eisen kleding en zweephouding ABOB??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Skreiandor

eisen kleding en zweephouding ABOB??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 20:19

Hoi allemaal,

Ik heb nog ff een vraagje over de ABOB-proef, die ik maandag moet rijden
Zijn er nog eisen aan je kleding (bijv. witte broek, laarzen, enz.) en moet je tijdens je proef je zweep links houden of mag ie ook rechts?
Ik hoop dat ik zondag nog even kan oefenen met springen!! Zou vandaag een springlesje hebben maar de bak stond vol water en heb nog niet geoefend

Nannes

Re: eisen kleding en zweephouding ABOB??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 20:23

Ik zou een ABOP met me verzorgfjord gaan doen,maar na de oefendag kwam ik er toch wel achter dat dat niets werd Met de echte ABOP zou ikdan wel in een apenpakkie moeten, of het verplicht is weet ik niet met wedstrijden houd ik altijd mijn zweep links, hoef je niet moeilijk te doen met groeten en hoef je hem ook niet steeds te wisselen.
Met welk ras ga je hem rijden?
Succes met je ABOP
edit: aan je profiel te zien met een Fjord?

Skreiandor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 20:27

Nannes schreef:
Ik zou een ABOP met me verzorgfjord gaan doen,maar na de oefendag kwam ik er toch wel achter dat dat niets werd Met de echte ABOP zou ikdan wel in een apenpakkie moeten, of het verplicht is weet ik niet met wedstrijden houd ik altijd mijn zweep links, hoef je niet moeilijk te doen met groeten en hoef je hem ook niet steeds te wisselen.
Met welk ras ga je hem rijden?
Succes met je ABOP
edit: aan je profiel te zien met een Fjord?

Inderdaad met mijn fjordje!!

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 20:28

heb je de ABOP ook op reijerbos?
ik zag ook dat de vader van je Fjord Blinken was, echt leuk die staat op de boerderij waar we altijd praktijk hebben met school

Skreiandor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 20:29

Nannes schreef:
heb je de ABOP ook op reijerbos?
ik zag ook dat de vader van je Fjord Blinken was, echt leuk die staat op de boerderij waar we altijd praktijk hebben met school

Ja ik rij op Reijerbos maandag
De vader van mijn fjord is Bjorgard niet Blinken
Blinken is de vader van haar veulen van voorig jaar

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 20:33

ooow, sorry verkeerd gelezen
Maar ik had de oefendag op reijerbos in september en dat was echt een regelrechte ramp, ik schaamde me dood alleen maar racen, niet rechts aan willen springen, uit galop vallen en wilde ik gewoon draven rende ze keihard naar de andere kant van de bak. Vreemde fjord Het springen en buitenrijden ging hartsikke goed. Ze zou volgens die vrouw toch niet hoger uitkomen dan een B. de eigenaresse heeft toen maar besloten dat het niets werd
Ik wens je veel succes maandag

Skreiandor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 20:35

Nannes schreef:
ooow, sorry verkeerd gelezen
Maar ik had de oefendag op reijerbos in september en dat was echt een regelrechte ramp, ik schaamde me dood alleen maar racen, niet rechts aan willen springen, uit galop vallen en wilde ik gewoon draven rende ze keihard naar de andere kant van de bak. Vreemde fjord Het springen en buitenrijden ging hartsikke goed. Ze zou volgens die vrouw toch niet hoger uitkomen dan een B. de eigenaresse heeft toen maar besloten dat het niets werd
Ik wens je veel succes maandag

Dank je. Hoe doen ze het buitenrijden daar??
Ik ga ook gewoon voor de B hoor dan is ze wel model

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 20:44

we waren maar met zijn 3en toen. eentje ging alvast vooruit en die moest stil gaan staan bij de eerste lantaarnpaal (het was op een fietspad met ruiterpad ernaast) toen moest ik er langs rijden en moest zij ervoor zorgen dat haar fjord niet achter mij aan zou gaan. Ik moest hem weer bij de eerst volgende boom stilzetten (lukte niet dus toen maar met der platte kop der tegenaan ) de derde moest ervoor zorgen dat haar fjord niet achter de eerste 2 aan liep. Toen ik eenmaal stil stond moesten we met zen allen gaan lopen. Toen moesten we een stukje berm oversteken en het ruiterpad op terugdravend. Geen probleem alleen dat al die voorbijkomende grasprietjes best lekker eruit zagen, maar gelukkig luisterd ze buiten wel goed, op het remmen na Toen we weer aankwamen moesten we een voor een weer even een stukje wegdraven het ruiterpad op om te kijken of je ze gewoon uit de groep kon krijgen ofzo. maar dat ging wel goed alleen had het toen veel geregent en was het ruiterpad heel zwaar.
Springen zijn gewoon 2 sprongetjes van 60 cm hoog. 1 oxer en een gewoon steiltje. allebei moet je ze 2x springen. (1xlinkerhand, 1x rechterhand)

Skreiandor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 20:48

Nannes schreef:
we waren maar met zijn 3en toen. eentje ging alvast vooruit en die moest stil gaan staan bij de eerste lantaarnpaal (het was op een fietspad met ruiterpad ernaast) toen moest ik er langs rijden en moest zij ervoor zorgen dat haar fjord niet achter mij aan zou gaan. Ik moest hem weer bij de eerst volgende boom stilzetten (lukte niet dus toen maar met der platte kop der tegenaan ) de derde moest ervoor zorgen dat haar fjord niet achter de eerste 2 aan liep. Toen ik eenmaal stil stond moesten we met zen allen gaan lopen. Toen moesten we een stukje berm oversteken en het ruiterpad op terugdravend. Geen probleem alleen dat al die voorbijkomende grasprietjes best lekker eruit zagen, maar gelukkig luisterd ze buiten wel goed, op het remmen na Toen we weer aankwamen moesten we een voor een weer even een stukje wegdraven het ruiterpad op om te kijken of je ze gewoon uit de groep kon krijgen ofzo. maar dat ging wel goed alleen had het toen veel geregent en was het ruiterpad heel zwaar.
Springen zijn gewoon 2 sprongetjes van 60 cm hoog. 1 oxer en een gewoon steiltje. allebei moet je ze 2x springen. (1xlinkerhand, 1x rechterhand)

Ok dank je meestal is dat geen probleem buiten dus hoop maandag ook niet

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 20:50

ik denk alleen dat het wel drassig is. Maar in ieder geval succes maandag en laat even weten hoe het is gegaan

Skreiandor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 20:53

Nannes schreef:
ik denk alleen dat het wel drassig is. Maar in ieder geval succes maandag en laat even weten hoe het is gegaan

Maar natuurlijk!!
Ze is de laatste dagen errug fris (zal ik maar zeggen) dus ik hoop dat ze zich gedraagt maar ik zal een uitgebreid verslag plaatsen!!

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 21:20

heey,hoe is het met je ABOB gegaan?

Skreiandor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 09:42

Nannes schreef:
heey,hoe is het met je ABOB gegaan?

Ja goed, ik heb een B certificaat gehaald met 78 punten. Voor stap en buiten rijden een 8, springen een 6 (2x geweigerd) en voor de rest allemaal 7'ens. Het verhaal staat als het goed is ergens op bokt bij dagboek of sport.

Groetjes

Lisette & Skreia