Scheren, maar hij maakt dekens kapot!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

IloveShets

Scheren, maar hij maakt dekens kapot!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 11:49

Hoi hoi,

Ik wil Hercules heel erg graag scheren. Hij zweet gigantisch tijdens het rijden. Hij staat niet op stal, ja ze hebben een schutstal waar ze savonds meestal zelf in gaan.

Ik heb alleen een probleem, hij maakt dekens kapot. Ik heb al zovaak een zweetdeken, zomerdeken enz voor hem gebruikt, maar volgende dag zit er weer een gigantisch gat in.

Nu is mijn vraag, heb je ook een patroon waarvoor je geen deken nodig hebt. Dus bijv. alleen bij borst scheren?

Groetjes

Mowoah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 12:30

Ik weet niet of je een patroon hebt, maar je kunt bij de paardenwinkel wel een spulletje halen die je op de dekens kan doen zodat hij er niet meer aan bijt

janinetjjj

Re: Scheren, maar hij maakt dekens kapot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 12:33

Er zijn van die rekken, ik zoek ze wel even voor je op bij Divoza...

Afbeelding
Ideaal voor paarden die dekens kapot bijten of bandages van hun benen proberen te verwijderen op stal.

€ 29.50

Zelf heb ik hier geen ervaringen mee, maar volgens mij is dit dan de manier..

Liefs Janine

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 12:43

De vraag is;
Is het wel eerlijk voor je pony, die dag en nacht buiten staat, om hem te scheren. Zeker een shetje, die heeft niet voor niets een dikke vacht.

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 12:45

Zo'n rek om z'n nek lijkt me niet echt DE manier. Die arme knol kan z,n hals niet draaien met dat ding. Ze zouden uit de handel gehaald moeten worden. Een beetje cribox (antiknabbel) op het dek doet wonderen!

Bonny

Re: Scheren, maar hij maakt dekens kapot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 12:47

janinetjjj schreef:
Er zijn van die rekken, ik zoek ze wel even voor je op bij Divoza...

Afbeelding
Ideaal voor paarden die dekens kapot bijten of bandages van hun benen proberen te verwijderen op stal.

€ 29.50

Zelf heb ik hier geen ervaringen mee, maar volgens mij is dit dan de manier..

Liefs Janine

ik ken ook een paard die dat heeft, werkt hartstikke goed. Dat paard bijt aan zijn rug

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 12:50

Een pony die dag en nacht buiten staat moet je niet scheren. Als je er voor kiest je pony op deze manier te houden, dan is het verstandiger om in de winter minder (of helemaal niet) te rijden.

N00tje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 12:59

Mijn IJsco is ook voor een deel geschoren, en staat ook dag en nacht buiten, ze heeft het totaal niet koud, en is hartstikke blij dat ze haar warmte kwijt kan, als ik haar aan het poetsen was stond ze binnen 5 min. te zweten en met rijden was ze naar nog geen 5 min. draf zwaar buiten adem. Hier is ze nu helemaal vanaf, en ze is een stuk vrolijker. Ik heb haar hals niet geschoren, evenals buik en benen. Alleen dat wat de deken bedekt en een streep onder haar hals. Ik vind het ideaal.

Een zweetdeken of een zomerdeken slopen is al heel wat anders dan een goede regendeken slopen, dat materiaal is een stuk steviger, en gaat minder snel kapot.

Ik denk dat de je 2 mogelijkheden hebt, of een spulletje op de deken waardoor hij er van af blijft, of niet scheren. En bedenk ook even of hij zijn dekens niet gewoon sloopt omdat hij het niet lekker vindt zitten, ik ken paarden die zodra het dekenseizoen weer begint zwaar chagrijnig (met dank aan het groene boekjes )worden omdat ze die deken maar niks vinden, maar er zijn ook zat paarden die het niet vervelend vinden.

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 14:08

Er lopen centrale topics over scheren en dekens, vandaar een slotje.

In die topics kun je je vragen stellen