Trailer opknappen: gasveer op de klep, zeiltje, verf?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Trailer opknappen: gasveer op de klep, zeiltje, verf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 14:40

Ik heb vanochtend een trailer gekocht, ben er heel blij mee. Is wel een oudje, maar wel helemaal goed met een gloednieuwe bodem, en technisch helemaal 100%.

Maar uiteraard krijg ik alsnog de kriebels en moet ie helemaal aan mijn wensen gaan voldoen.
Hij moet opnieuw in de verf, ik wil graag een zeiltje boven de klep, en een gasveer op de klep.
Wat kost dit ongeveer?
Welke verf kan ik het beste gebruiken? (de trailer is een houten Weyer met stalen kap, dat staal kan in de hammerite toch?)

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 14:46

Hoe oud is de trailer? Wij hebben ook een houten Weyer met stalen kap gehad. De metalen onderdelen (kap, wielkassen) hebben we gewoon in de hammerite gezet. De rest met gewone verf voor buiten. Zal kijken of ik een foto kan vinden.

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 14:49

erg oud, 1978 als ik het goed heb.

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:02

Concorde schreef:
erg oud, 1978 als ik het goed heb.

De onze kwam ook uit 1978. Was een tweepaards. Hier een (erg onduidelijke) foto, we hadden de trailer in de kleuren van de auto geschilderd. Dak is ook zilvergrijs.

Afbeelding

Tien

Re: Trailer opknappen: gasveer op de klep, zeiltje, verf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:09

Hmm ik ben ook benieuwd naar de kosten, want die van ons heeft nog een nieuwe bodem nodig, zeiltje en dakraampje moet nog gemaakt worden. Veren zjin ook niet weg, ik moet me nu steeds een breuk tillen en de nieuwe verplichte mistlichten moeten er nog op *zucht*

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:36

Onze oude trailer(weet helaas zijn naam niet) is ook gasveer loos. Helaas is dat een dure geschiedenis. Volgens man lief kosten ze 150 euro per veer. Weet natuurlijk niet of dat voor alle merken hetzelfde is.
In ieder geval tillen wij ons nog steeds een breuk

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 22:47

Ik ben best wat gewend, maar op deze klep zit een soort rubber/grit spuitvloer en hij is echt zoooo zwaar, ik krijg m haast niet opgetild! (en aangezien ik zelfs de meeste vrachtwagens wel dicht krijg zegt t ook nog wel iets...) Ik wil best wat tillen, maar als ik halverwege pauze moet houden schiet het niet op
Is er niet een andere oplossing waardoor mijn arme ruggetje het wat langer volhoud?

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:04

zeiltje hoeft niet duur te zijn als je hem niet nieuw wilt. verf is best wel aan de prijs. heb de mijne ook een andere kleur gegeven, en hoe meer je gaat opknappen, hoe meer je tegen komt en je ook gaat vervangen. verf kost heel veel. je moet ook plamuren, om al die oneffenheden weg te krijgen, en dan nog grondverven en dan nog eens aflakken.
zo is de mijne geworden, kan er niet zo snel opkomen hoe oud hij is, 1988 volgens mij. of 1987 zoiets dus:
Afbeelding
hij was eerst donker groen
lekker kleurtje he!
kleur is kiezel

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:55

wij hebben ook pas een oudje gekocht.

een Weyer uit 1984.
zie de foto1s van voor en na.

nu wil ik er nog een andere vloer in met een rubber gietvloer[doe het zelf pakket van Weyer 119 euro]

voor;
Afbeelding

en nu;
Afbeelding

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 14:35

tip: doe kunstgras op de klep, als het regent is de klep nooit glad en vallen paarden niet meer. Het helpt goed bij mij in ieder geval

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 14:39

Gewoon even vragen bij een dealer

Dan zou ik zeker even naar de bodem laten kijken..

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 14:43

De bodem was nieuw, wel even naar een aanhangerkeuring, ivm de remmerij, koppeling, wiellagers etc. Dat is belangrijker dan een mooi kleurtje.

Mirgino: die is wel heel mooi geworden!

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 14:52

Ik ben niet gek, zet m'n paard echt niet op een onveilige trailer! Ik zuig het heus niet uit m'n duim als ik zeg dat dat ding technisch helemaal goed is, heb er al lang iemand naar laten kijken.

MissyTara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 14:52

Tien schreef:
Hmm ik ben ook benieuwd naar de kosten, want die van ons heeft nog een nieuwe bodem nodig, zeiltje en dakraampje moet nog gemaakt worden. Veren zjin ook niet weg, ik moet me nu steeds een breuk tillen en de nieuwe verplichte mistlichten moeten er nog op *zucht*

Kijk nog maar even goed na of die mistlampen er inderdaad wel verplicht op moeten!!
Er zijn namelijk uitzonderingen op, volgens mij had het te maken met de leeftijd van de aanhanger. Onze aanhanger is van 1978 en daar moeten ze dus niet op! We zetten ze er wel op, maar dat is voor onszelf. Ik zou het toch nog even nakijken als ik jullie was!

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 15:05

Mirgino: Die is echt supermooi! Wat voor verf heb je gebruikt voor dat grijze deel?

Elsemieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 15:10

Mirgino » mooi opgeknapt! Voor prijzen kan je toch even langs een trailerdealer gaan? Die weet dat vast wel!

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 15:19

Concorde schreef:
Ik ben niet gek, zet m'n paard echt niet op een onveilige trailer! Ik zuig het heus niet uit m'n duim als ik zeg dat dat ding technisch helemaal goed is, heb er al lang iemand naar laten kijken.

Das mooi,
maar als je wilt weten wat die dingen kosten is een belletje naar de dealer toch het makkelijkst.
Bij een goeie dealer geven ze je wel advies

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 15:34

Tuurlijk, dat doe ik ook nog, maar aangezien het vandaag zondag is

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 15:43

dan gaat het niet he haha

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 16:54

Ik heb zelf ook een oude Weijer met stalen kap gehad. Ik heb de wanden en bodem zelf vervangen. Alles eruit gesloopt en opnieuw opgebouwd.
Ik zou niet voor schilderen kiezen, want dan moet je blijven schilderen. Voor een eurootje of 200 kun je zelf de wanden vervangen. Is heel simpel bij die trailer. Het probleem dat ik met die trailer had was de stalen kap. Ik had er twee raampjes in de zijkant laten zetten maar heb na 2 jaar veel plezier, hem ingeruild voor een atec met polyester kap.

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 17:24

Hollybolly schreef:
tip: doe kunstgras op de klep, als het regent is de klep nooit glad en vallen paarden niet meer. Het helpt goed bij mij in ieder geval

dit is wel een goeie tip!

waar kan je dat kunstgras kopen?

mijn klep is nog van hout met latten erop,niet echt prettig!

we hebben de trailer in 3 dagen omgetoverd en hadden allebei rugklachten erna[mijn man en ik]

en de kap is ook een stalen kap deze moet nog opnieuw in de Hamerite van binnen en buiten.

en ook de mistlamp moet er nog op, ik ga ook even navragen of deze erop moet hij is van `84.

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 17:26

Concorde schreef:
Mirgino: Die is echt supermooi! Wat voor verf heb je gebruikt voor dat grijze deel?

dat is met Hamerite gedaan.

Pauline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 17:29

Hoe zijn de draagarmen van jullie trailers dan? Die van mij was aan 1 kant erg slecht (een oude westfalia), en dat terwijl de bodem ed perfect is, want die is door de vorige eigenaar goed opgeknapt.

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 18:26

ik heb de mijne bij een garage na laten kijken.

mijn remschoenen [8 stuks] moesten vervangen worden en de Dissel was lek,ook dat is een nieuwe geworden.

de vorige eigenaar had er een nieuwe bodem ingelegd met oude daarop en een rubbermat.

dat gaan we volgend jaar vervangen ,de oude bodem eruit ,daar een gasbetonplaat op en dan met een rubbergietvloer.

de achterklep is net nieuw maar alleen hout met planken,daar wil ik wel een kunstgras mat voor hebben.

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 18:37

MissyTara schreef:
Kijk nog maar even goed na of die mistlampen er inderdaad wel verplicht op moeten!!
Er zijn namelijk uitzonderingen op, volgens mij had het te maken met de leeftijd van de aanhanger. Onze aanhanger is van 1978 en daar moeten ze dus niet op! We zetten ze er wel op, maar dat is voor onszelf. Ik zou het toch nog even nakijken als ik jullie was!

Bedankt voor de tip, zal morge ff kijke!