Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Kanzi schreef:Ik heb wel eens een instructrice horen vertellen dat je een paard alleen een liksteen moet geven als hij (door het werk) veel zweet, omdat hij dan ook zouten kwijtraakt. Die zouten vul je dan weer aan met een mineralenblok.
Rij jij je paard niet in het zweet of wordt er niet mee gewerkt en je geeft toch een liksteen, dan gaan ze er alleen extra door drinken en dus ook plassen, waardoor je een veel viezere stal krijgt.
Die van mij kreeg daar dan weer rotstraal van.
Hollybolly schreef:ik heb een liksteen in dr box opgehangen en ze likt er wel eens aan. dit doe ik dan wel goed zo, ze kan er aan likken wanneer ze daar behoefte aan heeft. hoe hebbn jullie dat?
Hollybolly schreef:ik heb een wit vierkantige liksteen, best zwaar, met een gat in het midden wat op zo'n houder past. het is een echte liksteen, koeien krijgen die ook zit mineralen in enzo. ze likt er wel aan, meestal na het rijden. zodra ze even niet gereden heb, wordt er ook niet veel aan gelikt. ze heeft er dan toch wel behoefte aan. alleen in de wei krijgt ze hem niet, moet het dan ook?
ze zal het dus wel een beetje nodig hebben
Maar ja, dat moet ze dan maar zelf weten, er hangt er in ieder geval wel één haha
.
ze heeft het wel nodig dan ja. Ik de wei doe ik hem dan niet. heb het wel een keer gedaan, maar ze deed er niks mee.