bandageren??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

mexxje

bandageren??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 22:10

Ik wil graag bandages gaan kopen maar omdat ik dus graag een setje wil,..
-maar zijn bandages slecht voor de benen?
want ik hoor wel eens dat als je bandages gaat gebruiken, je paard er nooit meer zonder kan,. dus als het ware slappe benen krijgt,..
-en wat beschermen ze precies?
-en hoe bandageer je ongeveer?

ik weet dat ik een beetje dom overkom,.. maar ja

OemmiejO

Re: bandageren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 22:26

Ik ben nooit een voorstander van bandages geweest, de benen worden er idd minder sterk van. Voor bij het rijden beschermen ze niet zoveel, het is meer voor het mooie

Uhm.. bandageren kan ik je moeilijk uitleggen. Miss. dat je het aan iemand kan vragen die het voor wilt doen.

Succes iig!!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 22:28

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 23:26

Niet aan beginnen als je er geen speciaal doel voor hebt en als het enkel voor bescherming is koop dan gewoon peesbeschermers en strijklappen.
Bandages doe je eerder fout dan goed mee.

Nikitaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 23:36

Van sommige mensen hoor ik juist dat bandangeren beter is. Maar dan moet je er wel gewoon voor zorgen dat je goede onderlappen gebruikt. Die het zweet goed afvoeren. Peesbeschermers moeten maar net goed zitten en goed aansluiten bij je paard.

Monchou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 10:24

Nou,....als je af en toe bandageert kan dat heus geen kwaad hoor, kijk als je het nou elke dag doet...
Maar als je iets van 1 keer in de week een uurtje of anderhalf uur gaat rijden met bandages, kan dat heus geen kwaad...
Anky doet het ook:D

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 10:40

De benen worden er niet slap van. Dit omdat ze toch geen steun beiden!
Als je weet hoe je goed bandageert, kan het geen kwaad, ook niet als je het elke dag zou doen. Ken wel meer paarden die nu ZZ-L en ZZ-Z lopen die al vanaf hun 3e jaar vierkant in de bandages kwam dagelijks, met rijden.
Kan geen kwaad dus, alleen is het super belangrijk dat je het goed doet!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 13:03

@ Skitter...
Ja, dat snap ik dus niet.. Door iedereen word het altijd afgeraden, terwijl al die "hogere dressuurpaarden" echt de héle dag gebandageerd zijn; stalbandages, werkbandages, sransportbandages... Dus zelfs op stal hebben ze de hele tijd bandages om (meestal dan he )

ikkiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 13:07

Ja dat vind ik ook zo'n onzin. Stalbandages.. Kijk, bij die hogere dressuur of springpaarden na een zware training of wedstrijd, snap ik het wel. Die mensen weten ook waar ze mee bezig zijn. Bandages bieden hen de steun die de benen op dat moment nodig hebben en zullen helpen met warmte afvoeren ed.
Maar ik ken ook iemand die rijdt nog B en die pakt haar paard na élke keer rijden helemaal in! Werkbandages zoiezo altijd, daarna stalbandages.. Ik snap dat niet! Doe je het voor het mooi of voor een keer een extra zware training met werkbandages, ok. Mits je het goed doet natuurlijk.

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 17:42

Ik rijd de laatste tijd ook constant met bandages achter. Ze heeft mok en strijklappen schuren nogal. terwijl bij goed aangelegde bandages er geen modder doorheen komt, en het dus niet schuurt. Verder staan die va mij niet in de bandages. Maar ik ken paarden genoeg die zo'n zware arbeid moeten leveren dat een bandage gewenst is, omdat ze de volgende dag dikke benen hebben.
Als je kunt bandageren wat het allemaal wel mee, maar het merendeel kan het niet, en dáár ligt het probleem.

Monchou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 19:24

Ja maar opzich snap ik wel dat je niet heel vaak bandages om zou moeten doen...
Ik had nl gehoord dat de pezen enzo dan te heet worden etc.
Ik kan me daar wel iets bij voorstellen...