzorgen/rijden e.d
Ik zat zelf te denken aan de helft van de stallingskosten

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 18:43

Wil je een bijrijder of iemand die least?

Mowoah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 19:41

Ze wil iemand die hem least .. (antwoord ff voor je an )

Innaldo

Re: wat betaalt een leaser??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 19:53

Ik lease zelf een paardje. 't Is misschien niet helemaal te vergelijken omdat ik hem echt helemaal lease, (dus er komt verder niemand anders aan hem) Dus ik mag hem bijna als eigen paard beschouwen.
Ik mag overal met hem naar toe, wedstrijden, weekendje weg, etc.
Ik betaal dan zo'n 145 euries in de maand, en daar komen nog de hoefsmid kosten, brok en eigen spullen (zadel etc) bij die je zelf moet betalen. Hooi en stro zit bij de kosten in. + we hebben een buitenbak en longeerbak met verlichting. Geloof dat dit het wel zo'n beetje was.

Ik weet niet wat jouw stallingskosten zijn maar denk dat het wel een goed idee is om dat door de helft te doen, wel even afwegen wat je doet met hoefsmid en spullen enzo....

lindsey

Re: wat betaalt een leaser??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 20:14

Urielle schreef:
Wil je een bijrijder of iemand die least?

Goede vraag van Urielle want als het maar voor 4 dagen is, dan zoek je volgens mij een betalende bijrijder.

Verschil tussen leasen en bijrijden is volgens mij dat bij leasen een paard volledig tot je beschikking staat en er geen anderen op rijden.
Je kan naar eigen inzicht bepalen hoe en hoe lang je met het paard bezig bent. Maar je hebt ook meer verantwoordelijkheden.

MSDH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 20:16

hey!
ik zal ff reageren!
ik ben ooit gevraagd als betalende bijrijder, maar ondertussen ben ik nog maar de enige die op het paard rijd...!
ik betaal 60 euries per maand incl. alles, excl. lessen en wedstrijden. dus k heb daar wel flink mazzel mee! maar daar stond dan wel tegenover dat k al zon 8 jaar op die stal kom...!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 20:24

Ik ken alleen de constructie van leasen bij prive-eigenaren dat je een X bedrag per maand betaald (25-100 Euro) en daarnaast alle kosten op je neemt. Je zet dan als leaser het paard ook op een stal die je zelf uitzoekt. Je hebt dan een eigen paard (mag er alles mee doen) waarvan je de aanschafkosten niet hebt betaald maar waarvoor je wel een contract hebt dat je jaarlijks kunt verlengen en waarmee je eerste recht op aankoop hebt. De optie zoals jij hem noemt ken ik alleen bij maneges, waarbij je een aantal dagen kunt rijden maar het paard dus ook nog gewoon in de lessen wordt gebruikt.

Ik vraag me af of in jouw geval een bijrijder niet interessanter is nl. Je wilt immers maar voor een paar dagen in de week iemand hebben. Het is ook wel fijn om nog iets van zeggenschap te hebben als je zelf ook nog rijdt. Je leaser kun je nl. niet gelijk aan de dijk zetten als je een contract hebt, of er moet al sprake zijn van echt mishandeling oid.

Voor de bedragen van bijrijders kun je kijken op het verzorgpaardenforum (subforum), niet in iedere regio staan mensen er nl. voor open om te betalen. In de Randstad is het gebruikelijk zag ik, maar in veel regio's kunnen redelijke ruiters ook gratis paarden rijden (of worden er voor betaald!). Misschien heb je er wat aan om in dat topic te kijken.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:21

bij mij op de manege betaal je voor een leasepony 180 euro, en een paard 225. daarbij zitten álle kosten inbegrepen, groepslessen, dierenarts, hoefsmid etc. alleen als je er perse ijzers onder wild maar niet nodig is, betaal je daar zelf voor.

Arwennn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 10:57

Urielle schreef:
Ik ken alleen de constructie van leasen bij prive-eigenaren dat je een X bedrag per maand betaald (25-100 Euro) en daarnaast alle kosten op je neemt. Je zet dan als leaser het paard ook op een stal die je zelf uitzoekt. Je hebt dan een eigen paard (mag er alles mee doen) waarvan je de aanschafkosten niet hebt betaald maar waarvoor je wel een contract hebt dat je jaarlijks kunt verlengen en waarmee je eerste recht op aankoop hebt. De optie zoals jij hem noemt ken ik alleen bij maneges, waarbij je een aantal dagen kunt rijden maar het paard dus ook nog gewoon in de lessen wordt gebruikt.

Ik vraag me af of in jouw geval een bijrijder niet interessanter is nl. Je wilt immers maar voor een paar dagen in de week iemand hebben. Het is ook wel fijn om nog iets van zeggenschap te hebben als je zelf ook nog rijdt. Je leaser kun je nl. niet gelijk aan de dijk zetten als je een contract hebt, of er moet al sprake zijn van echt mishandeling oid.

Voor de bedragen van bijrijders kun je kijken op het verzorgpaardenforum (subforum), niet in iedere regio staan mensen er nl. voor open om te betalen. In de Randstad is het gebruikelijk zag ik, maar in veel regio's kunnen redelijke ruiters ook gratis paarden rijden (of worden er voor betaald!). Misschien heb je er wat aan om in dat topic te kijken.

bedankt iedereen
ik zoek inderdaad maar voor 4 daagjes, omdat ik zelf weekends wel tijd heb. Maar ik wil dus inderdaad dat die bijrijder wel meebetaald omdat die mijn pony vaker doet dan ik.
Ik woon in Friesland dus het is inderdaad nog maar de vraag of daar mensen zijn die willen betalen omdat er genoeg paardjes zijn die je gratis kan doen.. maar dat is dan af wachten..
Ik ga wel even op dat forum kijken
bedankt!!!

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 13:00

Hey,

Ik vind het wel redelijk om een bijdrage te vragen in de kosten! Ook omdat als je het vergelijkt met wat je moet betalen om op een manege te rijden, bijrijder zijn natuurlijk financieel aantrekkelijker is!

Ik heb voor 3 dagen een bijrijdster, en vraag aan haar een bijdrage van 65 euro per maand puur voor de kosten van het paard. Mijn eigen kosten blijven dan 120 euro per maand excl. hoefsmid, dierenarts ontwormen noem het maar op!
Maar het blijft altijd een discussiepunt merk ik ook hier in de regio!!!

Suc6

Issy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 13:41

Ik betaal 100,- per maand en heb verder geen kosten mag zo vaak rijden als ik wil, gebruik wel mijn eigen spullen voor het paard zoals dekens, zadel hoofdstel etc.
veearts, smid betaal ik dus niet.

Yvie_Juudje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 13:48

Ik heb nog meer mazzel, een paarad geheel tot eigen beschikking en betaal 0,0

Elsemieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 13:49

Ik ben een leaser en betaal €125 per maand en hoef daar helemaal niets voor te doen!

Arwennn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 14:35

Elsemiekje schreef:
Ik ben een leaser en betaal €125 per maand en hoef daar helemaal niets voor te doen!

onze stallingskosten zijn 125 euro per maand dus dat is dan wel veel om te vragen

Serendipity1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 14:38

Ik betaal(de) voor een pony helemaal voor mezelf, doen en laten wat ik wil (alleen niet springen ivbm een peesblessure) 50 euro per maand.

xXLiekeXx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 14:50

Wow kei veel voor een pony leasen zou ik zoiets van 30 - 50 per maand vragen denk ik.

Arwennn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 14:51

DePeperd schreef:
Wow kei veel voor een pony leasen zou ik zoiets van 30 - 50 per maand vragen denk ik.

dat vind ik wel erg weinig.. want diegene doet mn pony dan 4 dagen... en ikke 3..

Elsemieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 15:03

xMoonlightx schreef:
Elsemiekje schreef:

onze stallingskosten zijn 125 euro per maand dus dat is dan wel veel om te vragen

ik ben begonnen met €90, misschien dat je dat wel kan doen. Prijzen zijn bij ons eerste tot €110 verhoogt en nu dus tot €125. We hebben en enorme schuur laten bouwen met 11stallen,zadelkamer,kantine enz. Dat kost wel wat ja.

ikkemetwikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 15:48

ik lease mijn paard,dan is hij helemaal voor mij,en betaal€155,- daar zit paard,zadel,d.akosten,buitenbak, hooi en stro bij!
alleen krachtvoer en hoefsmid betaal ik nog extra bij

Arwennn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 21:45

@Elsemiekje: jaa idd dat kost wel wat... maar ik zat zelf aan ongeveer 65/70 euro te denken... wij hebben geen kantine, en een zadelkamer opzich ook niet.. iedereen heeft bij ons een eigen kast met alle spullen er in biks kuil stro en zaagsel enzo zit bij de stalling in begrepen

NTuinenburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 21:50

Ik betaal €150 per maand, Voer en hoefsmid, veearts word door de eigenares betaald. Wel koop ik de meeste spullen.