geit bij paard in stal?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LadyS

geit bij paard in stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 14:47

ik ben misschien van plan om een geitje bij mijn paard in stal te nemen. kan dit? en hebben mensen hiermee ervaring?
en wat zijn de voor en nadelen ervan?

mini_bienie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 14:49

Lijkt mij eigenlijk niet zo'n heel goed idee, geiten staan bekend om het feit dat ze alles eten... Staarten en manen behoren ook tot het menu....

Tien

Re: geit bij paard in stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:11

Die van mij staat wel bij het paard op stal, alleen wel in een eigen hok. Aangezien me geit wil spelen en mijn paard die uitnodiging dankbaar in ontvangst neemt, is mijn geit nog wel eens in levensgevaar geweest toen ze nog samen in het weiland stonden....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:19

Een kennis heeft net een stal aan huis gebouwd en een hokje voor een geit naast de box gemaakt. Deze week bij elkaar gezet en het gaat super, paard staat hartstikke rustig nu de geit erbij is!
Het is ter vervanging van gezelschap van een ander paard, als je paard genoeg paardengezelschap heeft zou ik het dus niet doen, maar als ie anders alleen staat vind ik het een goed idee.

Ilsiie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:40

ik zou 't ook niet in één stal doen, apart hok ernaast lijkt me wel kunnen!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:46

bij mijn vorige pony hoorde een geit en ze stonden dus ook bij elkaar in de stal heeft nooit aan zen staart gegeten gelukkig en het ging op zich best wel goed! het enige punt bij mij was dat ze te gehecht aan elkaar waren en ik dus nooit meer een geit als vriendschapsdier zou willen heb zelf nog 3 geitjes maar die staan helemaal appart en zijn dus gehecht aan elkaar...

melody2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:57

Ze zeggen altijd: als je wilt leren vloeken dan moet je een geit nemen.
Uit ervaring weet ik dat dat inderdaad zo is. Ik heb ook bij mijn pony een geit gezet in de wei. Elke dag rond etenstijd ging de telefoon met de mededeling dat de geit weer was ontsnapt. De omheining compleet dichtgebouwd met stroomdraad, maar nog kwam die geit aan de andere kant. Niemand heeft het hem ooit zien doen, zo slim was die wel. Na deze ervaring heb ik dan ook gezegd nooit meer een geit.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 16:51

mijn geit stond met zoon pin in de grond aan een halsbandje was die gewend dus ontsnappen was er niet bij! behalve uit de stal ontsnappen daar was die goed in
de geitjes die ik nu hebben ontsnappen bijna nooit gewoon een omheining van gaas van een meter hoog! moet er wel bij zeggen dat als die van mij bloeiende garaniums zien eerder ontsnappen dan normaal die vinden ze echt het einde

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 17:56

Dat geldt ook voor shetlanders kan ik je vertellen, ik kan inmiddels goed vloeken. Die van mij staat s'zomers aan het spit en in de winter achter een dubbele draad met goed klap erop. Moet dus met een geit ook te doen zijn.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 17:59

Kan prima............... als je wil leren vloeken :D

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 20:45

Onze shet staat regelmatig bij de 2 geiten op de wei en die hebben nooit aan haar staart gezeten.
Maar hoor idd wel veel dat ze erg geneigd zijn om staarten op te eten

Barvrouwke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 20:58

Bij ons stond er ook een geit in de box bij het paard, die geit ging gezellig mee de stapmolen in. Liep wel in tegengestelde richting onder de hekken door Liep altijd in de buurt van het paard, ze waren dikke maatjes. Maar inderdaad, als je wilt leren vloeken... Ik heb me wat afgevloekt toen ik die box moest mesten, want die geit ging mij hardhandig de box weer uitwerken.

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:14

Op het land waar onze andere paardjes staan, lopen ook 3 geiten en die staan ook wel is bij de paarden in de box

En dat gaat prima

LadyS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 22:10

mmm gemengde gevoelens dus van iedereen, we staan met 3 paarden op stal, dus het is niet echt voor gezelschap maar meer omdat het mijzelf heel leuk lijkt.

maar ik ga er denk heeeel goed over nadenken........

Maar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:14

Mijn oom heeft ezels en geiten geiten samen dat gaat heel goed hij heeft wel een soort uitbouwseltje wat,wat lager is waar ze in kunnen zitten zonderr getrapt te worden ofzo ook hangt er een balk

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:21

Wij hadden een geit bij ons paard. Fantastisch, waren altijd samen, speelden samen en aten samen.
Paard is helaas verkocht en nu hebben we 2 andere paarden, alleen...die zijn doodsbang voor de geit. Het klikt absoluut niet. Geit staat nu(alweer 2,5 jaar) aan de pen en wil nog altijd met de paarden spelen, maar ze gaan op de loop voor haar.

(hebben de geit enkele dagen opgeloten gehad, bij elk paard, resultaat...paard achter in de hoek, geit lekker ruime box en voer )

IcePrincess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:24

Toen ik nog op de manege reed stond er een paard wat jaren emt een geit op stal heeft gestaan, dikke maatjes die twee. Ging het paard weg stond de geit te bleren. Later hebben ze ook nog een hokje voor de geit ín de stal gemaakt, ging ook prima.

aisie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:52

Wij hebben 3 paarden aan huis en een geit (lees ex-dwergbok) in de paardenstal, wel in zn eigen hok. Hij vind het prachtig en denkt volgens mij dat hij de baas is over de paarden. Hij loopt ook vaak wel los op het erf en bij de paarden. Gelukkig komt ie niet aan de manen of staart. Maar het is wel erg leuk en gezellig een geitje in de stal, we hebben hem al bijna 10 jaar.