Paard voelt zich niet fijn!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_LisanneJarig

Paard voelt zich niet fijn!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 18:03

heej,
Mijn verzorgpony zit niet lekker in haar vel. Ze is sloom, normaal heel erg snel. Wil niet springen wat ze normaal super leuk vind. En ze is heel erg dun geworden.
Ze is 2 weken geleden verhuisd naar een andere stal, dus misschien dat het daardoor komt.
Maar hebben jullie tips waardoor het komt, en wat je er aan kan doen.
De dierenarts kom overigens maandag

Alvast bedankt

MiSjUhLoVe

dorientjuh

Re: Paard voelt zich niet fijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 18:06

Goed ontwormen en eventueel een vitaminespuit. Het kan natuurlijk ook zijn dan ze haar oude vriendjes mist en dat ze gewoon moet wennen, ook aan het voer.

nitouche

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 18:06

Misschien kan het door het kuil komen. Misschien te nat. Is ze aan de koeienvlatsen of niet
Krijgt ze kuil??
Misschien idd ook door de nieuwe stal.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 18:23

Ik zou als ik jou was de DA even afwachten.

Mijn paard had dit ook ineens. Hij wilde niks meer terwijl hij daarvoor heel vrolijk was. Hij zag er niet ziek uit ofzo en je zag ook niet of hij pijn had, maar hij wilde gewoon niks meer. Hij deed wel wat je vroeg, maar niet met plezier.

Het bleek dat hij al heel lang last van z'n rug had. Al minstends 4 jaar, maar al die tijd was er niks te merken. Behalve dat hij een huppeltje maakte met aandraven.

Luuz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 19:47

uhh.. :
wormen
mist zijn vriendjes
vitaminen te kort
verder weet ik het ook niet. Ik zou als het niet snel over is even de DA bellen

_LisanneJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 13:20

Ze krijgt nog steeds hooi wat ze eerst ook kreeg.
Ze ziet haar vriendjes nog best vaak. Ik denk dat het door de nieuwe stal komt. Want we hebben haar ook zo dun en sloom gekregen. Het is gewoon geen pony om heel de dag binnen te staan. Maar het kan niet anders, want de stal waar ze stond moet weg van de gemeente, er komt een bos ofzo!
We proberen haar zo vaak mogelijk buiten te zetten.
Maar we wachten de DA maar even af...

Liesepies

Re: Paard voelt zich niet fijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 13:32

Ja dat had mij pony ook!!! Toen hadden we haar goed ontwormd en er was zelf een dierenarts bijgekomen, maar die zij dat et niet iets lichamelijks was ofzo...
Toen had ik een tijdje lang allerlei leuke dingentjes met haar gedaan: Zoals buitenritten maken, naar het bos gaan, lekkere wortels, brood en appels geven(niet te veel natuurlijk) en wat mijn pony erg lekker vind is slobber!!! Na een tijdje ging het weer goed met haar en nu is ze weer helemaal de oude!!!
Probeer het, mischien helpt het ook bij jou pony...

_LisanneJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 15:54

De eigenaren hebben de dierenarts toch niet laten komen, ze hadden nog wat tips gekregen van iemand..dat gaan ze nu eerst proberen of dat werkt, en anders komt de DA er als nog bij.
We rijden best vaak met haar buiten, krijgt ook regelmatig appels, wortels en brood.
Ik hoop dat ze weer de oude wordt...

_LisanneJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 15:54

Anouar15 schreef:
Ik zou als ik jou was de DA even afwachten.

Mijn paard had dit ook ineens. Hij wilde niks meer terwijl hij daarvoor heel vrolijk was. Hij zag er niet ziek uit ofzo en je zag ook niet of hij pijn had, maar hij wilde gewoon niks meer. Hij deed wel wat je vroeg, maar niet met plezier.

Het bleek dat hij al heel lang last van z'n rug had. Al minstends 4 jaar, maar al die tijd was er niks te merken. Behalve dat hij een huppeltje maakte met aandraven.

Ze heeft ook last van der rug, heeft nu een gelpad en nu heeft ze er bijna geen last meer van geloof ik